اخبار جهان 08 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دشمنی با ایران، عراق و سوریه خواست آمریکا است

آوای ورزقان:دشمنی با ایران، عراق و سوریه خواست آمریکا است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران،دوغو پرینچک، در نشست حزبی خود در شهر مالاتیا، با اشاره به این که دشمنی ترکیه با ایران، عراق و سوریه، باعث می شود که دست تروریست ها و همدستان واشنگتن، در منطقه، در دفاع از منافع آمریکا، بازتر باشد و راحت تر فعالیت کنند؛ گفت: ترکیه باید در مبارزه با تروریست موجود در منطقه با ایران، عراق و سوریه متحد شود.

وی گفت: همکاری آنکارا، با ایران، عراق و سوریه، باعث می شود اهداف و درخواست های امپریالیسم، در منطقه، اجرا نشود.

پرینچک، در تحلیل رخدادهای اخیر منطقه گفت: هدف آمریکا در حملات سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۳ به عراق، تغییر حکومت های منطقه و تجزیه کشورها بود و حتی در نقشه های جغرافیایی نظامی آمریکا، تجزیه ترکیه نیز در لیست اهداف آمریکا، قرار دارد.

او در سخنان خود با اشاره به مسائل کردستان، در انتقاد از ایجاد کشور مستقل کردستان، گفت: هدف آمریکا از ایجاد حکومت مستقل کردستان، ایجاد اسرائیل دوم در منطقه است که گذاشتن نام کردستان به آن، توهین به کردها می باشد.

گفتنی است که حزب کارگر با گرایشات سوسیالیستی، یکی از قدیمی ترین حزب های فعال سیاسی می باشد که، دوغو پرینچک، رهبری آن را بر عهده دارد. این حزب در حال حاضر، هیچ نماینده ای در مجلس ترکیه ندارد و به صورت آزاد در حال فعالیت است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *