تولیدی 30 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آموزش و تاثیر آن بر بهره وری کارکنان

نقی نادری در یاداشتی برای پایگاه خبری آوای ورزقان نوشت: یکی از مولفه های مهم در افزایش بهره‌وری آموزش دادن کارکنان ادارات است  آموختن، عمل یا مجموعه ای از اعمال که موجب می شود فرد مهارت، دانش و بینش لازم را برای انجام کاری فرا بگیرد.
آموزش عبارت است از فرایند انتقال دانش یا مهارت و آموزش یک فرایند مستمر بوده و تمرکز آن روی جنبه های تخصصی گروهی و فرهنگ سازمانی است.
دانش بهره وری کارکنان بزرگترین چالش مدیران در قرن ۲۱ است. گسترش و ارتقای کیفیت و افزایش متناسب برنامه های آموزشی کارکنان در جهت ایجاد دانش فنی و دانش اجتماعی و کار مولد در جهان امروز یک ضرورت است و اگر این آموزش‌ها با کیفیتی بالا گسترش یابد، به طبع مقدمات افزایش بهره وری نیز فراهم خواهد شد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که آموزش نیروی انسانی یک امر کوتاه مدت نیست، بلکه یک هدف بلند مدت، همیشگی و تدریجی است.
آموزش نیروی انسانی شامل فراهم آوردن امکانات تحصیل در دوره های مقدماتی بالاتر، کسب مهارت‌های فنی، آموزش نظری مرتبط با شغل و پرورش شخصیت کارکنان است. بی تردید یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر بهره وری دارد و می تواند در بهبود و افزایش آن نقش مهمی داشته باشد، آموزش است. بین آموزش و بهره وری همبستگی مثبت بسیار قوی وجود دارد. اگر می خواهید بهره وری فردی را بهبود بخشید باید روی آموزش تمرکز کنید اما اگر برای بهبود بهره وری تیم، باید اندازه ی تیم را کوچک کنید. آموزش سطح مهارت افراد را افزایش می دهد و آنها را توانا می سازد تا برای سطوح بالای شغلی مهارت‌های لازم را کسب کنند و نیروی کار ماهر باعث افزایش بهره وری می شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *