استانی 22 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پلیس استانبول به دفتر حزب دموکرات ها حمله کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مبارزه با ترور ترکیه در عملیاتی با حمله به ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها در منطقه “بی اوغلو” استانبول اسناد موجود در این ساختمان را ضبط کرده اند.

در این عملیات که نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامید نیروهای امنیتی دست به بازرسی از داخل ساختمان حزب زدند در این عملیات یک نفر نیز دستگیر شده و اقلام بسیار زیادی از اسناد و اطلاعات محرمانه حزب توسط پلیس ترکیه جمع آوری شده است. بعد از این عملیات پلیس، “رقیه دمیر” و “احمد تکه” روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها درمنطقه بی اوغلو استانبول را در منازل شخصی خود دستگیر کرده و به کلانتری منتقل کرده است. همزمان که نیروهای مبارزه با ترور ترکیه در ساختمان های حزب دموکراتیک خلق ها دست به عملیات زده بودند پلیس ترکیه نیز در عملیاتی مشترک در میدان “اوک میدانی” شهر استانبول ۸ نفر از فعالان سیاسی کرد ترکیه را دستگیر کرده است.

بعد از این دستگیری ها جاسم سویلو، رئیس حزب دموکراتیک خلق ها در استان استانبول طی اظهاراتی عنوان کرده است: گاو صندوق حزب در بی اوغلو، توسط پلیس ترکیه منفجر شده و اطلاعات محرمانه داخل آن ضبط شده است. هارد دیسک های رایانه ها جدا شده و پلیس آن ها را نیز با خود برده است. بر اساس قانون تمام این اطلاعات باید زیر نظر حزب قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است، رئیس پلیس ترکیه دلیل این عملیات را اطلاعات به دست آمده در خصوص قتل “ریدوان گل” عنوان کرده و گفت: اطلاعاتی به دست آمده بود که گواهی می کرد سلاحی که با آن ریدوان گل کشته شده است در ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها در منطقه بی اوغلو استانبول است. ولی نیروهای مبارزه با ترور ترکیه در بازرسی های ۵ ساعته خود نتوانستند سلاح مربوطه را از ساختمان کشف کنند.

لازم به ذکر است، خبرگزاری CNN نیز در خبری که امروز منتشر نموده است، از بازداشت ۲۷ نفر منتصب به حزب “دموکراتیک خلق ها” در شهر “بوردور”، خبر داد که “گلستان آک داغ” و “عبدالوهاب تونچای”، دو تن از سران این حزب دستگیر شدند. البته همگی این افراد به اتهام  همکاری با پ.ک.ک دستگیر شده اند.

گفتنی است، ظرف کمتر از یک ماه، ۲۵ شهردار وابسته به حزب “دمکراتیک خلق‌ها” در مناطق کردنشین جنوب شرقی ترکیه از کار برکنار شده‌اند که تنها توجیه دولت در مورد این افراد احتمال همکاری آن ها با گروهک پ.ک.ک می باشد.

البته شرایط برای این حزب، پس از دیدار دمیرتاش، رئیس مشترک این حزب با سران روسیه، سخت تر شده است و حتی برخی از مقامات ترکیه، وی و اعضای حزبش را خائن معرفی نموده اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *