استانی 14 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واگذاری یک مجموعه بلا استفاده دلیل بر بی عرضگی آن مسئول نیست/ نگه داشتن مجموعه بلا استفاده حرام اداری است

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، اسماعیل جبارزاده استاندار استان آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی با اشاره به برگزاری چنین جشنواره ها و ارزیابی مسئولین توسط خودشان گفت: خود ارزیابی یکی از بهترین روشهای ارزشیابی می باشد زیرا انسان بهتر از همه می تواند خود را ارزیابی کند و این جشنواره هم فرصتی است تا بتوانیم خود را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: این شاخص های ارزیابی که از تهران برای ما ابلاغ شده است دارای مشکلاتی می باشد و مسئولین عزیز این مشکلات را نوشته و به تهران ابلاغ خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید دست استانداران را در امر پبشنهاد طرح ها بازگذاشته است، گفت: استانها می توانند پیشنهادات و طرح های خوب خود را به صورت کشوری مصوب کنند و در دیگر استان ها نیز اجرا کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر ارزشیابی های آمده از تهران ما می توانیم این ارزشیابی را بومی سازی کنیم و از سال بعد بخش هایی همچون اقتصاد مقاومتی، واگذاری و فروش پروژه های نیمه تمام ،تلاش برای تحقق سند تدبیر و توسعه و اشتغال را به این ارزیابی ها اضافه خواهیم کرد.

جبارزاده با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکیر رهبر معظم انقلاب می باشد گفت: بحث اقتصاد مقاومتی در زمانی ابلاغ شد که تصور بر این بود که برای مقابله با تحریم های اقتصادی می باشد و فقط در روزهای سخت اجرا می شود در صورتی که اینطور نبود و مجمع تشخیص مصلحت نظام با استفاده از نظرات کارشناسی نسخه مترقی اقتصادی را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در اجرای قانون پنجم توسعه خیلی از برنام های اقتصادی تغییر یافته است و سازمان مدیریت برنامه ریزی می تواند با استفاده از اساتید برجسته اقتصاد مقاومتی را در استان تبیین کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه هایی که در گذشته به صورت نیمه تمام رها شده اند گفت: در گذشته چندین پروژه با بودجه دولت شروع شده است ولی نیمه تمام مانده است و مسئواین می توانند این پروزه های نیمه تمام را به بخشهای خصوصی واگذار کنند.

وی بیان کرد: واگذاری یک مجموعه بلا استفاده به بخش دیگر دلیل بر بی عرضگی آن مسئول نیست و این کار اشتباهی است که بگویند فلام مسئول بی عرضه است و نمی تواند زمین و مجموعه خود را نگه دارد بلکه نگه داشتن مجموعه بلا استفاده حرام اداری می باشد.

جبارزاده امنیت را شرط اول تحقق دیگر اهداف عنوان کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر امنیت در کشور پیشتاز می باشد و بعد از تامین امنیت دومین هدف ما تامین سلامت مردم می باشد که امروز مفتخریم بگوییم که همه مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

وی ادامه داد: بعد از تامین امنیت و سلامت مردم، خیز بعدی ما به سوی اشتغال زایی خواهد بود زیرل همه خانواده ها با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: طبق برآوردها در بخش صنعت به ازای تامین شغل برای هر نفر یک میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی در پایان از جمله راه های کاهش بی کاری را ترویج فرهنگ استاد شاگردی عنوان کرد و گفت: در استان ۱۲۰ هزار واحد صنعتی تک کابره وجود دارد که هر واحد با جذب یک شاگرد می تواند آمار بی کاران را کاهش دهد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *