استانی 22 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سعیدی: دولت به جای دیدار با اردوغان، اتهامات مقامات ترکیه را محکوم کند / مددی : از اردوغان گلایه داریم، دولت هوشمندانه رفتار کند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  تبریزبیدار، دیدار روز گذشته اردوغان و جهانگیری معاون اول دولت تدبیر در میانه اتهام زنی مقامات دولت آنکارا نسبت جمهوری اسلامی ایران واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشت. این دیدار علاوه بر خبر جنجالی بودنش حاشیه های پررنگی همچون همچون نبود پرچم ایران در محل ملاقات و غیر متعارف بودن نحوه نشستن دو طرف را نیز در پی داشت.

 

سعیدی: این دیدار بنا به کدام مصلحت بود؟

Image title

 

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با تبریزبیدار در واکنش به دیدار جهانگیری با اردوغان اظهار داشت: متاسفانه دولت ترکیه در سال های گذشته به هوای احیای امپراتوری عثمانی اقدامات مداخله جوینه ای نسبت به کشور های منطقه داشته است فلذا لازم است دستگاه دیپلماسی موضع گیری قاطع  و مناسبی در قبال این اقدامات اتخاذ می کرد.

 

 

نمانیده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو گفت: سفرها و دیدارهای دپلماتیک مقامات کشورمان باید بر اساس مثلث سه گانه عزت،حکت و مصلحت تعریف شود حال باید پرسید در برهه ای که رییس دولت ترکیه به اتهام زنی می پردازد مسئولین دولت به جای موضع گیری محکم و منطقی بر اساس کدام مصلحت این دیدار را انجام داده اند. حق آن بود قبل از عذرخواهی رسمی دولت ترکیه این دیدار صورت نگیرد.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه بر این دولت ترکیهکه برای امنیت تجارت کثیف نفتی اش با داعش به شمال عراق تجاوز کرده و اصول حاکمیت دولت عراق زیرپا گذاشته است لازم است  در این خصوص بر اساس سیاست همیشگی نظام جمهور اسلامی ایران که همانا حمایت از مظلوم در هر نقطه از عالم  نباید سکوت کنیم . وباید دانست  سکوت و انفعال ایران فرصت را به توطئه گران برای فاصله انداختن بین ایران و عراق را فراهم می کند.

 

سعیدی در پایان اظهار داشت: نبود پرچم و نشستن نامتعارف در این دیدار در خوشبینانه ترین حالت به دلیل فراموشی تیم ایرانی است ولی در هر صورت این کار غیرقابل قبول است و مجلس در قبال این قضیه سکوت نخواهد کرد.

 

مددی: از اردوغان گلایه داریم

 

Image title

 

 

محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس در گفتگو با تبریزبیدار گفت: دولت باید در این اتفاقات با هوشمندی سیاست درستی اتخاذ کند و با پرهیز از ایجاد  مواضع خصمانه موضوع را حل کند هر چند باید توجه داشت طرف مقابل متحد آمریکاست.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما ملت ایران  از اردوغان بابت این اظهارات خصمانه گلایه داریم و او باید بداند ما ایرانیان زیر بار حرف زور نخواهیم رفت.

 

 

انتهای پیام/
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *