استانی 17 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دبیری فیتیله را پایین کشید/ اسوتچی: خاک بر سر شورایی که اعضاء آن وام ۵۰ میلیون تومانی می‌گیرند و کارگر نمی‌تواند وام ۲ میلیونی اخذ کند/حاجی‌پور: هرکسی وام گرفته، خوب کرده!

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در صحن علنی شورا با اشاره به انتخابات مجلس، اظهار داشت: هیچ یک از اعضاء شورا و کارکنان شهرداری حق ندارند از امکانات شهری و بیت المال برای تبلیغ کاندیدایی خاص استفاده کنند.

وی ادامه داد: فعالیت انتخاباتی افراد امری طبیعی است اما کارکنان تنها در ساعات غیراداری حق فعالیت انتخاباتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه فیتیله احساسات مردم آذربایجان را جریحه‌دار کرد، مسئولین امر باید با متخلفین برخورد قاطعی داشته باشند تا چنین توهین‌هایی تکرار نشود.

در ادامه حسن اسوتچی در نطق پیش از دستور خود با انتقاد از بی توجهی مسئولین به کارکنان و کارگران شهرداری، اذعان داشت: اگر پول و امکانات بد است چرا فقط آنها را برای خود می‌خواهیم؟ چرا اعضاء شورا که بعضا افراد متدینی نیز هستند پیگیر حکم شهردار می‌باشند و به دنبال افزایش حق جلسه‌اند؟ چرا برخی از نمایندگان مردم در پارلمان محلی می‌گویند عضو شورای سایر شهرها از ما یک میلیون تومان بیشتر می‌گیرند؟

وی افزود: برای کارمندان شهرداری حق مسکن در نظر گرفته شده اما حال اختصاص نمی‌یابد و عدم پایداری بودجه را بهانه می‌کنند، هزینه کفن و دفن برای آنان پیش بینی شده و امروز وقتی یکی از نزدیکان آنان می‌میرد می‌گویند شما باید در وادی رحمت مرحوم را دفن می‌کردید اما چون در مارالان دفن کردید مشمول این بند نمی‌شوید! این قانون‌های من درآورده چیست و چرا امروز مطرح می‌شود؟

وی تصریح کرد: شهرداری کارمندانش را با پیش پا کشیدن مسایلی همچون اضافه کار اذیت می‌کند و این رویه ۸ سال است که ادامه دارد، چرا بر روی فیش‌های حقوقی پتو می‌کشید؟

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه کارگران حتی نمی‌توانند حقوق اولیه خود را دریافت کنند، ابراز کرد: آقای شیری آذر مدام حرف از خدمات شهرداری برای کارگران می‌زنند، شهردار وظیفه دارد به پرسنل خود خدمت کند.

وی یادآور شد: موضوع تبدیل وضعیت قرارداد کارگران را بنده در سال ۸۶ و ۸۸ مطرح کردم و مدارک آن نیز موجود است اما از آنجایی که شهردار قبلی مخالف این امر بود اعضاء وقت پیگیر امضاء خود نشدند، سال گذشته این طرح دوباره مطرح و اکثریت اعضاء آن را امضا کردند اما دوباره طرح بایگانی شد، اگر میخواستید اجرا کنید فرمانداری را بهانه نمی‌کردید. ماهیانه به طور میانگین ۷۰ نفر تامین نیرو می‌شوند آیا برای آن مجوزی دارید؟

وی اعلام کرد: تعدادی از اعضاء شورا در ایام انتخابات به کارگران قول‌هایی داده‌اند و گفته‌اند ما قرارداد شما را به کار معین تغییر می‌دهیم، امروز آن کارگران می‌گویند اشخاصی که قول داده بودند اگر فردا پیش ما بیایند طرز دیگری با آنان رفتار خواهیم کرد.

اسوتچی با اشاره به اظهارات نجفی در خصوص تحمیل ۱۶ میلیارد تومان توسط اعضاء شورا برای ساماندهی وضعیت کارگران، بیان داشت: آقای شهرداری که می‌گوید بودجه نداریم، برای تامین بودجه ابتدا از خود و معاونین‌تان شروع کنید و بعدا به کارگران برسید.

وی اضافه کرد: خاک بر سر تشکیلاتی که اعضایش بدون مصوبه وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند اما برای کارگران طبق مصوبه ۲ میلیون تومان نیز وام ندهند. کسانی که اعتراض دارند بنده نام شورا را بردم اگر اجازه دهید نام اعضایی که وام گرفته‌اند را نیز خواهم برد.

وی هشدار داد: آقای شهر در جلسه پدافند غیرعامل گفته است باز هم یکی از اعضا شب نامه نوشته و قصد سوء استفاده دارد، شهردار حق ندارد این چنین حرمت شکنی کند، بنده به شهردار تبریز رای ندادم چون از ۳۰ سال پیش او را می‌شناختم و نسبت به اعمالش آگاه بودم، نگذارید بگویم چه سوء استفاده‌هایی که نکردید.

این عضو شورا خطاب به شهردار تبریز گفت: آقای نجفی شما از این می‌سوزید که در طول‌ سال‌های گذشته بنده هیچ درخواست شخصی از فردی نکرده‌ام و در بعضی از جلسات سرمایه‌گذاری شرکتی نداشتم، زمانی که پای شما به شهرداری باز نشده بود بنده در این تشکیلات بودم و اگر می‌خواستم سوء استفاده‌ای کنم تا به حال کرده بودم.

در این میان احتشام حاجی پور نسبت به طرز سخن گفتن اسوتچی اعتراض کرد که این امر با واکنش اسوتچی همراه شد، وی خطاب به حاجی پور گفت: ” اجازه دهید ساکت بمانم و خیلی از مسایل را مطرح نکنم، موضوع شخصی نیست و رئیس جلسه را اداره خواهد کرد نه شما”

احتشام حاجی‌پور و اسماعیل چمنی زمانی که محدث از اسوتچی خواست تا نام کسانی را که وام گرفته‌اند برملا کند، اعتراض کردند، حاجی پور در این باره اظهار کرد: هر عضوی وام گرفته خوب کرده است!

در ادامه جلسه معاون شهردار تبریز به ارائه گزارش مالی شهرداری پرداخت، چمنی که در ابتدای امر با ارائه گزارش از سوی وی مخالف بود بعدا از شروع زمانی که بابایی‌اقدم نسبت به گزارش ایراد گرفت و آن را غیرواقعی دانست چمنی شروع به دفاع کرد!

رمضانی از تحقق ۸۲ درصدی بودجه ۹۴ و عملکرد مناسب شهرداران مناطق خبر می‌داد که این امر واکنش بابایی‌اقدم، شیاری و المیرا خاماچی را در پی داشت.

در نهایت گزارش به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شد تا بعد از بررسی در صحن علنی مطرح و اعضاء نکته نظرات خود را درباره‌ی آن اعلام کنند.

موضوع دوم دستور جلسه بررسی لوایح کمیسیون برنامه و بودجه بود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به لایحه هبه ۲۰۰ میلیون تومانی به یکی از مراکر ترک اعتیاد اشاره کرد.

گفتنی است جمعی از اعضاء شورا و مدیران شهرداری کرج امروز میهمان ویژه‌ی شورای شهر تبریز بودند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *