بازنشری 21 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بررسی چگونگی کاهش ورودی پرونده حوزه قضایی در دادگستری ورزقان

به گزارش آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی دادگستری ورزقان، جلسه‌ای در جهت کاهش ورودی پرونده قضایی با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورزقان، مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره کل محیط زیست استان و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست این شهرستان و شرکت مس آذربایجان (سونگون) در محل دادگستری ورزقان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه رئیس دادگستری شهرستان ورزقان به تشریح اهداف جلسه پرداخت و اظهار داشت: علیرغم سیاست های دادگستری مبنی بر کاهش ورودی پرونده ها، عدم انجام به موقع برخی امور قانونی و ناهماهنگی های موجود بین دستگاههای دولتی باعث سرازیر شدن پرونده به تشکیلات قضایی و موجب اتلاف وقت دادسرا و دادگاه می شود؛ از جمله مصادیق ناهماهنگی های مذکور ناهماهنگی بین شرکت مس آذربایجان، ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
علیرضا فرهنگ پور افزود: عدم اخذ پروانه قبل از هرگونه اقدام و عدم استعلامات قانونی در خصوص اقدامات مربوطه به معادن و یا سایر پروژه ها از مرجع مربوطه از بارزترین ناهماهنگی ها است که موجب بروز اختلافات بعدی و تشکیل پرونده می گردد.
در ادامه، حاضرین به مشکلات و مسائل موجود اشاره و پیشنهادات و نکته نظرات خود را در این خصوص ارائه نمودند که پس از بحث و بررسی، شرکت مس آذربایجان مکلّف گردید چنانچه قصد طرح های توسعه شرکت خود را داشته باشد، بدواً بدون هیچگونه عملیات فیزیکی و تخریبی، از تمام مراجع ذیصلاح قانونی و اخذ مجوزهای موصوف اقدام نماید. ادارات ذیصلاح قانونی نیز مکلّف اند جهت رعایت حقوق بیت المال، به وظایف قانونی عمل کنند.
انتهای پیام/
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *