استانی 28 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی آغاز شد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، این مسابقات با حضور ۳۰۷ نفر بالای ۱۸ سال آقابان و بانوان که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته ‎اند در شش رشته حفظ قرآن کریم، قرائت، مدیحه‎ سرایی، ابتهال، اذان و ترتیل برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری که در پایان امسال برگزار می‎شود، راه می‏ یابند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این رقابت ها با بیان اینکه حمایت و توسعه فعالیت های فرهنگی به ویژه در بخش دینی از اولویت های کاری مدیریت استان است، گفت: بر این اساس برنامه های مذهبی با جدیت و پیگیری خاصی در استان مورد توجه است.
علی نواداد افزود: برگزاری این دوره از رقابت ها می تواند در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه نقش مهم و تعیین کننده ای داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تلاوت زیبا و دلنشین قرآن مورد تاکید و توجه پیامبر اسلام و ائمه اطهار است، اظهار کرد: با توجه به ویژگی اسلامی و دینی جمهوری اسلامی باید در این زمینه گام های محکم تر و مفیدی برداشته شود.
نواداد گفت: هرچند ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی مورد تاکید مقام رهبری است اما تاکنون اقدامات شایسته در این رابطه قابل قبول نبوده است و باید هر روز بر تلاش خود در این راستا بیفزاییم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: تلاش برای ترویج فرهنگ معنوی قرآنی در جامعه باید جزو اولویت های کاری تمامی نهادهای فرهنگی باشد و در این زمینه وزارت ورزش و جوانان با جدیت تمام وارد عرصه شده و برگزاری این مسابقات نمونه ای از این کارهاست.
محمد شروین اسبقیان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ترویج قرآن در کشور و همچنین تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بر همین مبنا اداره کل ورزش و جوانان استان برای دومین سال پیاپی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این رقابت ها را برگزار می کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *