اخبار جهان 07 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

جک داعشی در ادعایی تروریست بودنش را رد کرد+ تصاویر

به گزارش آوای ورزقان به نقل از راشا تودی، «جک لتس،» نخستین جوان انگلیسی سفید پوست عضو داعش، ادعا کرده تروریست نیست و اتهاماتی از این دست را عجیب خوانده است.
جک داعشی در ادعایی تروریست بودنش را رد کرد+ تصاویر
او یک سال پیش به سوریه سفر کرد. گفته می‌شود وی از آن زمان به داعش پیوسته است؛ اما خانواده‌اش نیز این اتهامات را رد کردند و اصرار دارند او در حال انجام «فعالیت‌های بشردوستانه» در سوریه است.
جک داعشی در ادعایی تروریست بودنش را رد کرد+ تصاویر
 گفته می‌شود او هم‌اکنون نام «ابومحمد» را برای خود برگزیده است و در سوریه همسر و یک فرزند دارد. جک لتس در پیام‌هایی خصوصی‌ که در صفحه فیسبوکش منتشر کرد هرگونه عضویت در گروه تروریستی داعش را منکر شد و نوشت: خیلی عجیب است که رسانه‌ها تصور می‌کنند من عضو داعش هستم. شاید آن‌ها از گزارش رنگ جوراب افراد مشهور خسته شده‌ و حالا به سراغ من آمده‌اند.
جک داعشی در ادعایی تروریست بودنش را رد کرد+ تصاویر
جک لتس معتقد است مسلمان شدن و رفتن به خاورمیانه کافیست تا رسانه‌ها چنین تهمت‌هایی را متوجه وی کنند. او ادعا کرد رمز حساب فیسبوکش را در اختیار شخصی قرار داد و همین مسئله، به مورد استفاده قرار گرفتن آن بوسیله افرادی که افراطگرا هستند منجر شده است.
جک داعشی در خصوص اتهامات آشنایی با «عمر حسین،» شخصی که در انگلیس کارگر یک سوپرمارکت بود و بعدها به داعش پیوست گفت: نخستین بار است که چنین نامی به گوش من می‌خورد.
مادر او نیز در گفتگو با روزنامه «ایوینینگ استاندارد» چنین اتهاماتی را مسخره و شوک‌آور خواند و گفت: دیروز با پسرم صحبت کردم. او به من گفت هرگز اسلحه‌ای در زندگی نداشته است. جک زن و بچه ندارد و تنها برای کمک به کودکان آواره سوری به این کشور سفر کرده است.
پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل او را یکی از اعضای داعش معرفی کرده است. به گفته یکی از دوستانش، جک لتس پس از آشنایی با گروهی افراطگرا در مدرسه، با علاقه از داعش سخن می‌گفت.
از زمان شکل‌گیری داعش، حدود ۸۰۰ انگلیسی برای پیوستن به این گروه تروریستی به عراق و سوریه سفر کرده‌اند. ترس دولت از آن است که این افراد در بازگشت به خانه، برای انجام عملیات تروریستی برنامه‌ریزی کنند.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *