استانی 26 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سوالی که پوری حسینی از پاسخ به آن طفره می رود!/خودی سازی یا خصوصی سازی؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، اخیراً گفت و گویی از احمد علیرضا بیگی استاندار سابق آذربایجان شرقی در رسانه های استان منتشر شده است که وی در آن گفت و گو به بحث سازمان خصوصی سازی اشاره کرده و اذعان داشته است:مسئله واگذاری صنایع را مسئله ای پیچیده و آلوده می بینم که در زمان آقای هاشمی اتفاق افتاد. گروهی در آن زمان واحدهای صنعتی بزرگ را با تغییرات مدیریتی ورشکسته کردند و بعد خودشان با کمترین قیمت آن ها را تصاحب کردند. نمونه های متعددی برای این ادعایم دارم؛ همین رئیس سازمان خصوصی سازی فعلی، مبدع این جریان بود که این مسائل را پدید آورد. این آقا الان خودش در اردبیل واحدهایی را خریداری کرده است. در قضیه ماشین سازی هم باید بپرسید که چطور شده کل ماشین سازی با آن قیمت نازل به مزایده گذاشته شده و ماشین سازی را به این روز انداخته اند؟
اما مسئله به همین سخنان بیگی ختم نشده و پوری حسینی رئیس فعلی سازمان خصوصی سازی کشور در گفت و گویی تعجب برانگیز! به اظهارات استاندار سابق آذربایجان شرقی واکنش نشان داد وی در سخنان خود گفته است: این یکی از لجن ترین و پست ترین روش های تخریب افراد است که با مطرح کردن اتهامات کلی قصد دارند کسی را تخریب کنند. مگر خاندان آقای هاشمی نیازی به این کارها دارند؟ آقای بیگی دقیقاً بگوید فلان شرکت بزرگ دولتی را ورشکسته کردند بعد آقای هاشمی یا پسرانش آن را خریدند، مطمئن باشید اگر به سازمان خصوصی سازی مربوط باشد، من همه اسناد سازمان را در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد، اما اگر غیر از این باشد من به عنوان رئیس سازمان خصوصی سازی از شخص آقای بیگی به دادگاه شکایت خواهم کرد، کما اینکه قبلا از بزرگتر از ایشان هم شکایت کرده ام.
همانطور که مشهود است احمد علیرضا بیگی استاندار سابق آذربایجان شرقی در سخنان خود به ایجاد روندی خاص در دولت هاشمی در موضوع خصوصی سازی اشاره کرده است، روندی که طی آن برخی افراد شرکت ها را ورشکسته کرده و خود به خرید این شرکت ها با قیمتی کمتر می پرداختند.وی مستقیماً به پوری حسینی اشاره کرده و بحث شرکت های اردبیل و شمالغرب کشور و نیز پایین آوردن قیمت ماشین سازی تبریز اشاره کرده است.
در این میان پوری حسینی با فرافکنی ها و توهین های متعدد سعی بر آن داشت خود و سازمان خصوصی سازی را در بحث شرکت ها و ماشین سازی مبرا سازد به همین دلیل هم با لحنی تند و عجیب سخنان استاندار سابق آذربایجان شرقی را رد کرده است.
اما مهمترین نکته ای که پوری حسینی از پاسخ دادن به آن طفره است، پاسخ دادن به عملکردش در رابطه با موضوع مطرح شده توسط احمدعلیرضا بیگی است سوالی که اکنون دغدغه بسیاری از مردم است؛ آیا پوری حسینی به همراه برخی از اعضای تیم هاشمی رفسنجانی به تحرکات مذکور پرداخته است؟
با این همه وی در گفت و گو های متعدد و البته متناقضی مسئله ماشین سازی را پاسخ داد ولی نه تنها به موضوع ورشکستگی شرکت ها نپرداخت بلکه به اتهام زنی و تهدید طرف مقابل خود پرداخت .
باید منتظر ماند و دید که آیا پوری حسینی به موضوع مطرح شده در رابطه با دست داشتن در ورشکست کردن برخی شرکت ها برای خرید آن با کمترین قیمت پاسخ خواهد داد؟

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *