استانی 05 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وقتی فرزند شهید عباس عبداللهی همه مادران منتظر را به گریه انداخت/فرزندم به کجا رفتی و مادرت جا مانده است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، همایش مادران منتظر و بانوان انتظار برای تجلیل از مادران و همسران شهیدان مفقود الاثر و همسران آزادگان استان با حضور ۴۵۰ نفر از مادران و بانوان منتظر و با اجرای نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، شریعتی از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

هر کسی که دلش برای انقلاب اسلامی بتپد، بسیجی است

قاسم صمدیان در این مراسم با تاکید بر اینکه باید در مقابل جلالت شهدا زانو بزنیم و راه آنها را ادامه دهیم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت موجب بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.

وی در خصوص بسیج و فرهنگ بسیجی اظهار کرد: فرهنگ بسیج، انقلاب اسلامی را از بسیاری از بحران ها نجات داده است و بسیج نهادی اداری نیست بلکه هر کسی که قلبش برای انقلاب اسلامی بتپد، بسیجی محسوب می شود و به برکت بسیج، ایثارگران و شهدیان در این مملکت تربیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز فردی چون پوتین به ابر قدرت های دنیا پشت می کند و خاضعانه در مقابل رهبر انقلاب سر خم میکند، همه به برکت فرهنگ بسیج است.

وی در پایان پیام سید محمدعلی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را قرائت کرد.

بعد از اتمام سخنرانی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  نیز در این مراسم با بیان اینکه سخن گفتن در محضر مادرانی که پیکر شهدایشان به وطن بازنگشته، کار دشواری است، اظهار کرد: طبق گفته پیامبر (ص)، اولین کسانی که در ان دنیا وارد بهشت می شوند، شهدا هستند و اگر چنین چیزی اتفاق نیفتد، باید در عدالت خدا شک کنیم.

وی با بیان اینکه طبق آیه قرآنی، تمامی انسان ها در معرض خسران هستند، گفت: شهدا با انتخاب راه شهادت، دچار خسران نشدند.

وی با اشاره به  اینکه هنوز هستند مادرانی که منتظر بازگشت پیکر فزندان شهیدشان هستند، یادآور شد: در حادثه ما با توجه به اینکه بیش از ۴۶۲ نفر از ایرانیان جان باختند، هنوز تکلیف پیکر بیش از ۵۲ تن از این جان باختگان مشخص نشده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه شهدای ما فرهنگ شهادت را از حادثه عاشورا آموختند، اعلام کرد: ما باید در عصر حاضر، فرهنگ ایثار و شهادت را از خانواده های شهدا بیاموزیم و راه آنها را ادامه دهیم و رشادت های حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را برای زندگی خود الگو قرار دهیم.

بعد از سخنرانی وی، فرزند شهید مدافع حرم عباس عبداللهی با خواندن دکلمه ای برای پدر شهیدش که پیکرش هنوز به وطن بازنگشته، تمامی حضار را به گریه انداخت.

این کودک در نامه ای به پدرش همراه با صدایی کودکانه و سوزناک خواند: پدر تو کجایی، رفتنت را ندیدم و اکنون لحظه هایم پر از حسرت داشتن تو هست و زمانی که مادرم موهایم را شانه میکند و می پرسم پدر کی برمی گردد، مادر جواب می دهد، پدرت به زودی بر میگردد و من لبخندی روی لبانم می نشیند و مادر اشک هایش را از من پنهان می کند..

نجواهای کودکانه این دختر با پدر شهیدش، همه را یاد ناله های حضرت رقیه انداخت که بعد از واقعه عاشورا و از دست دادن پدر، وقتی که در دست دشمن اسیر شده بود، با پدر درد و دلی کودکانه می کرد..

فضای مراسم مملو از صدای ناله های مادرانی بود که پیکر فرزندانشان مفقود شده است و به یاد آنها اشک می ریختند.

بعد از دکلمه، مجری برنامه که سخنرانی می کرد و از مصیبت های حضرت زهرا و حضرت زینب می گفت، مادر شهیدی که کمرش از غم فرزند و پیری خم شده بود، ناله سر داد و با گریه گفت: فرزندم تو کجا رفتی و مادرت جا مانده است…

وقتی به عنوان یک خبرنگار در این مراسم حضور داشتم، احساس حقارت می کردم که در کنار مادرانی نشسته ام که سال ها در انتظار فرزندان شهیدشان انتظار کشیده اند و اشک ریخته اند و آن وقت ما تحمل یک ساعت دوری فرزندمان را نداریم.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از مادران و همسران تعدادی از شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *