شهرستان 07 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هبه ۱۰۰ میلیونی به ورزقان/ تا مشکلات کارگران حل نشود کوتاه نمی‌آیم

آوای ورزقان:هبه 100 میلیونی به ورزقان/ تا مشکلات کارگران حل نشود کوتاه نمی‌آیم

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورا با اشاره به مبحث ایمنی سازی ساخت و ساز شهری، اظهار کرد: مجموعه شهرداری باید استاندارد را در ایمنی سازی در برابر خطرات طبیعی از جمله زلزله رعایت کند و با آماده سازی تمهیدات خسارات را در زمان وقوع زلزله به حداقل برساند.

وی با اشاره به فتنه۸۸، افزود: مردم با بصیرت آذربایجان در حماسه تاریخی ۹ دی نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

کیفیت را فدای سرعت نکنید!

در ادامه فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر، با اعلام خشنودی از سرعت اجرایی پروژه‌های شهرداری، بیان داشت: مصالح ساختمانی مورد استفاده در برخی از پروژه‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست و در زیرسازی آنها کیفیت فدای سرعت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از پروژه‌های مصوب سال ۹۲ هنوز اجرایی نشده‌اند ویا بنابه دلایل نامعلومی متوقف شده‌اند، لذا لازم است شهردار تبریز در این خصوص گزارشی به شورا ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در یکی از محلات محروم تبریز خانه‌ای آتش گرفته بود ولی متاسفانه کمکی در خصوص آنان صورت نگرفت بنابراین این نیاز احساس می‌شود که بیمه بدون نام برای وقایع آتش سوزی در تصویب بودجه سال آینده لحاظ شود.

اصول شهرسازی را رعایت کنید

محمد حسین جعفری، عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر، با بیان اینکه مباحث شهرسازی در تبریز زیر سوال رفته است، ابراز کرد: در شهر خیابانی به نام دارایی وجود دارد که محل عمده فروشی محصولات و حبوبات می‌باشد ولی این مکان در مرکز شهر واقع شده است و روز به روز در حال گسترش به خیابان‌های اطراف نیز می‌باشد که اصول شهرسازی را بهم ریخته است.

اعتراض به برگزاری جلسات شورا به صورت غیر علنی

علی شیاری دیگر عضو شورای شهر تبریز، با انتقاد از برگزاری غیر علنی برخی جلسات شورا، اعلام کرد: آیا رئیس شورا حق دارد به صورت غیر علنی جلسات را برگزار نماید؟!

وی افزود: مصوبه‌ای در خصوص تبدیل قرارداد نیروهای حجمی و شرکتی به کار معین با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید ولی بنابه دلایلی رئیس شورا آن را به آینده واگذار کردند. آیا این امر قانونی است؟!

تا مشکلات کارگران حل نشود کوتاه نمی‌آیم/فروش سهم لاله پارک غیرقانونی بود

حسن استوتچی در طی تذکراتی نسبت به شهردار تبریز، اظهار کرد: حقوق ماهیانه شهردار و اعضا شورای شهر در عرض یک روز با احتساب حق جلسه یک میلیون تومان زیاد می‌شود و این در حالی است که حقوق ماهیانه برخی کارگران هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: فروش سهم لاله پارک اقدامی غیرقانونی توسط شهردار تبریز بود که باید در صحن علنی شورا مطرح می‌شد و با تصویب اعضا این واگذاری صورت می‌گرفت که اینگونه نشد.

وی اضافه کرد: شهرداری تا کی می‌خواهد این شیوه رنج آور عدم پرداخت حقوق کارگران را به بهانه نبود اعتبار ادامه دهد؟! اگر این ماه جواب سوالات خود را نگیرم و مشکلات کارگران رفع نشود کوتاه نخواهم آمد.

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری تبریز به ورزقان

جعفر مدبر، عضو کمیسیون خدمات شهری شورا، با اشاره به وجود برخی شرکت‌های نا لایق در شهرداری، اظهار کرد: در منطقه۴ شرکتی وجود دارد که کارگران را با اقدامات خود مورد اذیت قرار می‌دهد ولی معلوم نیست پشت‌وانه آن چه کسی است و این در حالی است که فشار مالی بر روی کارگران بسیار زیاد است.

در ادامه نیز موضوع هبه ۱۰۰ میلیونی به مردم ورزقان در دستور کار قرار گرفت که با نظرات و پیشنهادات مختلفی همراه بود و در نهایت قرار بر این شد که این مبلغ از طریق سازمان همیاری شهر ها در جهت احداث مراکز فرهنگی، ورزشی به ورزقان اختصاص یابد.

یکی دیگر از موضوعات مهم جلسه امروز بررسی اساس‌نامه گردشگری تبریز بود که با رای اکثریت اعضا و با انتخاب هیئت مدیره ۵نفره به تصویب رسید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *