بازنشری 04 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آخرین آمار جانباختگان و مفقودین حادثه منا +جدول

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازباشگاه خبرنگاران، آخرین آمار جانباختگان و مفقودین حادثه منا بر اساس اعلام مراجع رسمی کشورهای آسیب دیده تا تاریخ ۹۴/۸/۳ منتشر شد.

آخرین آمار جانباختگان و مفقودین حادثه منا +جدول

 

آخرین آمار جانباختگان و مفقودین حادثه منا +جدول

آخرین آمار جانباختگان و مفقودین حادثه منا +جدول

آخرین آمار جانباختگان و مفقودین حادثه منا +جدول

درحالی که آمار رسمی اعلام شده ازسوی وزیر بهداشت عربستان، تعداد ۷۶۹ کشته و ۹۳۴ مجروح بوده، معاون وزیر بهداشت عربستان، حمد بن محمد الضویلع، در تاریخ ۷/۷/۹۴ مجموع آمار کشته شدگان این حادثه را ۴۱۷۳ نفر ذکر کرده بود که بعداً تکذیب و این خبر از سایت وزارت بهداشت عربستان حذف شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه نیویورک تایمز مورخ ۱۹ اکتبر تعداد کشته شدگان حادثه منا را حداقل ۲۱۷۷ نفر ذکر کرده اند

آمار ذکر شده در جدول فوق با گذشت زمان در چندین مرحله توسط مراجع رسمی کشورها اصلاح شده (مثل مالی، نیجریه، مصر، اندونزی، پاکستان و…) که بطور مستمر در حال افزایش بوده است. لذا باتوجه به روند تصاعدی افزایش این آمارها، به نظر می رسد این ارقام نیز هنوز تا واقعیت آمار نهایی، فاصله زیادی داشته باشد.

محافل رسانه ای در اسلام آباد گزارش داده اند که وزیر دارایی پاکستان در سفر اخیر خود به عربستان در راستای حق السکوت مقامات پاکستانی در قبال حادثه منا ما به ازای آن مشارکت مالی عربستان را در اجرای پروژه های سرمایه گذاری در پاکستان بدست اورده و همچنین برای کنترل فشارهای زیاد ناشی از اعتراضهای گروههای سیاسی و اجتماعی  و نمایندگان سنا ، برای هر کشته شده مبلغ ۵ هزار دلار و برای هر مجروج هزار دلار ازسوی عربستان بطور موقت اختصاص و به مقامات پاکستانی برای آرام سازی جو مردم اعطا شده است .

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *