سراسری 10 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اختصاص ۴٫۷ میلیارد دلار برای گازرسانی روستاها و شهرها / استعفای “نعمت‌زاده” صحت ندارد

آوای ورزقان:اختصاص 4.7 میلیارد دلار برای گازرسانی روستاها و شهرها / استعفای "نعمت‌زاده" صحت ندارد

به گزارش  آوای ورزقان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، “محمد باقر نوبخت” سخنگوی دولت در پایان جلسه امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) هیئت وزیران با بیان اینکه  ۴٫۷ میلیارد دلار برای گازرسانی روستاها و شهرها اختصاص یافته است، گفت: برای گازرسانی به این روستاها وزارت نفت از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا به بیش از دو میلیون و ۳۶۳ هزار خانوار گازرسانی انجام شود.

سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری

سخنگوی دولت مصوبه دیگر شورای اقتصاد را سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ میلیارد دلاری برای ایجاد ظرفیت تولید و فرآورش بیش از ۵۵۰ هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری مربوط به میادین آزادگان شمالی، جنوبی، یاران جنوبی و خط انتقال آنها به پایانه های صادراتی است.

نوبخت افزود: طبیعی است که کشورهای دارای منابع نفت و میعانات گازی باید بتوانند از حقوق قانونی خود استفاده کنند، برای این که پس از رفع تحریم‌ها مشکل تولید نداشته باشیم ، لازم است مقدمات و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این نشست خبری به جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس صندوق توسعه ملی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس و دادستان دیوان محاسبات اشاره کرد و افزود: این جلسه بار دیگر نشان داد که به جای طرح مسایل حقوقی و کارشناسی در سطح عمومی باید به برگزاری جلساتی معطوف شود که طرفین حرف‌های هم را مستقیما بشنوند.

تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس برای روشن شدن مسایل موثرتر از طرح آن در رسانه ها است

نوبخت تاکید کرد: برگزاری این جلسات موثرتر خواهد بود تا این که به رسانه‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: اگر تردیدی درباره مسائلی وجود دارد باید طرفین به مذاکره بنشینند تا به مسایلی که در آن هیچ خلاف قانونی یا رویه و تخلفی صورت نگرفته و تردید وجود دارد، بررسی شود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه مشترک بیانیه‌ای صادر شد که متاسفانه برخی از رسانه‌ها عبارات آن را صحیح منعکس نکردند که از نظر حقوقی معانی متفاوتی پیدا می‌کند.

نوبخت با یادآوری این که احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، غلامرضا تاجگردون و الیاس نادران در این جلسه مشترک حضور داشتند، تاکید کرد: جملات و کلماتی در بیانیه مشترک انتخاب و استفاده شد که با دقت به مفاهیم و مضامین حقوقی آن واقعیت را به صورت صریح و شفاف بیان کند.

وی اضافه کرد: برخی از رسانه‌ها با نمایندگانی مصاحبه کردند که عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نبودند ،قرار بود سخنگوی این کمیسیون بیانیه را منتشر کند، لذا از رسانه‌ها انتظار داریم حال که مساله با شفافیت و توافق برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی حل شده است به تشویش اذهان عمومی نپردازند.

سخنگوی دولت از درایت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تشکر و بار دیگر تاکید کرد: چقدر خوب است به جای طرح موضوع حقوقی، کارشناسی و تخصصی در محافل رسانه‌ای آنها را در جلسات تخصصی و محافل رسمی حل و فصل کنیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که نگاه دولت به اعمال تحریم‌های جدید چیست؟ گفت: این تحریم‌ها را مردود می‌دانیم حتی اگر توجیه شود که تحریم‌های جدیدی نیست اما علامت منفی است که آمریکایی‌ها می‌دهند؛ تحریم‌ها را غیرقانونی و نادرست می‌دانیم.

نوبخت همچنین درباره ادامه سخنگویی دولت با توجه به مسوولیت جدید ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار داشت: تغییری در حوزه کاری پیش آمده که در واقع ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهوری است اما سخنگویی شغل دیگری محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: سخنگویی دولت کار دشوارتری است اما کاری که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌شود کاری تخصصی است که از سال‌های گذشته و در زمان نمایندگی مجلس به آن پرداخته‌ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: سخنگویی، امانتداری جمعی است که کلمات نسنجیده در آن می‌تواند باعث تضییع حقوق و تکدر برخی شود به همین جهت کار دشواری است اما زمانبر نیست.

استعفای وزیر صنعت صحت ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر صنعت استعفا داده است یا خیر؟ گفت: من این خبر را رد می‌کنم.

نوبخت درباره این سوال که چرا از ظرفیت‌های موجود در کشور همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای بهبود روابط منطقه‌ای استفاده نمی‌شود نیز، گفت: دولت به غیر از فرصت‌های مطلوبی که به صورت غیر رسمی در اختیار دارد از طریق دستگاه دیپلماسی هم موضوعات را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای استیفای حقوق ملت و داشتن روابط بهتر با همسایگان از همه ظرفیت‌های موجود به تناسب شرایط و واقعیت‌ها استفاده خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری همچنین درباره هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۴، اظهار داشت: چارچوب کلی دریافت‌ها و پرداخت‌ها را در تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۴ ارایه کرده‌ایم که جزییات آن پس از تصویب مجلس، تابع آیین نامه اجرایی است که دولت تدوین می‌کند.

یونسی عضو حزب اعتدال و توسعه نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برخی محافل سیاسی، سفرهای حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی را به استان‌ها در راستای برنامه‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه بیان کرده‌اند، گفت: جناب یونسی شخصیت محترم و فعالی است و به دلیل امور واسپاری شده در موضوع اقوام و اقلیت‌ها، سفرهایی را به مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند اما حزب اعتدال و توسعه این توفیق را ندارد که از عضویت آقای یونسی برخوردار باشد.

نوبخت تصریح کرد: وظایف جناب آقای یونسی با برنامه‌های سیاسی این حزب هیچ ارتباطی ندارد.

حضور رییس جمهور در رزمایش ارتش نشان از اهمیت نیروهای مسلح دارد

سخنگوی دولت به این سوال که برخی رسانه‌ها نسبت به این سخن رییس جمهوری مبنی بر اینکه اقتدار کشور به قدرت نظامی آن نیست نیز این گونه پاسخ داد که همین الان رییس جمهوری در جمع این عزیزان است.

نوبخت خاطرنشان کرد: این منتقدین یک قسمت را توجه کرده‌اند و به مابقی توجهی نداشته‌اند؛ حرف رییس جمهوری کاملا درست است. همانطور که به این موضوع باید توجه کنیم به مولفه‌های دیگری همچون رفاه و توسعه کشور نیز باید توجه شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *