تولیدی 28 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام حسین طهماسب زاده

آشنایی با سیره شهید والامقام حسين طهماسب زاده

به گزارش آوای ورزقان، شهید حسین طهماسب زاده در سال ۴۵ در خانواده ای مذهبی و محروم در روستای آستمال از توابع شهرستان ورزقان دیده به جهان گشود. پدرش کشاورز بود و زندگی ساده ای داشتند. در سال ۱۳۵۱ برای تحصیل در دبستان نظام الملک آستمال ثبت نام کرد و فراگیری علم و دانش را آغاز نمود وی پنجم ابتدایی را در روستا به پایان رسانید اما به علت فقر مالی خانواده ترک تحصیل نمود و برای کمک به تأمین معاش خانواده اش در تبریز به کارگری پرداخت، وی از اخلاق انسانی و کمالات بالایی برخوردار بوده است.

حسین که ظلم خیانت شاه و عوامل آن را با چشم خود دیده بود در انقلاب و بعد از انقلاب فعالیت‌های چشم گیری نمود و طرفدار شدید انقلاب و اسلام بود. بعد از شروع جنگ به علت گرفتاری شدید خانواده نتوانست در جبهه حضور داشته باشد اما در پشت جبهه فعالیت های قابل ستایش انجام می داد. بالاخره در سال ۶۵ بعد از مراسم ماه محرم و عاشورای حسینی داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی اعزام و در جبهه حضور یافت .

سرانجام در مورخه ۲۳ / ۱ / ۶۷ در عملیات غرورآفرین بیت المقدس ۵ شرکت و با مسلسل خود سینه عراقی ها را شکافت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به یاران امام حسین (ع) پیوست.

« روحش شاد و راهش پر رهرو باد »

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *