استانی 09 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سردمداران فتنه ۸۸ افرادی مزدور، لائیک و بهایی بودند/ مرکب برجام خشک نشده دست به سرقت اموال ایرانی زده اند/ فتنه هایی در راه است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، آیت الله مجتهد شبستری در ویژه برنامه گرامیداشت روز بصیرت در تبریز، با بیان اینکه قران کریم از واژه ی فتنه به معانی امتحان، فریب دادن، شرک و بت پرستی، زلال و گمراهی نام برده است، گفت: برخی لغویین، معنی جامعی به فتنه گفته اند و آن هم اینکه فتنه یعنی زیر فشار قرار دادن،انسان را از حالت طبیعی خارج کردن، یعنی همه ی فشارها چه از لحاظ فکری چه از لحاظ عقیدتی و اقتصادی بر انسان وارد میشود، خود مقام معم رهبری نیز در مورد تفسیر سیاسی فتنه، فتنه را غبارآلود کردن فضا و مغشوش کردن افکار معرفی نموده اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به طراحی فتنه ۸۸ از چندین ماه قبل و حرکت برخی ها در ایجاد کمیته ی صیانت از آرا را از نمونه های بارز این توطئه افزود و گفت: رهبری در ایتدای سال ۸۸ در مشهد مقدس، حرکت این افراد را زیر سوال بردند.

وی ادامه داد: یکی از کاندیداها قبل از شمارش، فورا اعلام موفقیت کرد و باعث ایجاد اشتباه در ذهن مردم شد و همین افراد با شایعه ی کشته سازی، کشته شدن نفرات انگشت شمار  را ۵۰،۶۰ نفر اعلام کردند.

وی با بیان اینکه سردمداران این حرکت افرادی مزدور، لائیک و بهایی بودند، اظهار کرد: این افراد با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، علیه فلسطینی که به تعبیر امام (ره)، پاره ی تن اسلام است شعار دادند. رهبری با درایت فراوان نمایندگان این افراد را فراخواندند و حتی راضی شدند که هر میزانی که میخواهند، آرا بازشماری بشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه صبر ملت ایران با اهانت به مقدسات و اباعبدالله لبریز شد، ادامه داد: بصیرت ملت ایران در این روز متجلی شد و حماسه ای به یادماندنی از خود به جای گذاشت. حماسه ای که به گفته خیلی ها، حتی از ۲۲ بهمن هم باشکوه تر بود و ثابت کردند که ملت ایران هرگز از امام حسین جدا نخواهند شد.

وی در ادمه سخنان خود گفت: رهبری بیش از ۵۰ بار از واژه ی فتنه استفاده کرده اند و از بصیرت ملت تشکر کرده اند، چرا که برخی ها میخواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی با ناتمام دانستن فتنه ی آمریکایی، بصیرت همه روزه ملت را لازمه ی مقابله با ابن فتنه دانست و بیان کرد: دیدیم که برجام با تایید رهبری و زحمات تیم مذاکره کننده حل و فصل شد ولی هنوز مرکبش خشک نشده است که این بار سرقت اموال ایرانی را شروع کرده اند و یا در جریان قانون محدودیت روادید آمریکا، خود آقای ظریف، آرای آن را خلاف برجام دانستند.

امام جمعه شهر تبریز با بیان اینکه خدا می داند که آمریکایی ها چه فتنه هایی در سر خود میپرورانند، اظهار داشت: ما در آینده ی پیش رو امتحان بزرگی پیش رو داریم ولی منطق برخی آقایان را میبینید که شورای نگهبان را به پیش میکشند، با اینکه این حرف ها نخ نما شده و جوابشان بارها داده شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان با عمدی بودن افزایش ثبت نام کنندگان، نظارت استصوابی شورای نگهبان به عنوان فیلتر را بسیار واجب و الزامی دانست.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *