استانی 10 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان اجرا می شود / مسئولان دیگر هیچ عذر و بهانه ای ندارند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، در پی تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اولین جلسه ی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، پیش از ظهر امروز در بیت نماینده ی ولی فقیه در استان، با حضور آیت الله مجتهد شبستری، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده کل سپاه عاشورا و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

نماینده ی ولی فقیه در استان، به عنوان رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان، در این جلسه گفت: قانون تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی، قانون جامعی است که در آن علاوه بر وظایف ستاد، مجازات های متعارضین به آمران به معروف و نهی از منکر کنندگان، مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آیات متعدد قرآنی در این زمینه، احادیث زیادی نیز وجود دارد که بیانگر اهمیت فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر است به گونه ای که ائمه اطهار(ع) آن را افضل و فرایض نامیده و گاه از جهاد فی سبیل الله نیز بالاتر دانسته اند.

وی با اشاره بر اینکه ترک فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر نشانگر ممات آن جامعه است، تصریح کرد: علت اهمیت این فریضه را می توان از حدیث امام صادق(ع) دریافت کرد که فرموده اند: به وسیله ی امر به معروف و نهی از منکر مذهب در امان می ماند، کسب ها حلال می شود و ظلم ها برطرف می شود.

شبستری ادامه داد: اگر مردم نسبت به این فریضه ی مهم بی تفاوت باشند احکام دیگر به تدریج در جامعه افول می کند و پاره ای از مسایل ممکن است فراموش شود چرا که انسان همواره در معرض فراموشی است و باید کسی باشد که به او تذکر بدهد.

وی تاکید کرد: با تذکر لسانی تا حد زیادی جلوی ندانم کاری ها گرفته می شود اما متاسفانه این فریضه در جامعه به قدری غریب مانده است که خیلی ها صرفا از ترس واکنش مردم که مبادا به آنها انگ فضولی بزنند، از امر به معروف و نهی از منکر خودداری می کنند که نباید این طور باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولین نیز در این رابطه چنین توجیه می کنند که قانونی در این زمینه وجود ندارد که البته این اشتباه ست چون چه قانون رسمی باشد و چه نباشد، انجام امر به معروف و نهی از منکر یک قانون شرعی و دینی است؛ با این حال با تصویب قانون مربوطه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن جهت اجرا، دیگر هیچ عذر و بهانه ای از مسئولین پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: یکی از وظایف ستاد امر به معروف، آسیب شناسی و مطالعه ی علل وقوع منکرات است که به نظر من باید گروهی بدین منظور تشکیل شده و منکرات موجود در استان را که یکی از مهمترین های آن آمار رو به ازدیاد طلاق است، آسیب شناسی کنند تا اقدامات لازم جهت مقابله را انجام بدهیم.

وی ضمن تعیین سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا به عنوان دبیر ستاد، موضوعاتی چون مقابله با منکرات ضرب و جرح، بدحجابی، رونق برگزاری نماز در ادارات، تکریم ارباب رجوع، طلاق و کنترل قیمت ها و گران فروشی را در دستور کار ستاد قرار داد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *