سراسری 06 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دفاع آخوند انگلیسی از گروهک صهیونیستی بهائیت /دستور ویژه دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی

آوای ورزقان به نقل ازباشگاه خبرنگاران
*کیهان

اصلاح‌طلبان غیر از ناکامی انتخاباتی و جر زنی کار دیگری هم بلدند؟!

رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات می‌گوید اصلاح‌طلبان فعالیت‌های مربوط به انتخابات مجلس را از اول امسال شروع کرده‌اند.محسن رهامی در مصاحبه با «آفتاب» گفت: تمام تلاش این است که حتی در شهرستان‌ها افراد و گروه‌هایی که در انتخابات قبل ستاد تشکیل دادند، چه اصلاح‌طلب‌ها و چه احزاب میانه‌رو منسجم شوند و در قالب یک لیست باشند.وی افزود: شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات از خیلی قبل فعال شده است. کمیته انتخابات با حضور دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب و مسئولیت من کار خود را مدت‌ها است شروع کرده و با هماهنگی شورای مشورتی آقای خاتمی در حال برنامه‌ریزی هستند.رهامی افزود: تلاش می‌کنیم که به لیست واحدی برسیم. استراتژی ما این است که اصلاح‌طلب‌ها اعم از شورای هماهنگی، شورای مشورتی و سایر تشکل‌ها چه در تهران و چه در شهرستان‌ها خروجی مشترک داشته باشند. به همین منظور شورای هماهنگی اصلاحات اخیراً آیین‌نامه‌ای تصویب و این کمیته را مکلف کرده که دیگر احزاب و گروه‌ها و اشخاص مؤثر اصلاح‌طلب را هم دعوت کنند.

وی گفت: تلاش بر این است به علاوه اشخاص و احزابی که لزوماً در شورای هماهنگی اصلاحات نماینده ندارند اما در حزب اصلاحات به جناب آقای خاتمی یا آقای عارف یا هاشمی گرایش دارند و حامیان دولت همه را منسجم کنیم.رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات درباره جلسات هماهنگی می‌گوید: جلسات بعد از عید شروع شده و در حال حاضر هم جلسات هفتگی تشکیل می‌شود. گروه‌هایی که از آنها یاد شد، سفرهایی هم به استان‌ها دارد که هفته گذشته در مشهد با حضور کلیه دبیران احزاب اصلاح‌طلب و اشخاص اصلاح‌طلب مشهد و همه کسانی که در سال گذشته به نحوی در پیروزی آقای روحانی مؤثر بودند، جلسه‌ای برگزار شد.در حالی که انتخابات مجلس اسفند ۹۴ برگزار می‌شود، معنای اظهارات رهامی این است که جریان متبوع وی ۲ سال قبل از انتخابات در حال تدارک بازی‌های معمول انتخاباتی هستند. مدعیان اصلاح‌طلبی در طول ۲ دهه اخیر، غالباً مشغول بازی‌های انتخاباتی و مصادره به مطلوب همه مسائل دیگر- از جمله مسئولیت‌های دولتی به هنگام مسندنشینی- بوده‌اند. این جریان در عین حال از سال اوائل دهه ۸۰-۱۲ سال پیش- که شورای شهر دوم تهران را واگذار کردند به شکل زنجیره‌ای در انتخابات شورای شهر دوم و سوم و چهارم، مجلس هفتم و هشتم و نهم، و ریاست جمهوری نهم و دهم ناکام مانده و در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نیز در حالی که روحانی نامزد آنان نبود، ۴ روز مانده به انتخابات (۲۱ خرداد) مدعی حمایت از روحانی شدند چرا که طبق نظرسنجی آنها عارف ۸ درصد بیشتر رأی نداشت. اصلاح‌طلبان البته یک روش همیشگی نیز دارند و آن جرزنی و ایجاد تشنج به هنگام ناکامی انتخاباتی است.

قیافه دیدنی سردبیر «راه مردم»

سردبیر روزنامه توقیف شده به جرم اهانت به حکم قرآنی قصاص، روزنامه جدیدی را منتشر می‌کند.محمد قوچانی به ایرنا گفت روزنامه «راه مردم» از روز شنبه منتشر می‌شود و مدیر مسئول آن احمد ستاری است.قوچانی پیش از این سردبیری روزنامه آسمان را برعهده داشت که به خاطر غیرانسانی خواندن  حکم الهی و قرآنی قصاص- از زبان یک عضو گروهک مرتد جبهه ملی- توقیف شد.عضویت کسانی چون قوچانی و لیلاز و… در شورای مرکزی کارگزاران باعث شد محمد هاشمی چند ماه پیش از عضویت در این حزب و دبیری سیاسی آن استعفا دهد و هشدار دهد که سرنوشت حزب تندروی مشارکت در انتظار کارگزاران است.مجله مهرنامه – تحت مدیریت قوچانی- چند ماه پیش کارگزاران را حزبی که لیبرالیسم آن می‌تواند محافظه‌کاری و دموکراسی را به هم پیوند دهد و جاده صاف‌کن دموکراسی باشد، یاد کرد.

نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست نشریاتی چون همشهری، نشاط، عصرآزادگان، اخبار اقتصاد، صبح امروز، آفتاب امروز، مشارکت، بهار، ایران فردا… – که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد و دوره‌ای طولانی با قوچانی همکاری داشته- چند سال پیش در خاطرات خود با اشاره به احمد ستاری (مدیر مسئول فعلی راه مردم) نوشت: «بسیاری از شما نام احمد- س را هم نشنیده‌اید. او را ژنرال می‌نامیدند و بسیاری بدون اجازه‌اش آب نمی‌خوردند. در ماجرای دادگاه کرباسچی دو بار نامش مطرح شد و از کرباسچی پرسیدند چرا چاپخانه متعلق به شهرداری را به قیمتی بسیار نازل به‌ «س»  فروخته است. «س» زمانی مدیر کل مطبوعات داخلی بود و چند ماهی سردبیر همشهری شد…. با راه افتادن صبح امروز (به مدیر مسئولی سعید حجاریان)‌«س» عملا سکاندار روزنامه بود… زمانی که روزنامه‌های صبح امروز و آفتاب امروز توقیف شدند، گفته می‌شود سود «س» بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان بود. در روزگاری که اکثر روزنامه‌ها ضرر می‌دادند، او توانست ساختمان دیگری برای صبح امروز خریداری کند… هزینه اصلاح‌طلبی را روزنامه‌نگاران دادند ولی آدم‌های پشت پرده‌ای چون «س» نه تنها هزینه ندادند که هزینه‌های بقیه را در قلک اندوختند…. بهار ۷۶ اوج کار ما در همشهری بود… ویژه‌نامه‌های انتخاباتی ستاد خاتمی را که حاجی مسئول آن بود، در همشهری صفحه‌بندی و چاپ می‌کردند ولی به دلیل منع قانونی به نام روزنامه‌‌های دیگر چاپ می‌شد… همشهری موسسه عریض و طویلی بود، کاغذبازی در اوج و عشق خدمت ته چاه افتاده بود.

روابط پشت پرده، مثلث‌های عشق، ارتباطات فراازدواجی و… تا آنجا که دو تن از مدیران مجبور به رفتن از مجموعه شدند… (تفصیل این ماجرا در سایت کاریکاتوریست مذکور آمده است)… رواج روابط غیرحرفه‌ای بخصوص در روزنامه‌های تازه شکل گرفته اقتصادی از حالت نهفته، تبدیل به روال عادی می‌شود در گرفتن آگهی، پورسانتاژ، جذب دختران خبرنگار فاقد کیفیت ژورنالیستی و واجد کیفیات فیزیکی… بعدا در روزنامه‌های دیگر دیدم که چگونه مدیر فلان وزارتخانه می‌تواند اخبار مورد نظرش را در مطبوعات مورد نظر به چاپ برساند و اخبار انتقادی را راهی سطل زباله کند، فقط کمی خرج دارد. یادمان می‌رود که با چه هدفی وارد مطبوعات شده‌ایم… وقتی روزنامه لطیف صفری (نشاط) توقیف شد، (شمس‌الواعظین) با صاحب مجوز عصر آزادگان به توافق رسید. حس کردم که صفری از پشت خنجر خورده و کسی آنچنان تحویلش نمی‌گیرد… سر خم کردن جلوی (عطریانفر) خیلی سخت بود… آمده بود اخبار اقتصاد و دنبال شمس می‌گشت. آمده بود آنجا تا قرار آگهی کارگزاران با عصر آزادگان را بگذارد و همان مسئله‌ای شد که بعدها میان بچه‌های مطبوعات دهان به دهان گشت. طرفداری شمس از هاشمی به بهانه ۴۸ میلیون تومان آگهی… بچه‌های عصر آزادگان سر چرخش مشهود به آن سمت معترض بودند. قیافه محمد قوچانی هم دیدنی بود و گاه شمس مجبور می‌شد برای رد گم کردن، مطلبی انتقادی علیه هاشمی چاپ کند. هر وقت سر و کله فرنود آنجا پیدا می‌شد می‌توانستیم حدس بزنیم آگهی جدیدی، عکس جدیدی انداخته یا…».

دفاع آخوند انگلیسی از گروهک صهیونیستی بهائیت

روحانی نمای عضو حلقه لندن به تبرئه گروهک صهیونیستی- انگلیسی بهائیت پرداخت.محسن کدیور به همراه مهاجرانی، گنجی، عبدالعلی بازرگان و سروش پنج نفری بودند که پس از اوج‌گیری فتنه ۸۸ ادعا کردند اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور هستند. آنها سایت جرس را نیز راه‌اندازی کردند اما پس از شکست فتنه سبز، سایت نیمه تعطیل جرس به کدیور رسید؛ کسی که با اغوای منتظری برخی استفتائات مورد نیاز گروهک‌ها را از وی اخذ کرد!کدیور ضمن مطلبی در جرس با تخطئه موسوی بجنوردی که تصریح کرده بود بهائیان هیچ حقی ندارند، نوشت: مطالب وی درباره محرومیت بهائیان از حقوق شهروندی فاقد وجاهت شرعی و قانونی است.وی می‌افزاید: اگر منظور گوینده و دیگر بلندگوهای رسمی جمهوری اسلامی از ارتباط بهائیان با دولت غاصب اسرائیل قرار داشتن مقر بهائیت در حیفا (فلسطین اشغالی) است، ایشان ظاهراً خبر ندارد که این مقر در سال ۱۸۹۰ در ارض فلسطین تأسیس شده و تاریخ تشکیل دولت نژادپرست اسرائیل ۱۹۴۸ است، یعنی ۵۸ سال قبل از تأسیس دولت اسرائیل! ارتباط یک بهائی با هم‌کیشان خود و رهبران آئینی معنایش لزوماً همکاری با اسرائیل نیست.

کدیور همچنین نوشت: اینکه تجسس از احوال شخصیه افراد لازم نیست هم اختصاصی به بهائی‌ها ندارد، تجسس در احوال شخصیه همگان ممنوع است.کدیور ادعا کرد: منکر اسلام بودن، منکر امام زمان بودن، منکر خاتمیت پیامبر اسلام بودن، منکر خدا بودن و در یک کلام کافر و ملحد بودن هیچ فردی را از حقوق پایه انسانی، حقوق بشر و حقوق شهروندی محروم نمی‌کند. این حقوق هیچ ربطی به دین و مذهب و آئین و عقیده ندارد. هیچ دلیل معتبر دینی برای محرومیت بهائیان از حقوق بشر، حقوق شهروندی و حقوق پایه انسانی وجود ندارد.شایان ذکر است بهائیت گروهک دست‌ساز رژیم انگلیس در جهان تشیع- به موازات جعل گروهک وهابیت در دنیای اهل تسنن- است و اساساً سازمانی با کارکرد مهره‌سازی و مهره‌چینی در ایران و علیه مرجعیت و مهدویت بود. بنابراین درست در زمانی که صهیونیسم بین‌الملل – به میزبانی انگلیس- نفوذ در عمق خاورمیانه را برنامه‌ریزی می‌کرد، بهائیت نیز راه‌اندازی شد و در دوره سیطره انگلیس بر فلسطین- قبل از اشغال رسمی توسط صهیونیست‌ها- به ایجاد جای پا در سرزمین فلسطین پرداخت. اکنون نیز سران بهائیت وثیق‌ترین پیوندها را با سران رژیم صهیونیستی دارند همچنان که در روزگار رژیم پهلوی، مهره‌های بهایی نزدیک به انگلیس و اسرائیل، در ارکان سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی آن رژیم منحوس حضور تعیین‌کننده داشتند که از آن جمله به امیرعباس هویدا، عبدالکریم ایادی، هژبر یزدانی، حبیب ثابت پاسال، پرویز ثابتی، فرخ روپارسا، ارتشبد ازهاری، ارتشبد جعفر شفقت، ارتشبد فریدون جم، و… می‌توان اشاره کرد.

این گروهک صهیونیستی در فتنه ۸۸ نیز نقش عمده‌ای داشتند و برخی اعضای آن در فتنه‌انگیزی و حرمت‌شکنی بی‌سابقه روز عاشورای سال ۸۸ از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند. بنابراین گروهک بهائیت ضمن اینکه عاملیت صریح رژیم‌های متخاصم بیگانه را در طول سده گذشته به طور مترتب برعهده داشته، تلاشی سازمان یافته برای تحریف در مکتب اسلام است و از این جهت وابستگان به آن نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند.اما از همه جالب‌تر دفاع معنادار امثال کدیور -آخوند انگلیسی و آمریکایی مآب- از گروهک صهیونیستی بهائیت است که پیوند نامبرده با صهیونیست‌ها را تأیید می‌کند.یادآور می‌شود کدیور به هنگام حیات آقای منتظری، ضمن اغوای وی استفتایی را با وی مطرح و فتوایی را علیه فناوری هسته‌ای گرفته بود.

اصولگرایی یعنی اقدام کیهان

جریان اصولگرایی هویت خویش را در ربط و نسبت وثیق با اندیشه‌های الهی حضرت امام تعریف کرده و جز در این خط رسالتی برای خود قائل نیست.
نویسنده روزنامه وطن امروز با اشاره به نقد اخیر مدیرمسئول کیهان نسبت به اظهارات آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای نوشت: چند روز پیش که مصاحبه آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای را با نشریه «رمز عبور» خواندم، گذشته از ابهامی که ادعای ایشان برایم ایجاد کرد مطلبی در مصاحبه بود که شدیداً آزارم می‌داد و آن اینکه لازمه پذیرش برخی مطالب ایشان قبول این نکته است که حضرت امام(ره) بعضی وقت‌ها تحت تأثیر افراد دیگر و احیاناً بر مبنای اطلاعات و تحلیل‌های نادرستی که به ایشان ارائه شده است، تصمیم گرفته‌اند و بالطبع بر این اساس نتیجه این خواهد شد که پس برخی تصمیم‌های حضرت امام نادرست بوده است!!! نکته‌ای که اتفاقاً بارها و بارها مورد استناد جریان دگراندیش واقع شده، و به رغم ادعای ظاهری این جریان در تعهد و التزام به خط راستین حضرت امام در مناسبت‌ها و شرایط گوناگون کوشیده با این ترفند مضحک زوایای فاحشی را که با سیره و اندیشه حضرت امام داشته ازنظر پنهان دارد؛ بویژه در قضایایی نظیر عزل آقای منتظری از قائم‌مقامی رهبری و نیز ادامه دفاع مقدس بعد از فتح خرمشهر و…

در ادامه این تحلیل آمده است: اما با خواندن تحلیل جامع آقای شریعتمداری، خدای را سپاس گفتم که به جریانی تعلق خاطر دارم که برای رفع و رجوع کاستی‌ها و نابسندگی‌های خویش ناجوانمردانه به تحریف بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب روی نمی‌آورد و قاطعانه و بی‌هیچ تعارفی در برابر هر آن اندیشه و عملی می‌ایستد که حتی کمترین شائبه‌ای در خدشه به شخصیت آن مرد الهی داشته باشد چراکه اساساً جریان اصیل اصولگرایی هویت خویش را در ربط و نسبت وثیق با اندیشه‌های الهی حضرت امام که ترجمان امروزین اسلام ناب محمدی(ص) است تعریف کرده، و جز در این خط و این راه برای خود رسالتی قائل نیست. برخلاف آنان که هرجا مصلحت‌شان اقتضا کند امام را خرج خویش و ایل و تبار سیاسی خویش می‌کنند! و نیز برخلاف آنان که به ظاهر به صیانت از «دستخط امام» همت گماشته‌اند، اما در برابر هجمه‌های بی‌امان جریان بی‌اعتقاد به «خط امام» یا انقلابی‌های پشیمان از همراهی امام، سکوت کرده و دم برنمی‌آورند و چه‌بسا با تأیید آن حتی بستر تحریف در «دستخط امام» را نیز فراهم آورند! آنگونه که چندی پیش در برابر تحریف صریح تعبیر طلایی حضرت امام درباره «میزان حال فعلی افراد است» لب فروبسته و خاموشی پیشه ساختند یا درباره مواضع ضداستکباری حضرت امام یا…!

*خراسان

دستور ویژه دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، اعلام شده است که با توجه به بند ۹ سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر اصلاح و تقویت نظام مالی کشور، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی اقتصاد، از ابتدای سال ۹۴ نظام مالی – محاسباتی دولت متحول شده و ۶ استاندارد جدید در خصوص بخش هایی چون دارایی های دولت و اطلاعات بودجه ای با تایید دیوان محاسبات عملیاتی خواهد شد.

بخشنامه روحانی در خصوص یک اساسنامه ابلاغی احمدی نژاد

در حالی که بر اساس اساسنامه سابق دانشگاه فرهنگیان که در سال ۹۰ توسط محمود احمدی نژاد به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد، مقرر شده بود با توجه به اهداف تربیتی این دانشگاه، حداقل ۳۵ واحد درسی در ۲ سال اول تمام رشته ها مربوط به دروس معارف دینی و تربیت اسلامی باشد، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر حجت الاسلام روحانی به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شده است این واحدها در طول ۴ سال ارائه شده و عناوین آن نیز توسط وزارت علوم بررسی و تصویب شود.

*ایران

ادامه بازتاب‌های یک مصاحبه جنجالی

در ادامه بازتاب‌های گفت‌و‌گوی جنجالی حجت الاسلام محمد خامنه‌ای، برخی از سایت‌های خبری و چهره‌های اصولگرا به انتقاد از وی پرداخته‌اند. عباس سلیمی نمین در نامه‌ای به محمد خامنه‌ای توصیه کرده که همچنان به دور از سیاست باشد. سلیمی نمین با استناد به خاطرات آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله ری شهری، مضمون اظهارات محمد خامنه‌ای را درباره ماجرای مک فارلین نادرست دانسته و روایت وی از آن ماجرا را ناخواسته در راستای ترویج دو قطبی هاشمی و احمدی‌نژاد دانسته و نوشته است آنچه در این میان قابل هضم نیست تکرار اشتباه گذشته اش در رویکرد به امور سیاسی بعد از نزدیک به سه دهه است.

در ادامه این موضوع سایت خبری الف نیز در این ارتباط با انتقادات حسین شریعتمداری علیه هاشمی واکنش نشان داده و ادعای سکوت وی در حوادث سال۸۸ را نادرست خوانده و در مطلب دیگری با بازخوانی شخصیت انقلابی و علمی و دینی شهید بهشتی به روایت دوستان و همکارانش نوشته است که برخلاف اظهارات محمد خامنه‌ای، شهید بهشتی هیچ نسبتی با لیبرال مسلکی نداشته است.

تکذیب دخالت ایران در ترور پاپ ژان پل دوم

به فاصله چند روز بعد از فضا‌سازی علیه کشورمان به خاطر هویت ایرانی گروگانگیر سیدنی، این بار طرح موضوع ترور پاپ ژان پل دوم باعث شد ادعاهایی علیه کشورمان مطرح شود. «محمد علی آقجا» شهروند ترکیه که در سال ۱۹۸۱ پاپ وقت را در واتیکان هدف گلوله قرار داده بود، هفته گذشته در گفت‌و‌گو با تلویزیون صربستان مدعی شد ایران با موضوع ترور پاپ مرتبط بوده است.به گزارش آسوشیتدپرس سفارت ایران در صربستان هم بلافاصله ادعای وی مبنی بر نقش ایران، در ترور پاپ ژان پل دوم را تکذیب کرد. آقجا، بعد از ترور ناموفق پاپ، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد اما بعد از در خواست پاپ برای بخشودگی او، تا سال ۲۰۱۰ در ایتالیا در زندان بود. او در بازجویی‌های اولیه گفته بود با گروه‌های فلسطینی مرتبط است، اما بعد سرویس جاسوسی بلغارستان و کا.گ.ب سازمان جاسوسی شوروی سابق را مقصر نامید.

دستور تلویزیونی پوتین

با افزایش بحران اقتصادی در روسیه و تداوم کاهش ارزش پول ملی این کشور، پوتین تدابیر فوق‌العاده‌ای برای مقابله با این بحران در پیش گرفته و در اقدامی تازه، تعطیلات پایان سال اعضای کابینه و مدیران ارشد را محدود کرد تا برای حل این مشکل به چاره‌اندیشی بپردازند. رئیس جمهوری روسیه در یک نطق تلویزیونی به وزرای کابینه‌اش گفت که نباید به مدت ۱۲ روز تعطیلات کریسمس از کار دور بمانند.علت این تصمیم آن است که پوتین عملکرد دولت روسیه را عامل شکل‌گیری بحران مالی و اقتصادی می‌داند نه تحریم‌های غرب. وی در نطق خود گفته: این برهه سخت نه تنها به خاطر تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌ها بلکه در پی اشتباهات دولت روسیه در طول چندین سال رخ داده اما دولت می‌تواند از عهده این برهه دشوار هم برآید. هفته گذشته ذخایر طلا و ارز روسیه با ۷ / ۱۵ درصد سقوط از ۵۱۰ میلیارد دلار در سال‌جاری میلادی به ۴۰۰ میلیارد دلار رسید.

بازداشت خبرنگار روزنامه روزان

دو روز بعد از توقیف روزنامه روزان، «یغما فخشامی» خبرنگار این روزنامه بازداشت و روانه زندان اوین شد. به گزارش تابناک «شمس پورمحمدی» مدیر مسئول روزنامه روزان تأکید کرد: بازداشت یغما فخشامی با توقیف روزنامه ارتباطی ندارد.

*جمهوری اسلامی

* وزارت کشور کویت پرونده «محمد الهجاری» را برای تحقیقات بیشتر در اتهام اهانت به مذهب تشیع و سید «حسن نصرالله» به دادستانی واگذار کرد. این استاد دانشگاه به خاطر نوشته‌ای در توئیتر، که در سال ۱۳۹۱ منتشر کرده بود از طرف وزارت کشور متهم شد که به شیعیان و سید حسن نصرالله اهانت کرده است. الهجاری در همایشی در دانشکده شریعت نیز مطالبی علیه ازدواج موقت گفت که موجب شد دانشجویان دختر دانشکده در شکایتی، او را متهم کنند که به ادیان اهانت کرده است و در پی فتنه‌انگیزی است. «دوریم مویزری» وکیل مدافع این متهم می‌گوید: «الهجاری براساس متن شکایت دختران دانشجو، متهم است که به تشیع اهانت کرده است ضمن اینکه وزارت کشور نیز پرونده‌ای برای او گشوده و او را متهم کرده است به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اهانت کرد». وکیل مدافع متهم افزود: «موکل من اتهام‌های وارده را بی‌اساس می‌داند و معتقد است در دانشکده شریعت فقط گفته‌ام ازدواج موقت را همه سنی‌ها و بخشی از علمای شیعه حرام می‌دانند، ضمن اینکه او از اساس اتهام به تمسخر گرفتن مذهب تشیع را تکذیب کرده است

*گروه تروریستی داعش، برای تشخیص زنان مجرد از زنان شوهردار، روش جدیدی ابداع کرده است. رهبران فکری این گروهک تروریستی به کلیه دختران و زنان مناطق تحت سیطره خود در شمال غرب عراق اعلام کردند از این به بعد زنان مجرد از نقاب سفید در کنار پوشش اسلامی خود استفاده کنند و زنان شوهردار نیز با همان پوشش سابق خود با نقاب مشکی در انظار عمومی ظاهر شوند. برپایه این گزارش، زنان شهر موصل به دنبال اعلام این قانون! برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های داعش از بیرون آمدن به جز برای مسائل ضروری خودداری کرده‌اند. چندی پیش داعشی‌ها دو دختر جوان را در موصل ربوده بودند. رهبران داعش از طریق این گونه اقدامات سعی دارند مردم را در تنگنا قرار دهند و واکنش آنها را در مورد پذیرش قوانین داعشی و میزان اطاعت پذیری آنها مشاهده کنند. موصل حدود ۶ ماه است که به سیطره تروریست‌های داعش درآمده است


*قدس

حقوق ماهانه اعضای داعش

واحد مرکزی خبر: یکی از سرکردگان بازداشت شده داعش در عراق خبرداد که حقوق ماهانه و دایمی عناصر این گروه ۳۰۰ تا یک هزار دلار است.

ماجرای پس‌گردنی خرازی به استراو!

تسنیم: کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه با حضور در برنامه شب آفتابی، با نقل خاطره‌ای از دیدار با جک استراو (وزیر خارجه اسبق انگلیس) در مذاکرات سعدآباد گفت: در مذاکرات سعدآباد، تعدادی از بسیجیان در جلوی کاخ سعدآباد جمع شده بودند و علیه مذاکرات شعار می‌دادند؛ جک استراو در خصوص این تجمع گفت که شما صحنه آرایی کردید و بنده هم در پاسخ یک پس‌گردنی به او زدم که ابتدا بسیار تعجب کرد، ولی بعد متوجه شد که شوخی کردم، اما به او گفتم که این صحنه آرایی‌ها را فقط شما بلدید.

جرأت قطع یارانه پولدارها را ندارند

مهر: محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور برای پرداخت یارانه مردم با کسری مواجه است، ولی کسی جرأت قطع کردن یارانه افراد ثروتمند را ندارد.

نامه استعفای یک مدیر به جنتی

تسنیم: مدیر کل هنرهای نمایشی در اعتراض به اجرا نشدن سیاستهای دولت تدبیر و امید در معاونت امور هنری، نامه استعفای خود را تقدیم علی جنتی کرد.

اورژانس، اسیدپاشی را تکذیب کرد

فارس: حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، برخی خبرهای منتشر شده درباره اسیدپاشی به «صورت یک راننده» را تکذیب کرد. برخی رسانه ها خبر داده بودند که راکبان یک دستگاه موتورسیکلت، به یک راننده خودرو در تهران اسید پاشیده اند.

علت مشکلات کارخانه‌های تجهیزات صنعتی

ایسنا: میرخانه آقازاده بویاغچی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی، با بیان اینکه ۷۵ درصد ظرفیت کارخانجات تولیدکننده تجهیزات خالی است، درباره دلایل مشکلات ایجاد شده برای کارخانجات گفت: زمانی که دولت قبلی ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد ارزی را بر باد می دهد و قطعنامه‌های متفاوت نیز علیه ایران صادر می‌شود، باید همین مشکلات به وجود بیاید، زیرا در حال حاضر ما هر چیزی که می خواهیم وارد کنیم، باید با واسطه و حق العمل این کار را انجام دهیم.

حبس به جرم برافراشتن پرچم حسینی

العالم: یک دادگاه در عربستان پنج نفر از جمله چهار کودک را به اتهام برافراشتن پرچم حسینی بر فراز یک مدرسه دراحساء زندانی کرد.

 تشییع پیکر ۲ شهید مدافع حرم در سمنان

فرارو: پیکر شهیدان مصطفی کریمی و سیدمحمدمهدی حسینی، از مدافعان حرم، روز گذشته در سمنان تشییع شد. این دو شهید از اتباع افغان مقیم کشورمان هستند که از گذشته در طالب‌آباد مهدیشهر زندگی می‌کردند.

شهادت جوان مشهدی در کوبانی

ابنا: مدافعان شهر کوبانی در شمال سوریه از به شهادت رسیدن یک مبارز ایرانی که اهل مشهد است، در درگیری با تروریستها خبر دادند. «امیر قبادی» با نام سازمانی «روژوان کوبانی» از کردهای مقیم مشهد در جریان آزادسازی مرکز فرهنگ و هنر «باقی خدو» در شهر کوبانی جان خود را از دست داد.

تنبیه بدنی دانش‌آموز ۱۲ ساله!

ایرنا: تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز ۱۲ ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.

تکذیب ادعاهای آقجا

باشگاه خبرنگاران: سفارت ایران در صربستان اعلام کرد، تهران ادعای محمد علی آقجا مبنی بر نقش ایران در ترور پاپ ژان پل دوم را تکذیب می‌کند.

محمد علی آقجا، شهروند ترکیه، در سال ۱۹۸۱ پاپ وقت را در میدان سن‌پیتر واتیکان هدف گلوله قرار داد، اما پاپ جان سالم به در برد. آقجا تا سال ۲۰۱۰ در زندانهای ایتالیا بود.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *