سراسری 05 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حماسه ۹ دی نشان داد دشمن نمی‌تواند با این شیطنت‌ها اساعه ادب کند/ نامه وزیرخارجه کشورمان نشانگر دفاع ایران از حقوق هسته‌ای است

اوای ورزقان:حماسه 9 دی نشان داد دشمن نمی‌تواند با این شیطنت‌ها اساعه ادب کند/ نامه وزیرخارجه کشورمان نشانگر دفاع ایران از حقوق هسته‌ای است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران،”آیت‌آلله امامی کاشانی” در خطبه اول نماز جمعه تهران، گفت: رغبت و امید به خدا سبب رسیدن به کمال و وصل به حق می‌شود.

وی ادامه داد: فرار از مصیبت و گناه زمینه ای به نام نفس اماره دارد.

این خطیب نماز جمعه تصریح کرد: شخص راغب کسی است که به رحمت خدا چشم دوخته باشد و به سوی آن حرکت کند و نفس اماره بر او مسلط نشود.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: یاس از رسیدن به کمال بزرگترین آفتی است که به جان انسان می‌افتد و زندگی او را متلاشی می‌کند.

وی افزود: امید دو بال دارد، یکی رجا و دیگری خوف و ترس از خدا است.

این خطیب نماز جمعه ادامه داد: انسان باید برای رسیدن به کمال هم امید به آینده و هم خوف از خدا داشته باشد و این دو عنصر در کنار هم در عین حال باید به گونه ای باشد که امید بر خوف قالب شود.

آیت الله امامی کاشانی گفت: والدین و استادان در مراکز علمی و پژوهشی باید این نکته را متوجه فرزندان خود کنند که نهاد شما در جهان نامتناوی است و نگذارند که آنها در رسیدن به نقطه مورد نظر خود در علم احساس یاس داشته باشند.

وی اظهار داشت: کسانی بودن که استعدادشان کم بود اما به خاطر وجود امید به خدا توانستند درس بخوانند و کتاب بنویسند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: بنابراین آن چیزی که باید در همه مقاطع به فرزندانمان گفته و شکفته شود، امید و رغبت است.

وی افزود: اگر در امور زنگی شخصی احساس یاس کرد و گفت که به جایی نمی رسم در واقع حق خود، جوانی، کمالات، همسر، پدر و مادر را ادا نکرده است.

در خطبه دوم با اشاره به راهپیمایی در اربعین حسینی، ادامه داد:‌ پیام این راهپیمایی عظیم و میلیونی این است که این جمعیت نمادی از دلهای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی بر روی زمین است.

گفت: دنیای استکبار بداند که کوچکترین بی حرمتی به مقدسات اسلامی با اعتراض جهان اسلام مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: ملت عراق از ارتش و مردم نیستند بلک پشت سر انها یک میلیارد و ۶۰۰میلیون مسلمان ایستاده است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما در تصاویر تلویزیونی هم مشاهده کردیم که بسیاری از ارامنه هم در حالی که سلیب بر گردن داشتند به سوی حرم می‌آمدند و این نشانگر جایگاه اهل بیت در دل‌ها است.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: امروز جهان اسلام به سمت بیداری اسلامی حرکت کرده و دشمن را به خوبی می‌شناسد.

وی گفت: بصیرت به گونه‌ای است که موجب جوشیدن چشمه‌های معرفت می‌شود.

این خطیب نماز جمعه با اشاره به فتنه ۸۸ افزود: در سال ۸۸ یک مشکلی در مورد آرا ریاست جمهوری پیش آمد و این یک مسئله‌ای است که ممکن است در همه جای دنیا به وجود آید.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: متاسفانه در سال ۸۸ بحث به دنبال اطلاعیه و اعلامیه ها وارد شد که سبب ورود دشمن نیز گردید و آمریکا و صهیونیسم نیز این مسئله جزئی را به یک مشکل بزرگ تبدیل کردند.

وی گفت: این مسئله طمع بیگانگان را متوجه نظام جمهوری اسلامی ایران کرد اما هوشیاری ملت ایران در برابر این توطئه دشمن را به جای خود نشاند و دشمن فهمید که نمی‌تواند نسبت به مقام ولایت و جمهوری اسلامی ایران کوچکترین بی ادبی را انجام دهد.

این خطیب نماز جمعه ادامه داد: حرکت مردم ایران در مقابله با این توطئه یک مسئله بسیار مهم است که جامعه با یک نقطه‌‌ای به نام نقطه ولایت در کانون اجتماعی ایران قرار گرفته است.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: در تمام مسائل سیاسی اجتماعی، اقتصادی این تراکم و انسجام در همه جا اثربخش است.

وی با اشاره به نامه وزیرخارجه کشورمان به وزرای سایر کشورها گفت: ما مواضعمان در مذاکرات مشخص است و از حقوقمان کوتاه نمی‌آییم و طبق سیره امام راحل و فتوای مقام معظم رهبری این نسبت را که به ما می‌دهند در رابطه با ساخت سلاح اتمی دروغ است.

این خطیب نماز جمعه اظهار داشت: هر اشکال و اخلالی که در مذاکرات جمهوی اسلامی ایران با ۱+۵ پدید آید تمام مسئولیتش برگردن ۱+۵ است.

آیت‌الله امامی کاشانی در رابطه با انسجام ارتش و سپاه ادامه داد: رزمایش محمدرسول‌الله که ارتش و سپاه باهم حرکت کردند نشانگر امنیت در منطقه، و اینکه بیگانه نمی‌تواند در منطقه دست‌اندازی کند، است.

وی با اشاره به حفاظت هواپیمایی ایران گفت: امام(ره) در ۵ دی دستور دادند که حفاظت این بخش بر عهده سپاه باشد که در این زمینه نیز یک مورد هم تخلف نداشت و در تمام امور موفق بود.

این خطیب نماز جمعه در رابطه با وقف افزود: کسانی که مال وقف را تصرف کرده‌اند بدانند بایستی با تولیت وقف هماهنگ باشند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سخن امام راحل در رابطه با وقف  اظهار کرد: موقوفات باید به وقف بودن باقی بمانند.

وی با اشاره به اداره آمار گفت: رئیس این بخش مطالب را توضیح دادند و من فقط یک نکته در رابطه با این می‌گویم و آن این است که مردم باید با پرسنل و کارمندان اداره ثبت آمار همفکری و همکاری داشته باشند و تولد فرزندان و فوت را به این اداره اطلاع دهند.

این خطیب نماز جمعه در پایان ضمن تسلیت آیت‌الله غیوری خاطر نشان کرد: کسانی که پول دارند در راه خدا بذل کنند چرا که در صورت عدم این کار پس از مرگ فقر عجیبی در عالم برزخ بر آنها غلبه خواهد کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *