تولیدی 04 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گویجه سلطان کجاست؟

آوای ورزقان: گویجه سلطان کجاست؟

به گزارش آوای ورزقان وبلاگ انعکاس ورزقان نوشت: روستای گویجه سلطان یکی از دهستان های اوزومدل شهرستان ورزقان می باشد که در سه کیلومتری شمال شهرستان ورزقان واقع شده است. این روستااز سمت شمال با روستاهای علویق و دوریق و از سمت جنوب با ورزقان و از طرف شرق با روستای کرویق و از سمت غرب با روستاهای کاسین و دیزج ملک همسایه میباشد.همچنین جاده ورزقان به معدن مس سونگون از این روستا عبور میکند.که این امر باعث می شود در آینده نه چندان دور این روستا به محلی استراتژیک در منطقه تبدیل شود چنانچه سال گذشته لایحه ای به تصویب رسید و قرار است شهرک صنعتی مس در منطقه دهستان گویجه سلطان ورزقان احداث شود.

این شهرک در محل روستای «گویجه سلطان» از بخش مرکزی ورزقان در فاصله سه کیلومتری شمال مرکز این شهرستان ایجاد می‌شود، این شهرک جدید به عنوان یک شهرک تخصصی به دلیل نزدیکی به مجتمع مس سونگون ورزقان از نظر تهیه مواد اولیه به هیچ عنوان مشکلی نخواهد داشت.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع معدنی مس سونگون سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس تولید می‌کند که از این میزان با راه‌اندازی کارخانه ذوب مس تا سال ۹۶، ۱۰۰ هزار تن مس کاتد در اختیار واحدهای صنعتی مرتبط با صنایع مس قرار می‌گیرد.
دهقانی راه‌اندازی این شهرک را فرصتی مغتنم برای استان در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این شهرک فرصت‌های بی‌شمار شغلی و اقتصادی برای شهرستان ورزقان و به تبع آن استان آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود که البته همت و سعی شبانه روزی مسئولان امر را می‌طلبد.
وی وسعت اولیه این شهرک را ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: کارهای تملک این شهرک به زودی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز می‌شود.

از محصولات کشاورزی این روستا می توان به گل آفتاب گردان اشاره کرد که در این روستا به طور تخصصی تولید می شود و مزارع گل آفتاب گردان در این روستا به وفور یافت می شود.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *