اسلایدر 19 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قانون شکنانی که می‌خواهند قانون گذار شوند/ وظیفه نمایندگان قانون گذاری است نه کارهای اجرایی

آوای ورزقان: قانون شکنانی که می‌خواهند قانون گذار شوند/ وظیفه نمایندگان قانون گذاری است نه کارهای اجرایی

به گزارش آوای ورزقان، بانزدیک شدن به ایام انتخابات و فاصله حدود سه ماه تا خلق حماسه ای دیگر از سوی مردم شهید پرور ایران اسلامی شاهد برخی تحرکات از سوی کاندیداهای احتمالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم تحرکاتی که رنگ و بوی تبلیغات می دهند.

تبلیغات زود هنگام انتخاباتی مطابق با قانون اساسی جمهور اسلامی تخلف محسوب می شود ولی متأسفانه افرادی که قصد کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند و وظیفه اصلی‌شان قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است بدون توجه به قانون تبلیعات زود هنگام انتخاباتی را از ماه ها قبل شروع کرده اند.

در این بین هرکدام از کاندیداها با راه های مختلف نظیر تبلیغات در شبکه ها اجتماعی، چاپ بروشور و زندگی نامه، شرکت در مجالس ترحیم، حضور در برنامه های همگانی و راه اندازی اتاق های فکر شبانه سعی در موجه جلوه دادن خود دارند.

با توجه به مطالب فوق به سراغ نماینده مردم ورزقان و خاروانا در دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی رفتیم تا با شرایط یک کاندیدای اصلح و وظایف نمایندگان مجلس و حیطه اختیارات آن ها بیشتر آشنا شویم.

نماینده ادوار اول و دوم مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی ملاک انتخاب نماینده اصلح را قانون اساسی بر شمرد و افزود: طبق قانون یک نماینده مه تنها نماینده مردم یک شهرستان بلکه نماینده مردم کل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، اظهار داشت: به هیچ وجه نماینده مجلس اجازه دخالت در کارهای اجرایی را ندارد ولی متاسفانه نمایندگان مجلس بر عکس عمل می نمایند و سعی دارند در مسائل اجرایی دخالت نمایند.

شهاب الدین بیقدار با اشاره به وعده های متعدد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و اینکه نمایندگان تنها می توانند پیگیر امورات باشند گفت: بهتر است نمایندگان وعده‌ پیگیری دهند تا اینکه بگویند فلان کار را انجام خواهم داد.

وی افزود: سلیقه ای عمل کردن نمایندگان موجب ایجاد اختلاف بین مردم می شود و تا زمانی که مودت بین مردم، مسئولین و نمایندگان وجود نداشته باشد منطقه ای پیشرفت نخواهد کرد.

مجری طرح فولاد آذربایجان مشکل اصلی مردم شهرستان ورزقان را بیکاری عنوان کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *