استانی 13 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه های ویژه ی سپاه عاشورا به مناسبت دهه فجر/ آیا سپاه از نامزد خاصی در استان حمایت می کند؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سرهنگ الیاس گل محمدزاده در نشست خبری پیش از ظهر امروز با بیان اینکه ایام الله دهه فجر یادآور رشادت ها و حماسه های مردمی به رهبری امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مکتبی، اسلامی و مردمی بود که در آن اقشار مختلف مردم کنار امام ایستادند و در تثبیت انقلاب نیز ایفای نقش نمودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا افزود: حضور حماسی مردم در بزنگاه هایی چون دفاع مقدس، فتنه ۷۸ و فتنه ی سال ۸۸ نمونه ای از نقش آفرینی های بی نظیر مردم در پشتیبانی از انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: حضور ولی فقیه در رأس نظام و انقلاب ویژگی دیگری است که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب ها متمایز می کند.

وی تاکید کرد: دهه فجر فرصت ارزشمندی جهت بازخوانی وقایع انقلاب و تبیین آن برای مردم بخصوص نسل های سوم و چهارم است تا به موجب آن ایشان نیز با آرمان ها و سیره ی عملی امام (ره) آشنا و بدان آگاه شوند.

 

 

گل محمدزاده در خصوص اهمیت بازخوانی راه و سیره ی امام(ره) توضیح داد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند دشمن سعی در تحریف خط و اندیشه ی امام دارد و راه مقابله با این توطئه ها تبیین رویکرد امام و اندیشه های سیاسی ایشان است.

وی با اشاره به گستره ی تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان تشریح کرد: یکی از عواملی که موجب نابودی کمونیسم بود تاثیرات انقلاب است و اگر امروز دیگران برای خنثی کردن نقشه ها و توطئه های منطقه نیازمند ورود جمهوری اسلامی ایران هستند، نشانگر اثرگذاری بالای انقلاب است.

وی دهه فجر سال جاری را متمایز با سال های گذشته دانست و گفت: ما در آستانه ی  انتخابات قرار داریم و وضعیت کشور و منطقه حساسیت این انتخابات را بالا برده است و تشکیل مجلس شورای اسلامی بر اساس آرمان های امام و انقلاب نیازمند روشنگری و تبیین است.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا با اشاره به اهم برنامه های این سازمان به مناسبت ایام الله دهه فجر، گفت: برگزاری یادواره های متععد شهدا با عنوان “مدافع حرم آل الله”، برگزاری همایش بصیرتی مداحان، برگزاری جشنواره استانی شعر بسیج، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، شرکت نیروهای مسلح در نمازهای جمعه، افتتاح پروژه های عمرانی بسیج، حضور در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در کل شهرستان ها، برگزاری همایش حلقه های صالحین در سطح مربیان استان، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان استان، اجرای ویزیت رایگان پزشکی در مناطق محروم، برگزاری مسابقه ی وصیت نامه ی الهی سیاسی امام(ره)، برنامه ریزی و تجمع راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، برگزاری نمایشگاه جنگ نرم و نفوذ،نورافشانی و پخش شیرنی مقابل مساجد در شب ۲۱ بهمن ماه، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، برگزاری جشن انقلاب بری خانواده های نیروهای مسلح، اعزام کاروان های زیارتی بسیجیان به مشهد مقدس و اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی کشور، و برگزاری اولین همایش تخصصی تولید کنندگان قارچ توسط سازمان بسیج کشاورزی و نظام مهندسی از جمله برنامه هایی هستند که توسط بخش های مختلف سپاه عاشورا به مناسبت دهه فجر در استان برگزار می شود.

 

 

وی در پاسخ به سوال  خبرنگاران مبنی بر رویکرد سپاه در مواجهه با نامزدهای انتخاباتی و حمایت از برخی افراد چیست؟ گفت: البته سپاه هرگز از یک فرد خاص در انتخابات حمایت نمی کند اما به لحاظ وظیفه ای که در قبال حفظ و حراست از انقلاب و ارزش های آن دارد، به تبیین شاخص های مد نظر رهبری با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، می پردازد.

وی افزود: در این راستا ما وظیفه داریم به تبیین و توضیح شاخص های انتخاب فرد اصلح بپردازیم و اگر فردی از نامزدهای انتخاباتی با این شاخص ها تطابق داشته باشد دلیل بر این نمی شود که بگوییم سپاه از فرد خاصی حمایت می کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *