اخبار جهان 12 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ظهور اولین شراره های ائتلاف ترکیه و عربستان/ آقای رئیس جمهور بوی ریال عربستان هوش از سرتان پراند!/ مثلث مرگ شیخ نمر با هیتلر ترک کامل شد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، عربستان پیش از این ائتلاف خود را با ترکیه اعلام نموده بود و آن را نماینده خود در منطقه معرفی کرده بود.

این ائتلاف با دیدارهای پی در پی سران دو کشور در قبل و بعد از انتخابات پارلمانی ترکیه و حمایت مالی آل سعود از اردوغان و حزبش، این ائتلاف را مستحکم تر از پیش نموده و اردوغان را به عروسک خیمه شب بازی آل سعود تبدیل کرد.

ائتلاف اسرائیل و عربستان بر کسی پوشیده نیست و این دو یار تنها به دنبال مجری برای نقشه های پلید خود در منطقه از بطن مردم بودند که با پرداخت هزینه ای ان را غلام حلقه به گوش خود نمایند. اردوغان در شرایط موجود که بعد از ۱۳ سال اقتدار به نقطه ای از قدرت رسیده بود و در حال پروراندن رویای ایجاد امپراطوری نئوعثمانی بود؛ شاید بهترین گزینه برای این کار بود.

غرب و عربستان دست در دست هم دادند و داعش متولد شد تا با این کار اسلام را نابود و شیعه را در برگ های تاریخ جا گذارند. در این میان به دنبال قهرمانی بودند که با ایجاد توهم دستیابی به رویاهای چندین ساله و در لباس اسلام گرایی به جنگ این گروهک تکفیری برود. در این میان، حزب عدالت و توسعه که ۱۳ سال در ترکیه لائیک دم از اسلام گرایی می زد و مردم را امیدوار به شکوفایی دوباره اسلام کرده بود، بازیگر خوبی برای این نقش به حساب می آمد.

عربستان و اسرائیل با پرداخت هزینه ای گزاف به اردوغان خیلی راحت توانستند آن را برده خود بکنند تا جائیکه ترکیه ای که دیروز از اسلام و حقوق مسلمانان و فلسطین مظلوم دم می زد امروز پای میز مذاکره با اسرائیل نشسته و حتی عربستان را که به صورت آشکار و مبرهن مسئول اصلی فاجعه منا بود را مبرا از هرگونه نقصی می داند.

ترکیه در ظاهر با عربستان بر سر مبارزه با تروریست موجود در منطقه و مخصوصا داعش ائتلاف کرده است و اسم آن را گذاشته است “ائتلاف اسلامی ضد تروریسم”. وقتی که این همه اسناد و مدارک مبنی بر حمایت ترکیه و عربستان از داعش و خرید نفت داعش و عبور دادن آن از ترکیه به اسرائیل در اختیار مجامع بین الملل قرار گرفته است؛ این اقدام را مضحک جلوه نمی دهد؟

اردوغان به هنگام سفر عربستان، این سفر را برای دو کشور استراتژیک خواند و به هنگام بازگشت با رضایت از این دیدار گفت انتظار نتایج خوبی از این ائتلاف را دارد.

حال شیوخ سعودی و  افندی ترک که دم از ائتلاف اسلامی، مبارزه با اسلام ستیزی و ترور و همبستگی مسلمانان می زدند کجایند؟ آیا اولین نتیجه خشنود کننده این ائتلاف، اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان مظلوم عربستان بود؟ آیا اسم این اعدام می تواند چیزی جز یک ترور آشکار باشد؟ کجای این قضیه از حقوق مسلمانان دفاع شده است؟

سوالی که اکنون اذهان را به خود مشغول کرده است این است که آیا حکم اعدام شیخ نمر در این دیدارها امضا خورد؟

راستی آقای رئیس جمهور اسلام گرا، حج عمره تان مورد قبول حق تعالی!

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *