سراسری 10 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قدرت نظامی ایران مایه امنیت ملت ایران و کشورهای منطقه است/ دولت پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌داند

آوای ورزقان:قدرت نظامی ایران مایه امنیت ملت ایران و کشورهای منطقه است/ دولت پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌داند
به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر  حسن روحانی روز چهارشنبه و در جریان حضور در عرشه ناوشکن جماران و در عین بازدید از رژه یگان‌های دریایی و هوایی شرکت‌کننده در مانور محمد رسول‌الله در گفت‌وگویی با خبرنگاران، اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی برای بنده و هیأت همراه بود. به دلیل اینکه می‌بینیم نیروهای مسلح ما بویژه نیروهای هوایی و دریایی با وجود تحریم طولانی‌ مدت از همیشه قدرتمندتر و تواناتر هستند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این مایه خرسندی است که با وجود بیش از ۳۵ سال تحریم نیروهای مسلح و ارتش ما بسیار قدرتمند است، افزود: نیروهای مسلح توانمند و مقتدر و بویژه نیروی دریایی توانمند به معنای آن است که اولین خط دفاعی کشور ما که مرزهای ساحلی دارند، امن بوده و از سوی نیروهای قابل اعتماد و قابل اتکا مرزبانی و حراست می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قادر است در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قدرتمندترین خط دفاعی از خود را داشته باشد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد قدرت‌نمایی و نمایش دفاعی بسیار خوب شناورهای سطحی و زیرسطحی و پرنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم و این توان دفاعی ، هم برای ملت ایران و هم برای ملت‌ها و کشورهای منطقه مایه آرامش و اطمینان و امنیت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهایی نیستند که قصد تجاوز به هیچ کشور دیگری را داشته باشند و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه به خوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

دکتر روحانی با قهرمانانه توصیف کردن تلاش‌های نیروهای مسلح کشورمان در دوران دفاع مقدس و بویژه افتخارآفرینی‌های نیروهای دریایی، گفت: از همه نیروهای مسلح کشورمان و بویژه نیروی دریایی توانمند کشورمان که در هر شرایطی به خوبی از کشور و منافع ملی در سراسر جهان دفاع کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در آب‌های سرزمینی بلکه از آب‌های بین‌المللی نیز از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع کشورهای دیگر در برابر مهاجمین و دزدان دریایی دفاع می‌کند و بسیار خرسندم که از یک نیروی دریایی توانمند و مقتدر برخورداریم.

دکتر روحانی با بیان اینکه جولانگاه و عرصه حضور نیروهای قدرتمند دریایی ایران امروز از عرصه آب‌های داخلی به همه پهنه آب‌های آزاد و بین‌المللی گسترده شده است، اظهار داشت: قدرت امروز نیروهای مسلح و نیروی دریایی ما به هیچ وجه با ۳۵ سال قبل قابل مقایسه نیست، چرا که این توانمندی متکی به توان داخلی و بومی است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح توسط خود آنان و صنعتگران و متخصصان داخلی تأمین شده و همین ناوشکن جماران که بر عرشه آن ایستاده‌ایم نیز به دست متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه امروز موشک‌هایی که توسط متخصصان داخلی نیروهای مسلح تولید می‌شوند از سرزمین ایران دفاع قدرتمندانه می‌کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند کاملاً اطمینان داشته باشند که مدافعانی بسیار غیور، توانمند و قوی از سرزمین و آب و خاک ایران دفاع می‌کنند.

دکتر روحانی در پاسخ به این سوال که دولت چه کمک‌هایی به ارتقاء توانمندی‌های نیروهای مسلح خواهد داشت، گفت: دولت همواره در خدمت نیروهای مسلح بوده و هست و خواهد بود و اساساً دولت و ملت در کنار نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند و اگر این وحدت، اتحاد و یکپارچگی نبود هرگز نمی‌توانستیم اینقدر پیشرفت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که امروز در کشور داریم. اعتماد مردم به نیروهای مسلح و تکیه نیروهای مسلح به مردم است و دولت نیز در کنار نیروهای مسلح و مردم به خدمات خود ادامه می‌دهد و پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌داند، چرا که پشتیبانی از مدافعان جان‌ بر کف کشور، پشتیبانی از سرزمین و وطن ما است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *