سراسری 05 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدعیان دروغ «تقلب»، پاسخگوی خسارت اقتصادی فتنه ۸۸ باشند

آوای ورزقان:مدعیان دروغ «تقلب»، پاسخگوی خسارت اقتصادی فتنه 88 باشند

به گزارش آوای ورزقان “احمد توکلی” در مورد خسارت‌های اقتصادی فتنه ۸۸ به باشگاه خبرنگاران گفت: «ریسک سیاسی و اقتصادی» یکی از شاخص‌های سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در یک کشور است.

وی افزود: عواملی همچون نرخ تورم، ثبات یا عدم ثبات نرخ ارز و… در ریسک اقتصادی مهم بوده و عواملی مانند ثبات سیاسی، نبود تنش داخلی، فساد و… از شاخص‌های مهم در ریسک سیاسی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: وقتی در کشوری مثل ایران – که همواره با دشمنی‌هایی روبرو است – بی‌ثباتی سیاسی ایجاد شود، موجب کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فتنه ۸۸ عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود از قانون سرباز زدند و تحرکات خیابانی را ترجیح دادند که این اعتراضات توسط افراد خبیث مورد سوء استفاده قرار گرفت.

نماینده تهران ادامه داد: این اقدامات موجب ایجاد تنش تند در کشور و ریخته شدن خون نظم‌دهندگان امنیت و حتی مردم شد و نتیجه این بی‌ثباتی سیاسی کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ایران بود.

توکلی خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ تا ۹ دی همان سال به طول انجامید ولی در این روز مردم با حرکت عظیم خود جلوی خرابکاری و تشدید بی‌ثباتی سیاسی کشور را گرفتند.

این نماینده اقتصاددان مجلس ادامه داد: فتنه ۸۸ تا ۹ دی، کمابیش به صورت غیر یکنواخت ادامه داشت که نتیجه آن تأخیر سرمایه‌گذاری، فرار سرمایه و کاهش تولید بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه رکودی که به وسیله سیاست‌های غلط و نادرست آقای احمدی نژاد تحمیل شد این وضعیت را تشدید کرد.

توکلی اظهار داشت: این موضوعات نشان می‌دهد کسانی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند و با ادعای دروغ «تقلب» این آشوب را فراهم ساختند، باید پاسخگوی این مسائل باشند.

وی در پایان گفت: سهم فعالان فتنه ۸۸ در تشدید گرفتاری مردم در کنار برخی خرابکاری‌های صورت گرفته قابل توجه است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *