استانی 06 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

روایت عضو شورا از “منِ شیطان”/ مردم بدانید؛ اعضاء شورای سر خوردن با یکدیگر دعوا نمی‌کنند!/ دبیری از عدم انجام تکالیف دولت پرده برداشت

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، شهرام دبیری در صحن علنی شورا با اشاره به برگزاری مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای شهر کلانشهرها، اظهار داشت: بررسی جزئیات برنامه ششم توسعه در دستور کار این مجمع قرار گرفت و حضار نسبت به عدم توجه به جایگاه شورا در برنامه ششم اعتراض خود را اعلام کردند.

در برنامه ششم اسمی از شورا نیست/عدم ساماندهی بافت‌های فرسوده توسط دولت

وی ادامه داد: با وجود اینکه در برنامه پنجم و سند چشم انداز ۲۰ ساله به نقش تعیین کننده نهادهای مردمی در توسعه‌ی کشور تاکید شده بود اما در برنامه ششم حتی اسمی از شورا هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های کلانشهرها توسعه‌ی حاشیه نشینی و عدم مقاوم سازی بافت‌های فرسوده است، طبق قانون دولت باید سالانه ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده را ساماندهی کند اما تاکنون اقدامی در این باره انجام نداده و به تکالیف خود عمل نمی‌کند.

لزوم افزایش عوارض دریافتی از کارخانه‌های آلوده کننده هوا/ایجاد فضای سبز در حریم رودخانه‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست مجمع روسای شورای شهر ایران با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا فعالیت کارخانه‌ها در حریم شهری است، اذعان داشت: چنانچه وزارت راه و شهرسازی زمین‌های خارج از شهرها در اختیار شهرداری قرار دهد و شرایط انتقال صنوف مزاحم و دودزا به خارج از شهر فراهم خواهد شد.

 

 

وی افزود: به منظور کاهش آلودگی هوا لازم است به شهرداری‌ها  اجازه داده شود تا عوارض ویژه‌ای را برای کارخانه‌های آلوده کننده هوا در نظر گیرند تا در آمد حاصل از آن صرف توسعه‌ی فضای سبز و حمل و نقل عمومی شود.

وی یادآور شد: در این مجمع جلوگیری از واریز درآمد دهیاری‌ها به حساب دولت و ایجاد فضای سبز در حریم رودخانه‌ها بررسی شد.

روایت عابدزاده از “منِ شیطان”/کسانی که موضوع دخالت در عزل و نصب‌ها را مطرح می‌کنند خود بیشتر از همه دخالت می‌کنند

اصغر عابدزاده در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص خودزنی و تضعیف جایگاه شورا توسط برخی از اعضاء، عنوان کرد: بعضی از همکاران می‌گویند اجازه دهید نظارت کنیم و حرفمان را بزنیم، این اظهارات یعنی “من” و این “منِ شیطان است!

وی متذکر شد: بعضا مسایلی همچون دخالت اعضاء در عزل و نصب‌ها توسط برخی از دوستان مطرح و در رسانه‌ها پخش می‌شود، جالب است بدانید کسانی این مسایل را مطرح می‌کنند که خود بیشتر از همه در عزل و نصب‌های شهرداری نقش دارند.

وی اضافه کرد: عوارض پروانه زمانی ۱۰ میلیون تومان بوده و به علت عدم توان پرداخت اکنون به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است، چه اشکالی دارد در چنین مواقعی هبه در دستور کار قرار گیرد؟ ما می‌خواهیم باری از دوش شهروند برداریم نه اینکه او را به بند بکشیم.

اعضاء شورای سر خوردن با یکدیگر دعوا نمی‌کنند/قبل از پرداخت دیون چرا به نام خود سند می‌زنید؟

رئیس شورای شهرستان تبریز با اعلام نارضایتی از تشویش اذهان عمومی توسط تعدادی از اعضاء شورا، توضیح داد: افزایش حق الزحمه اعضاء شورا مقررات خاص خود را دارد و خلاف قانون هم نیست، متاسفانه برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که هرکسی نداند فکر می‌کند اعضاء در شورا سر خوردن با یکدیگر دعوا می‌کنند.

 

 

وی تصریح کرد: در منطق قیاس صحیح نیست، زمانی موضوع دفترداران شورا مطرح شد و کسانی که مخالف استخدام دفتردار بودند خود زودتر از همه دفتردار معرفی کردند، اگر موضوعی از نظرتان جایز نیست چرا به آن عمل می‌کنید؟

وی ادامه داد: شهرداری برخی اراضی را تملک کرده و سند آن را نیز به نام خود منتقل کرده است اما تاکنون مبلغ قرارداد را به شهروندان پرداخت نشده است.

علت کاهش تقاضای صدور پروانه عدم تکریم ارباب رجوع است/خائن کسی است که خدمت نمی‌کند/آقای شهر حرف و حدیث پشت سر برخی مدیرانتان زیاد است!

این عضو شورا با بیان اینکه روحیه درآمدزایی در بین برخی از مدیران شهرداری کاهش یافته است، اظهار کرد: زمانی که مدیر به راحتی حق جلسه و حق مدیریت خود را دریافت می‌کند دیگر به درآمدزایی توجهی نخواهد داشت، میزان اخذ پروانه ۴۰ درصد کاهش یافته که ۲۰ درصد آن به خاطر عدم تکریم ارباب رجوع است.

وی افزود: خائن کسی نیست که دزدی می‌کند، خائن فردی است که خدمت نمی‌کند. متاسفانه پشت سر تعدادی از مدیران و سازمان‌ها حرف و حدیث زیاد است لذا از شهردار تبریز تقاضا می‌کنم نسبت به مسایل پشت پرده آگاه باشند.

چرا تبریز از استخدام‌ها سهمی نداشت؟!

در ادامه ایران آهور از عدم توجه شورای شهر به مسایل مهمی همچون تدوین برنامه پنج ساله شهرداری و عملیات عمرانی انتقاد کرد و گفت: طبق قانون شورای شهر باید این برنامه‌ها را تنظیم و با بودجه سالانه خود تطبیق دهد، آیا موضوع اهمیتی ندارد که تاکنون در دستور کار شورا و شهرداری قرار نگرفته است؟

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین پرداخت اعتبارات شهرداری به دستگاه‌های اجرایی ممنوع است و این درحالیست که شورا بارها به نهادهای مختلف دولتی هبه کرده است.

 

 

وی یادآور شد: اخیرا دستور استخدام ۳ هزار نفر در شهرداری‌های سطح کشور صادر شد اما سهم آذربایجان‌شرقی ۸۰ نفر و سهم تبریز از این استخدام‌ها صفر بود. نیروی انسانی تهدید نیست و اشکال از خود ماست که نمی‌توانیم کادر را به درستی به کارگیریم تا بهره‌وری لازم حاصل شود.

علت پنهان کردن قوانین چیست؟/مدیر بی جرأت نمی‌خواهیم

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مراجعه جوانان متعدد به شورا به منظور استخدام در شهرداری، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت باید پاسخگوی در خواست جوانان باشند، اگر قانون ندارید تدوین کنید، اگر قانون دارید و پنهان می‌کنید علت چیست؟ چنانچه قانون موجود است اما مدیران جرأت اجرا ندارند مدیرانی را بیاورید که اجرا کنند.

وی متذکر شد: یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی است، شهرداری تبریز در این راستا چه اقداماتی را انجام داده است؟

وی تاکید کرد: چنانچه ساختاری معین برای بهره‌وری تعیین شود قطعا تعداد نیروهای مازاد به حداقل خواهد رسید، شهردار تبریز چرا طرح تبدیل وضعیت قرارداد کارگران را اجرا نمی‌کند و در این باره توضیحی به شورا نمی‌دهد؟

انتقاد تند عضو شورا از اهداء نشان شهروند افتخاری تبریز به وزیر جمهوری آذربایجان به علت وقایع نارداران

آهور با اعلام نارضایتی از مدیریت شهرام دبیری، اذعان داشت: تفریق بودجه و حسابرسی صورت مالی سال‌های ۹۱ و ۹۲ شهرداری که مفعول مانده بود به لطف ریاست شورا اخیرا در عرض چند دقیقه به تصویب رسید و امیدواریم وقایع سال گذشته دوباره تکرار نشود.

وی ادامه داد: باتوجه به حمله نظامیان جمهوری آذربایجان به شیعیان نارداران و اتهام زنی به ایران و متهم کردن مقامات کشورمان به دست داشتن در وقایع نارداران که قلب ایرانیان را جریحه‌دار کرد، آیا شهردار تبریز از کارهای نسنجیده قبلی خود مثل فاضلاب‌دار کردن مهران‌رود درس نگرفته است که در آستانه انتخابات اینگونه منزلت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را نشانه گرفته و به وزیر جمهوری آذربایجان نشان شهروند افتخاری اهداء می‌کند؟

اهداء نشان تبریز به وزیر آذربایجانی به مصلحت نظام بود

صادق نجفی در واکنش به اظهارات آهور، بیان داشت: اندازه سن بعضی‌ها من در سیاست بودم و فردی سیاسی هستم، این شهردار است که تصمیم می‌گیرد به چه کسی نشان اهداء کند و کار بنده به مصلحت نظام و آذربایجان‌شرقی بود.

 

 

وی در ادامه از جذب ۱۵۰ آتش نشان در سال آینده خبر داد و افزود: برای تبدیل وضعیت کارمندان باید پست سازمانی تعریف شود، در حال حاضر ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در شهرداری کار می‌کنند که ۵۰ درصد آنان نیروی مازاد هستند.

باید پشت سر کارکنان شهرداری نماز خواند

شهردار تبریز با بیان اینکه سلامت مالی کارکنان شهرداری نسبت به سایر ادارات و ارگانها بهتر است، عنوان کرد: در بین کارمندان شاید افرادی هم باشند که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند اما در قیاس با سایر ادارات باید پشت کارکنان شهرداری نماز خواند.

وی تصریح کرد: وزارت کشور حق دخالت در مسایل شهرداری را ندارد و ما مجبور به اجرای آئیین نامه‌های آنان نیستیم لذا دستورالعمل‌های وزارت جنبه ارشادی دارد.

در ادامه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور در صحن علنی شورا گزارشی را از آخرین وضعیت گردشگری و بناهای تاریخی آذربایجان شرقی ارائه داد و از شورا خواست در بودجه سال ۹۵ توجه ویژه‌ای به احیای بافت تاریخی تبریز داشته باشد.

 

علت انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری

فرزین حق پرست علت انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری را داشتن موزه‌های متعدد از جمله موزه فرش دانست و گفت: سالانه برای احداث این موزه با هزاران دغدغه می‌توانم ۵ الی ۱۰ میلیارد از دولت اعتبار اخذ کنم. ما سالانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم اما دولت تنها بخشی از آن را تخصیص می‌دهد.

 

 

وی اضافه کرد: توسعه ضلع جنوبی و غربی موزه مشروطه و تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه و رستوران سنتی از دیگر برنامه‌های مهم سازمان است.

در این جلسه فعالان حوزه فرهنگی خواستار توجه شورا به هویت اصلی تبریز شدند و از اعضاء خواستند به جای تخریب بافت‌های تاریخی و تبدیل آنها به مجتمع‌های تجاری هویت تبریز را حفظ کند تا گردشگری توسعه یابد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *