اخبار جهان 16 مهر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ضربه‌هایی که فاجعه منا به اسلام وارد کرد /”فرمول خون‌ریزی” حج از واشنگتن سر در آورد

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازباشگاه خبرنگاران، وقتی پروژه های ایران هراسی با زیر شاخه‌هایی چون داعش و کشتار مسلمانان شکست می‌خورد و روزانه اروپاییان بیشتری جذب اسلام می‌شوند، طبیعی است که در جنوب غربی‌ترین گوشه آسیا کشوری که بسیار در این راه از دلارهای نفتیش بذل و بخشش کرده است ساکت ننشیند و به اصطلاح زهر خود را بریزد.

صیبض3صقر

“منا”، فاجعه‌ای بود که شدیدا بوی زهر می‌داد، شاید لازم باشد برای واکاوی این فاجعه که هر چه از آن می‌گذرد واژه “عمد” در آن پر رنگ‌تر می‌شود، به واشنگتن برویم، جایی که در برهه زمانی نزدیک به حج پادشاه سعودی با خدم و حشم در پی عقد قرار داد تسلیحاتی سنگین و اطمینان گیری بابت برجام بود اما..

تحلیل‌های فراوانی پیرامون این سفر ارائه شد و رسانه‌ها با زرق و برق تمام این سفر شاهانه را منعکس کردند در حالی که پشت این دیدارها و درهای بسته، این سران داشتند فرمول خون جدیدی را برای کشتار مسلمانان و ضربه به اسلام طرح می‌کردند، این بار نقشه به نحوی کشیده شد تا علاوه بر قربانی دادن از سوی ایران، ضربه‌هایی را که پروژه ایران و اسلام هراسی نتوانست به “اسلام” وارد کند را جبران کند.

_برنامه دقیق بود و کسی خبر نداشت این سران استکبار چه خواب دقیقی برای حجاج دیده‌اند!

شاید برخی این موضوع را مطرح کنند که عربستان نیز از این فاجعه ضرر خواهد کرد چرا که با رخ دادن آن ایرانیان نیز حج را تحریم می‌کنند اما این در حالی است که ریاض با افزایش سهمیه دیگر کشورها این ضرر را تامین خواهد کرد و عربستان از این موضوع استفاده خود را برده و  به تعبیر خودش این امتیاز را می‌گیرد تا دیگر ایرانیان به سرزمین وحی سفر نکنند.

اما..

“وَلَوْ أَرَادَ سُبْحَانَهُ… لَکَانَ قَدْ صَغُرَ قَدْرُ الْجَزَاءِ ، عَلَی حَسَبِ ضَعْفِ البَلاَءِ”.(خطبه ۱۹۲)

“اگر خداوند سبحان خانه اش را در سرزمینی قرار می داد که… همانا پاداش آن به تبع ضعیف شدن آزمایش کمتر می شد.”

در این بیان، حضرت(ع) به حجّاج رنجیده ای که برای رسیدن به خانه محبوب، سختی های فراوانی را متحمّل می گردند، نوید می دهد که رنج های این سفر الهی هر چه بیشتر باشد، پاداش آن نیز به مراتب افزون تر خواهد بود.

عملیاتی کردن نقشه نیاز به دست گرمی داشت که مهم ترین این دست گرمی سقوط جرثقیل ها با آن عظمت  و آتش سوزی در هتل… بود تا محکی برای واکنش های جهانی باشد اما برنامه اصلی در روز “رمی جمرات ” اجرایی شد تا با استفاده از آن بتوانند علاوه بر قربانی دادن ضربه‌های کاری بر پیکره اسلام وارد کنند.

مسلمانان برای طهورایی کامل نفس و رسیدن به اوج بندگی و گرفتن خوی ربانی پای در سرزمین وحی گذاشته و به اعمال حج می پردازند دوری از گناه و سفید کردن لوح وجود به نحوی است که حتی آزار مورچه نیز بر حاجیان حرام خواهد بود و حجشان را باطل می کند، احکام به قدری سنگین است که هیچ کس تحت هیچ شرایطی از آن عدول نخواهد کرد چه رسد به آنکه در روزهای پایانی مراسم حج که روح های شفاف شده و جان گرفته از نور حق با رخ دادن حادثه ای آن هم از نوع بسته شدن راه حاجیان بخواهند حرکتی شورش وار انجام داده و یکدیگر را قلع و قمع کنند!

خودشان (آل سعود) درها را بستند و معلوم نیست چگونه گره کور را ایجاد کردند اما آنچه از فیلم ها و شاهدان عینی می توان دریافت این است که قربانیان در اوج مظلومیت آخرین لبیک خود را گفتند و پلیس‌های عربی بیکار که ساعتها پشت در مشغول تماشا بودند التماس های حجاج را شورش تلقی کردند تا از این امر دستاویزی درست کنند که مسلمانان حتی در مراسم حج واجب که از بزرگترین اعمال در دین مبین اسلام به شمار می آید اقدام به وحشی گری کرده و به جان هم افتادند !

دیدیم که حاجیان زنده و مرده روی زمین افتادند و نه تنها نیروی کمکی نرسید و بلکه آنهایی که هنوز می توانستند روی پا باستنند به یاری یکدیگر رفتند.

ضربه بعدی که این فاجعه به چهره اسلام زد این مطلب بود که آنها بتوانند “نعوذ بالله” خدای مسلمانان را کوچک شمرده و این موضوع را القا کنند که مسلمانان در عقب ماندگی به سر می برند و در راه اجرای یکی از مناسکشان بر اثر بی نظمی کشته شدند، آل سعود با طرح چنین موضوعی در اصل با یک تیر دو نشان زد و آن پایین آوردن ابهت حج و دیگری زیر سوال بردن فریضه های الهی بود که همگی در کل اسلام را مورد هدف قرار داد.

همچنین عربستان سعودی برای رسیدن به هدف شوم خود خود و هم سویی با حکام استکبار حاضر شد تا انگ بی کفایتی را بر خود بخرد و با ریختن قبح مقدسات بتواند بیشتر از قبل بر حرمین شریفین بتازد از سوی دیگر امروز در جهان شاهد دلهره و ترسی هستیم پیرامون سفر حج و شاید باز مطرح شود که عربستان از این موضوع چه سودی خواهد برد؟ که البته پشت پرده های سعودی همچنان ادامه دارد..

از طرف دیگر شاهد طرح موج دیگری در داخل هستیم؛ از جمله هزینه حج که عده‌ای با تکیه بر این موضوع این خط را دنبال می کنند که بهتر است به جای خرج این هزینه در عربستان آن را صرف مصارف داخلی و دیگر امور کرد اما واقعیت این است که حج حق مسلمانان بوده و ایرانیان نیز از این حق نخواهند گذشت.

در آخر…

پیامبر(ص) در فراز دهم خطبه غدیر می فرمایند: حاجیان از سوى خداوند کمک شده و هزینه‏‌هاى سفرشان جاى‏گزین خواهد شد و البتّه، خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نخواهد فرمود.

و کیست که بخواهد در مقابل وحده حق الهی قد علم کند

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *