سراسری 06 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فروش ۲۰ فروند بالگرد “آتاک” به عربستان/ آل سعود آرایش جنگی به خود می گیرد؟

آوای ورزقان:فروش 20 فروند بالگرد "آتاک" به عربستان/ آل سعود آرایش جنگی به خود می گیرد؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، شاید یک دهه پیش اگر حرف از ارتباط میان کشورهایی مانند عربستان و ترکیه یا عربستان و رژیم صهیونیستی به میان می آمد، کسی باور نمی کرد که چنین ارتباطی بین این کشورها شکل گیرد اما طی سال های اخیر نحوه ارتباط کشورها در جهت منافع ملی با تغییراتی گسترده همراه شده است.

در شکل گیری نظم نوین جهانی به نظر می رسد آل سعود با ثروت برخاسته از نفت خود، تلاش بسیاری برای تاثیرگذاری در معادلات منطقه دارد. نمونه بارز آن نیز تاثیرگذاری بر کاهش قیمت نفت با ارزان فروشی نفت خام بود که اقتصاد برخی کشورهای منطقه را به سود غرب و آمریکا دچار مشکل کرد.

حالا این روزها نیز حکومت آل سعود آرایشی جنگی به خود می گیرد. آرایشی که به نظر می رسد نشات گرفته از ترس و اضطراب عربستان از حملات احتمالی است. حملاتی که هم از خارج و هم از درون، نظام آل سعود را نشانه رفته است.

همین مسئله سبب شده تا سعودی ها ۲۰ فروند بالگرد آتاک را از ترکیه خریداری کنند. در این باره مسئولان صنایع دفاعی ترکیه اعلام کردند که در حال حاضر مذاکرات با مسئولان کشور عربستان برای فروش تعداد ۲۰ فروند بالگرد آتاک به این کشور انجام شده است.

در این باره گفتنی است که این تعداد بالگرد آتاک از سال ۲۰۱۷ به این کشور تحویل داده خواهد شد و نیروهای مسلح ترکیه تعهد تعمیر و نگهداری این بالگردها را با سال ۲۰۲۰ بر عهده خواهد داشت.

البته اعراب عربستان این روزها نه تنها ارتباط خود را از طریق ثروت اندوخته شده با کشورهای مختلف منطقه افزایش می دهند، بلکه با همین ثروت خود طی یک همکاری گسترده با رژیم صهیونیستی، به حمایت از گروهک های تروریستی منطقه پرداخته اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *