اخبار جهان 05 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گاردین: بانک‌های اروپایی نگران واکنش آمریکا به تبادلاتشان با ایران هستند

به گزارش آوای ورزقان ،روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با تاکید بر آنکه بانک‌های بزرگ اروپایی از واکنش آمریکا به تبادل این بانک‌ها با ایران نگران هستند، نوشت: «آنها منتظرند که دیگران برای ارتباط با ایران ریسک کنند».

این روزنامه نوشت: «بانک‌های بزرگ اروپا همچنان درباره تبادلات تجاری با ایران نگرانی دارند. تحریم‌ها برداشته شدند اما عدم قطعیت در رویکرد و موضعگیری مقامات آمریکایی سبب بی میلی بانکها برای ارائه خدمات پرداختی هستند».

گاردین افزود: «یک هفته از رفع تحریمهای ایران گذشته اما بانکهای بزرگ اروپا همچنان برای مدیریت کردن ارائه خدمات پرداخت ایرانی بی میل هستند چون درباره اینکه آنها اولین بانکی باشند که با واکنش مقامات آمریکایی مواجه شوند، نگرانی دارند».

در ادامه این گزارش آمده است: «با وجود ارائه اطلاعات و راهنمایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اطمینان بخشی به اروپا درباره ممکن بودن تعامل تجاری با ایران، بانکهای بزرگ اروپا همچنان احتیاط در پیش گرفته‌اند».

این رسانه انگلیسی با اشاره به دستور العمل آمریکا به بانکهای اروپایی درباره تبادلات با ایران نوشته است: «ادارات مربوط به تبعیت از تحریمها در بانکهای بزرگ مشغول بررسی راهنما و مجوز ۵۰ صفحه‌ای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند. برخی می‌گویند متن این راهنما آنقدر پیچیده است که شاید سبب ممانعت از بازگشت تاجران به ایران شود و برخی دیگر نگران آنند که شاید راه را برای تفسیر باز بگذارد».

بر اساس این گزارش «روحیه عمومی آن است که صبر کنند و بگذارند که دیگران اول ریسک کنند. البته بانکهای کوچکتر یا بانکهای چین و روسیه درباره بازار آمریکا نگرانی ندارند و شاید راه را(درباره تعامل با ایران) باز کنند».

در بخش دیگری از این گزارش هم می‌خوانیم: «بانکها به طور خاص درباره تحریمهای اولیه آمریکا در ارتباط با تروریسم و نقض حقوق بشر که علیه ایران باقی است، نگرانی دارند».

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *