استانی 20 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نبرد انقلاب اسلامی نبردی راهبردی برای توسعه ی مرزهای انقلاب اسلامی است

آوای ورزقان:نبرد انقلاب اسلامی نبردی راهبردی برای توسعه ی مرزهای انقلاب اسلامی است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  آناج، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در کنگره استانی شهدای دانشجو در تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان شاخص های اصیل فرهنگ و تعیین کننده طراز آگاهی، علم آوری و بزرگی یک جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه جهت سرافرازی جامعه ما دانشجویان مومن انقلابی بسیجی آرزوهای دنیایی خویش را به پای آرمان های بزرگ ملت دفن کردند، ادامه داد: خانواده های این شهیدان از آن ها بزرگ ترند، زیرا شهدا به آرزوی خود رسیدند اما خانواده هایشان آرزوهای خود را تقدیم کردند، به همین دلیل است که جامعه نه تنها قدردان رشادت شهدا به عنوان ستاره های بی فروغ می باشد، بلکه از پدران، مادران و خانواده های آنان نیز تجلیل می نماید.

وی افزود: آنچه که از ایران بزرگ، ایرانی که به تدریج در حال دست بیابی به قله های اعتلای جهانی است و از طراز یک قدرت منطقه ای درحال سعود به یک قدرت جهانی است و شاخص های این اقتدار جهانی را در تمام مولفه های قدرت کشور می بینید، حاصل فداکاری نسل های جاودانه ای است که امروز برای تجلیل از مقام آنها گردهم آمده ایم.

سلامی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب قلب ها بود، خاطر نشان کرد: انقلاب در باورها، اندیشه ها و با تحول در اذهان عمومی صورت گرفت و امام خمینی (ره) منظومه ی عظیم از یک تفکر نوین را به بشریت عرضه کرد.

جانشین فرمانده سپاه اذعان کرد:  قدرت های بزرگ گردهم آمده بودند تا نظم و قاعده جهان را بسازند و بر اساس آن نظم همه ی جهان را اداره کنند، می خواستند نقش های سیاسی، اقتصادی و وضعیت ما در روابط بین الملل، در نظام موازی قوای ژئوپولتیک جهانی، میزان رشد اقتصادی، ارزش فرهنگی و سقف پیشرفت علمی ما را تعیین کرده و مشخص کنند که با چه کسانی باید ارتباط داشته باشیم.

شخصیت مستقل ملی بر اساس اسلام هدیه ی انقلاب

سلامی متذکر شد: در مقابل انقلاب آمد تا این نظم کهن را فرو بپاشاند و به ما شخصیت مستقل ملی بر اساس انقلاب اسلامی هدیه کند و ما را بر سرنوشت خودمان مسلط کند، این اصل انقلاب ما است و دشمن از همان سالها در تلاش است تا این آرزو و این آرمان بزرگ تحقق نیابد.

واهمه ی دشمن از معرفی ایران به عنوان نظام الگوی جهانی

وی اذعان کرد: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب همه ی ساز و کارهای جهانی را برای منزوی کردن این انقلاب در درون مرزهای ملی ما به کار گرفتند تا دو هدف را محقق کنند؛ اول اینکه اجازه ندهند یک نظام مدل و الگو بر اساس مقاومت در برابر قدرت های بزرگ در جهان اسلام شکل بگیرد زیرا این نظام هسته ی اولیه یک تمدن جدید پایه ها و عناصر یک قدرت نو ظهور در جهان را به همه عالم نشان می داد و آنها می دانستند اگر این نظام الگو و این مدل موفق شود به دلیل تکیه بر پایه های اعتقادی نیرومند جغرافیای اعتقادی و سیاسی وسیع به سرعت مرزهای خود را در درون جهان اسلام گسترش خواهد دادٰ خاصیت تکثیر پذیری و تعمیم این مدل به بقیه ی ملت ها منتقل خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه اظهار کرد: از سوی دیگر می خواستند دایره شعاع نفوذ و کره ی تاثیر انقلاب اسلامی در سایر بلاد اسلامی ممانعت کنند به همین دلیل هر محاصره و تحریمی که در شدید ترین نوع خود تا کنون اعمال داشته اند بر اساس مقابله با این دو اصل بوده است.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اما این نبرد، نبرد راهبردی عمیق و ژرفایی با مقیاس جهانی است که فضای تحولات جهان را ظرف ۳۶ سال گذشته به این طرف شکل داده است و تا به امروز با هدایت های رهبری عظیم الشان انقلاب و با آگاهی، بیداری و حضور هوشمندانه ملت ایران در صحنه همه ی توطئه ها خنثی شده است.

سلامی تاکید کرد: در کارنامه دشمن یعنی آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای آنها در هر قطعه از تاریخ این تقابل، شاهد شکست آشکار دشمن بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ما در ابتدای کار فاقد هیچ منبع مولد جهت دفاع از حیثیت، تمامیت ارضی، استقلال و امنیت ملی بوده ایم، متذکر شد:‌ جوانان این مرزو بوم با ابتکارات و اراده ی آهنینی مردی به نام شهید طهرانی مقدم اولین موشک را از هیچ به عالم وجود منتقل کرد و موازنه ی روانی در جنگ را به نفع ما تغییر دادند؛ بعد از جنگ هم دست روی دست نگذاشتند و با همان مدل جنگ اراده ی قدرت ها را مورد هدف قرار دادند و اقتدار و انحصار علمی دشمن را شکستند.

جانشین فرمانده سپاه عنوان کرد: زیرا آنها می دانستند که بجز استقلال و اقتدار علمی و بدون تکیه بر این مدل از اقتدار نمی توان از یک انقلاب بزرگ تا انتها دفاع کرد به همین دلیل میدان علم وصنعت را عرصه ی جهاد با دشمن قرار دادند و ما در عرصه ی دفاعی با تکیه بر اندیشه های درونزای ذهن مهندسان و دانشمندان خود توانستیم موشک های دوربرد با پیشرفته ترین سیستم کنترل دوربرد با بیشترین قدرت تخریب ایجاد نماییم.

ما در تحریم کامل رشد کردیم

سلامی افزود: ما در آنجاهایی که در تحریم صد در صد بوده ایم  و دشمن ما را محاصره ی حقیقی کامل کرده بود، رشد کردیم؛ هر کجا دشمن طناب تحریم خود را تا آخرین حد کشید و هرچه می توانست حلقه ی این محاصره را تنگ کرد و حتی به ترور دانشمندان ما روی آورد، مثل صنعت هوا و فضا و فناوری هسته ای در آنجا ما موفق تر بودیم.

دیگر ایران از مدار مهار کشورهای بزرگ فراتر رفته است

رزمنده هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: جایی که دانشمندان ایرانی قادر باشند به دنیای ریز اتم نفوذ کنند و بتوانند پایه ای برای پیشرفت فناوری ایران در طراز کشورهای بزرگ ایجاد کنند، اینها به ظاهر غیر ممکن و خارج از تصور عادی ما هستند واقعا هنوز هم ما شگفت آورانه به این پدیده ها نگاه می کنیم اما واقعا آنها دیگر برای کشور ما عادی شده است دیگر ایران از مدار مهار کشورهای بزرگ فراتر رفته است دست آنها به ما نمی رسد.

وی اظهار کرد: در زیست فناوری ها، علوم دقیقه،  لیزر،  نانو، بیو، هوافضا علوم هسته و در سایر توسعه های صنعتی ما فراتر از انتظار جامعه ی جهانی پیش رفته ایم.

جانشین فرمانده سپاه متذکر شد: در حالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط مهندسان انقلابی ما طراحی می شود و قرارگاه سازندگی سپاه احداث آن را دست دارد که مدرن ترین پالایشگاه منطقه است و در طراز مدرنترین های جهان قرار می گیرد و به تنهایی قادر است به اندازه ی تمام سوختی که امروز در کشور ما تولید می شود، را به تنهایی می تواند تولید کند و این پالایشگاه در آستانه ی افتتاح است.

سلامی یادآور شد: ما زمانی حتی قادر نبودیم پره های یک توربین این نیروگاه را طراحی کنیم ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و نیروهای متعهد این توانایی را کسب کرده ایم که مدرن ترین پالایشگاه منطقه را به رغم محاصره های جهانی طراحی و احداث نماییم.

وی اظهار کرد: تفکر انقلاب و بسیجی به ما این امکان را داده است و آنجایی که دشمن می خواست سد پیشرفت ما شود اراد ی خداوند جاری شد، این سنت الهی است.
اگر آمریکا به اندازه ی ما مورد تحریم بود، هرگز دوام نمی آورد

رزمنده دوران دفاع مقدس استراتیژی تحریم اقتصادی را یک سیاست مدرن دانست و ابراز کرد: کشورهای بزرگی در اثر کوچک ترین تحریم های اقتصادی فرو می پاشند حتی اگر خود آمریکا در مقابل این تحریم ها و با این شدت قرار می گرفت نمی توانست دوام بیاورد.

چهره ی مدرن ترین اقتصاد جهانی را بیشتر بشناسیم:

وی ادامه داد: وضعیت جامعه ی آمریکا از حیث اقتصادی نمایانگر کشوری است که علی رغم قدرت اول اقتصاد جهان بودن، بالای ۵۰ میلیون از مردمش در زیر خط فقر زندگی می کنند؛ این چهره ی مدرن ترین اقتصاد جهانی است.

سلامی گفت: آمریکا کشوری بحران زده از نظر اجتماعی است،  طلاق در این کشور در سطح رکورد قرار دارد و تنها ۶۰ درصد از بچه ها در کنار والدین خود زندگی می کنند؛ این تصویری است که از ایالت های این کشور به جهان مصادره می شود.

آمریکا کشور تناقض ها

جانشین فرمانده سپاه خاطر نشان کرد: کشوری که نماد تناقض هاست از دموکراسی سخن می گوید ولی دیکتاتورها را بر ملت ها حاکم می کند، از حقوق بشر سخن می گوید در حالی که سیستم های شکنجه عالم بشریت را خود تولید کرده و به دیکتاتورها هدیه می کند، تبعیض نژادی در آن کشور بیداد می کند و انقلاب ۹۹ درصدی نمایانگر مفاسد اقتصادی است.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: کشوری که به ما می گوید شما شایسته ی داشتن فناوری هسته ای نیستید چون ممکن است به سلاح هسته ای دست پیدا کنید، خود هیروشیما و ناکازاکی را با بمب هسته ای بمباران نموده و هزاران انسان بیگناه را در یک لحظه در آتش ذوب کرده است.

این تصویر غم انگیز یک ابر قدرت است که می خواهد پلیس من جهان باشد و نظم و امنیت جهانی را به دست بگیرد!

جانشین فرمانده سپاه بیان داشت: ملت ایران دارای درک بزرگی است و جهان اسلام امروز بیدار شده استٰ روزگاری ما در کرخه و کارون با دشمن می جنگیدیم و لی امروز در شرق مدیترانه، لبنان، سوریه و عراق در یمن جنگ ما درجریان است؛ آنها که می خواستد از کشور ما به عنوان الگو شدن جلوگیری کنندٰ می بیند که کشور ما در مقاومت به پیشرفت رسیده و الگوی جهان قرار گرفته است.

وی متذکر شد: اراده ی آمریکا در تحولات سیاسی نه در عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و پاکستان جاری نیست؛  آمریکا ظرف هشت سال گذشته نتوانسته رژیم صهیونیستی را از حلقه غیر امن خود خارج کرده و از شکست او در چهار جنگ توسط فلسطینی ها و لبنانی ها جلوگیری کند.

سلامی اظهار کرد: امروز سرزمین هایی که رژیم صهیونیسم بر آن حاکم است تقاطع آتش حزب الله در شمال وگروه های فلسطینی در جنوب وغرب و شرق آن است، و کابوس امنیت برای صهیونیست ها بسیار هراس انگیز است. آنها که در برخی از نقاط عرضشان به بیست و چهار کیلومتربیشتر نمیرسد امروز میدانند که مردم در کرانه ی باختری و غزه اراداه کنند می توانند در اندک زمانی کمر امنیتی این رژیم را بشکنند و او را با یک فروپاشی تغاریخی مواجه کنند.

مطمئن باشید این اتفاق در آینده ای به اذن خدا خواهد افتاد که شما آن را خواهید دید؛ ما فروپاشی قدرت های بزرگ را دیده ایم این که یک قدرت فوق العاده کوچک است.

وی اظهار کرد: چه کسی در عراق۱۱ سال هزینه کرد و چه کسی منفعت برد؟ امروز تحولات میدانی را در عراق انقلاب  اسلامی اداره می کند، روزگاری ما فقط حزب الله را در لبنان داشتیم اما امروز علاوه بر حزب الله و گروه های جهادی فلسطین یک حزب الله وبسیج قدرتمند در سوریه، یک هوادار انقلاب اسلامی و نیروی مردمی قدرتمند در عراق یک انصار الله در یمن و در دیگر بلاد اسلامی روییده است.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: نظام موازنه ی قدرت جهانی به نفع اسلام تغییر کرده است و انقلاب اسلامی مرزهای بزرگی را در نوردیده است و جهان اسلام بیدار شده است؛ فضای تنفس ابر قدرت ها تنگ شده است و آنها دیگر نمی توانند جهان اسلام را آنگونه که در سابق اداره می گردند به دست بگیرند.

سلامی گفت: امروز هیچ مقام آمریکایی نمی تواند آشکارا درهیچ کوی و برزن جامعه ی اسلامی حرکت کند، هیچ جایگاهی نه برای سیاست و نه برای مقامات و آن قدرت به ظاهر بزرگ باقی نمانده است.

قدرت ما افزایش یافته است

وی در پایان عنوان کرد: دانشجویان مراقب باشند دشمنان ما علاقه وافری به تسخیر ذهن و دل جوانان دارد، آنها حتی به ظاهر جوانان ما هم رحم نمی کنند و ما می دانیم دانشجویان ما هرگز اسلام و ایران را رها نخواهند کردٰ آنها سربازان و افسران آینده لشکر اسلام در عرصه ی علم، اقتصاد، فرهنگ اندیشه و تمدن در برابر دشمنان اسلام هستند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *