بازنشری 16 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دیپلماسی دولت باید از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر یابد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از مرآت نیوز، اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرآت نیوز، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مادی نبود و ملت ایران با رهبری امام خمینی با یقین و اعتقاد قلبی این انقلاب را شکل دادند، گفت: دو عنصر رهبری و مردم مکمل یک دیگر در انقلاب هستند و نظام بدون هریک از این عناصر به پیروزی نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: مردم در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند تا پای جان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کنند و با وجود تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده، دست از اعتقادات خود نکشیدند.

کوثری در رابطه با سیاست خارجه دولت گفت: سیاست خارجی دولت تدبیر و امید به دلیل خوشبینی بیش از اندازه حالت انفعالی گرفته و  با وجود نقض برجام توسط طرف مقابل عکس العمل مناسبی توسط مقامات دولتی نشان داده نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع رابطه عربستان با ایران اظهار کرد: دیپلماسی ما تدافعی است و همین روش در وقایع اخیر نیز بی تاثیر نبوده و این دیپلماسی باید به حالت تهاجمی تغییر شکل دهد.

وی افزود: باید از موضع پاسخگویی خارج شویم و با موضع گیری مناسب توپ را در زمین حریف نگه داریم.

کوثری با بیان اینکه قطع رابطه برخی کشورهای کوچک با ایران اهمیت چندانی ندارد گفت: عربستان و کشورهای جیره خوار او اختیاری از خود ندارند و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی دست به چنین اقداماتی می زنند.

وی با اشاره به اینکه عربستان با اعدام آیت الله نمر پایه های حکومت خودرا متزلزل کرد و به سقوط خود سرعت بخشید، خاطرنشان کرد: عربستان باید بداند که ما زور نمی گوییم بلکه آن ها زبان منطق را نمی فهمند و می خواهند با زور وارد شوند و ماهم هرگز زیر بار زور نمی رویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت عربستان در حادثه منا حتی عذرخواهی هم نکرد، گفت: اگر اقتدار و نهیب رهبری نبود آل سعود عذرخواهی نمی کرد همانطور که از دیگر کشورها عذرخواهی نکرد.

انتهای پیام /

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *