استانی 15 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ایجاد اشتغال ۴ هزار نفری با احداث مجتمع تجاری فرهنگی گلستان/ انتقاد حاجی پور از عدم اجرای پروژه‌‎های مناطق محروم/ به جای تخریب، یکدیگر را تحمل کنید!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در صحن علنی شورا با اشاره به حضور داو طلبان سلامت در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از بیماری و آموزش نکات بهداشتی قدم‌های خوبی با احداث خانه‌های سلامت برداشته شده و تا حد زیادی بیماری‌های واگیردار کنترل شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم شورای شهر اجراح طرح سنجش عدالت در سلامت می‌باشد که به تبع آن اطلاعات خانوارها از قبیل سن اعضاء، بیمه، درآمد و دسترسی آنان به امکانات شهری اخذ و براساس آن شورا در حل برخی از مشکلات مداخله خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تذکرات مکرر مبنی بر تشکیل جلسات کمیسیون‌ها به منظور ارائه‌ی نکته نظرات در خصوص تدوین بودجه ۹۵ تاکنون اعضاء نسبت به تشکیل جلسه اقدام نکرده‌اند، شورا باید هر چه سریع تر بررسی بودجه سال آینده را شروع کند تا به موقع تصویب و به فرمانداری ارسال شود.

عضو هیئت رئیسه شورا با انتقاد از تاخیر اعضا برای حضور در جلسات، اذعان داشت: مهم ترین کار شورا حضور در جلسه است اما متاسفانه برخی از اعضا نظم را رعایت نکرده و در جلسات با تاخیر حاضر می‌شوند.

احتشام حاجی پور در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه سطح شهر به علت رفتارهای کوچک یک عده پایین آمده است، ابراز کرد: کسانی که شورا ستیزی کرده و به نمایندگان مردم بی احترامی می‌کنند در واقع قانون اساسی را زیر پا می‌گذارند، شوراها جزو ارکان تصمیم گیری در شهر هستند اما برخی دستگاه‌ها به این نهاد ارزشی قائل نیستند.

وی افزود: شورا می‌تواند قطب صنعتی، اقتصادی و گردشگری را فعال کند و در تصمیم‌ گیری‌های مهم نقش ایفا کند. یا شورا با مجلس و دولت تعامل ندارد و یا آنها شورا را دست کم می‌گیرند.

وی یادآور شد: سه بار با ارسال نامه از مجمع نمایندگان استان و از اعضاء شورا دعوت کردم تا در جلسات شورای اسلامی استان به منظور هم اندیشی برای حل مشکلات حضور یابند اما یک نفر هم نیامد.

رئیس شورای اسلامی استان خواستار تعامل سایر دستگاه‌ها با شورا شد و گفت: بهتر است برای حل معظلات شهری به جای تخریب یکدیگر را تحمل کنیم، پتانسیل‌های استان زیاد است اما از آنجا که نهادها در کنار هم نیستند و افراد غیرکاربلد به جایگاه رسیده‌اند نمی‌توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: همه به همدلی و هم زبانی ارزش قائل هستند اما نباید با کسانی که تخلف می‌کنند مسامحه کرد، شهرداری از تمام سمینارها حمایت مالی می‌کند اما مسئولین برگزاری سیمینارها هیچ ارزشی برای اعضاء شورا قائل نمی‌شوند.

وی بیان داشت: در بودجه سال جاری برخی پروژه‌های در نظر گرفته شده برای مناطق محروم از جمله تداوم مسیرگشایی ۴۲ متری، پل وحدت و کوثر راکد ماند لذا لازم است بودجه سال آینده روشنگرانه‌تر تدوین شود.

حاجی‌پور کاهش تعداد پروژه‌های عمرانی را در سال آینده ضروری دانست و عنوان کرد: پروژه‌ها را محدود کنیم اما به مرحله اجرا برسانیم، اینکه پروژه‌های زیادی را در بودجه بیاوریم اما اجرا نکنیم اعتبار شورا را خدشه دار می‌کند.

وی متذکر شد: درمورد وضعیت بصری نامناسب ورودی‌های تبریز بارها تذکر داده شد اما حرفمان روی زمین ماند، پروژه‌هایی همچون اتوبان ولایت، تبریز-سهند و تبریز-شبستر اجرایی نمی‌شود و توجه ویژه را می‌طلبد.

وی اعلام کرد: میدان نقش جهان اصفهان برگرفته از میدان صاحب الامر تبریز است، این میدان هویت تاریخی تبریز است و باید به زودی تملک و احداث آن صورت گیرد.

اسماعیل چمنی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا با اعلام اینکه در سطح شهر تبریز کارخانه‌های صنعتی و تولیدکنندگان برتری وجود دارند، اذعان داشت: شهرداری به منظور ایجاد اشتغال می‌تواند از بخش صنعت حمایت کند و با اعمال سیاست‌های تشویقی در دوران پسابرجام نقشی موثر در شکوفایی اقتصاد ایفا کند.

فریدون بابایی، اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز از عدم توجه مسئولین امر به بحران مالی شهرداری انتقاد کرد و هشدار داد: به نظر می‌رسد در رابطه با بحران مالی دچار روزمرگی شده‌ایم، باید کمیته‌ای برای بررسی راهکارهای خروج از بحران تشکیل شود.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه نشستی در دانشگاه تبریز با نخبگان شهرسازی برای بررسی طرح جامع تفصیلی برگزار و راهکارهای حرکت در راستای مدرن سازی شهر ارائه داده خواهد شد.

سعید حاجی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا با انتقاد از اینکه حراست شهرداری مانع ورود مراجعین به ساختمان می‌شود، افزود: بسیاری از شهروندان از زمان ملاقات مردمی اطلاعی ندارند و ساعت‌ها در سرما می‌مانند، مامورین حراست حداقل اجازه دهند تا مراجعین وارد ساختمان شوند و در سرما نمانند چراکه چنین وضعیتی زیبنده شورا نیست.

در ادامه لایحه سرمایه‌گذاری اشتراکی پروژه گلستان در دستور کار شورا قرار گرفت که تعدادی از اعضاء اجرای پروژه را مساوی با تخریب هویت تاریخی شهر دانستند و نسبت به جزئیات پروژه از قبیل پیشنهاد عدم تائید توسط نظام مهندسی و قرار دادن استاندار وقت به عنوان داور در صورت بروز اختلاف مابین طرفین اعتراض کردند.

تعدادی از اعضاء نیز مدعی جابجایی میلیاردی در پروژه شدند و گفتند: برخی از اعضا نسبت به جزئیات پروژه نامحرم هستند.

احتشام حاجی پور و حبیب شیری آذر از موافقان این لایحه بودند که تصویب آن را مساوی با ایجاد اشتغال و توسعه‌ی شهر دانستند.

سعید محدث، علی شیاری، داود امیرحقیان و حسن اسوتچی نیز به علت وجود اشکالات اساسی در قرارداد مابین شهرداری و بخش خصوصی، این قرارداد را نمونه‌ی بارز سرمایه‌بری توصیف کردند.

ایرج شهین باهر که از مخالفان قرارداد بود و اشکالاتی را به آن وارد می‌دانست در اقدامی قابل تامل به لایحه رای مثبت داد.

در نهایت لایحه احداث پروژه گلستان که متشکل از مجتمع تجاری، فرهنگی، پارکینگ و فضای سبز می‌باشد با با شراط انجام اصلاحات با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید، این پروژه در زمینی به متراژ ۱۶۱ هزار متر مربع که ۸۷ هزار متر آن تجاری است احداث و برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *