استانی 10 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علت اضطراب، عدم استفاده درست از نیروی فکری – ذهنی است/ اضطراب امتحان، به خودپنداره ضعیف شخص بر می گردد

آوای ورزقان:علت اضطراب، عدم استفاده درست از نیروی فکری - ذهنی است/ اضطراب امتحان، به خودپنداره ضعیف شخص بر می گردد

به گزارش آوای ورزقان حسن صبوری مقدم در گفتگو با  آناج اظهار کرد: داشتن کمی اضطراب و دلهره در ایام امتـحانات امری طبیعی و معقـول است چرا که مـوجب حرکت و انگیـزه شخص برای یادگیری و موفقیت می شود. اما اگر این نگرانی به حدی برسد که تاثیر منفی بر روند آموزش روزانه آنان بگذارد و مانعی برای پیشرفت آنها شود، غیرطبیعی و نامعقول است.

وی خاطرنشان کرد: علت تشویش بیش از اندازه، عدم استفاده درست از نیروی فکری – ذهنی  است. اشخاصی که از اضطراب بالا رنج می برند هیچ گاه نتوانسته اند نیروی ذهنی خود را مدیریت کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان می دانند زمانی که دقیق تر و عمیق تر مطالعه می کنند اضطراب امتحان در آنها به حداقل کاهش می یابد. این امر نیز بدان دلیل است که هر چه درباره موضوعی بیشتر بدانند مهارت و اعتماد بیشتری نسبت به دانسته های خود پیدا می کنند. داشتن اعتماد به نفس در زمان گذراندن امتحانات به منزله امید برای موفقیت است. به طور حتم، این گروه  با اتکا به تلاش و کوشش خود می توانند با آرامـش و آسـودگی سـر جلسـه امتحان بروند و آزمون شان را با کمترین دلهره و تشویش بدهند.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد اضطراب جلوی پیش بینی های منفی ذهن را بگیرید، گفت: گسیل افکار مثبت به ذهن جلوی افکار منفی را گرفته و به شخص آرامش می دهد.

این روانشناس با تاکید بر برنامه ریزی تحصیلی در دانش آموزان و دانشجویان گفت: داشتن برنامه مشخص درسی از آشفتگی های ذهنی می کاهد.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش اضطراب بیش از حد نرمال حتما با یک روانشناس و روانپزشک مشورت کنید توصیه کرد داروهای ضد اضطاب زیر نظر پزشک مصرف شود.

صبوری مقدم خاطرنشان کرد: مصرف داروهای ضد استرس و ضد اضطراب در دوز های پایین در کوتاه مدت مشکلی پیش نمی آورد ولی افرادی که می توانند اضطراب خود را با استفاده از نیروی ذهن خود کنترل کنند نیازی به دریافت دارو ندارند.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *