استانی 16 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایران ژاندارم خاورمیانه نیست/ هزینه‌های هنگفت درمان و عدم توان بیمه در پرداخت هزینه‌ها/ آقایان منتقد آب که نمی‌آورند لااقل کوزه را نشکنند

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جشن انقلاب تبریز با اشاره به نقش مردم آذربایجان در شروع انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جرقه انقلاب اسلامی از قم آغاز شده اما توسط مردم آذربایجان شعله‌ور شد و امروز به اینجا رسیدیم، ملت ایران باید مدیون مردم این منطقه از کشور باشند.

وی ادامه داد: در دوران رژیم پهلوی مردم احساس حقارت می‌کردند و باورهای آنان پایمال می‌شد، ملت در سرنوشت خود دخیل نبودند و دنیا عزتی برای ایرانیان قائل نبود؛ تمام این عوامل دست به دست هم داد و مردم با رهبری امام انقلاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه نابسامان بود و مردم فکر می‌کردند کشورشان عامل آمریکا و برده غرب می‌باشد که سیاست‌های آنان را اجرا می‌کند.

این وزیر دولت یازدهم انقلاب اسلامی را معجزه دانست و اذعان داشت: ایران اسلامی در طول ۳۷ سال گذشته ملت ایران سختی‌هایی همچون جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و فرار و نشیب‌های زیادی را سپری کردند.

وی عنوان کرد: با کمال تاسف در طول یک دهه گذشته خسارات مالی زیادی به کشور وارد شد که میزان آن، بیشتر از خسارت‌های دوران جنگ تحمیلی بود و موجب عقب ماندگی کشور در برخی حوزه‌ها شد.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه و جهان، متذکر شد: ایران ژاندارم خاورمیانه نیست، این از خودگذشتگی‌های مردم، اندیشه امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب بود که ایران اسلامی را به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل کرد.

 

 

عضو هیئت دولت در ادامه اظهارات خود به مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره کرد و توضیح داد: دیپلمات‌های ایرانی با تلاش‌ شبانه روزی توانستند برجام را به فرجام رسانده و تحریم‌های هسته‌ای را رفع کنند؛ واقعا باید به عملکرد ظریف و وزارت خارجه افتخار کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از علوم قبل و بعد از اسلام به غرب رفته و امروز ما از بخشی از آنها ارتزاق می‌کنیم؛ تعداد دانشمندان ایرانی در مقایسه با سایرکشورهای خاورمیانه بسیار زیاد است، برای نمونه تعداد دانشمندان ایران ۶ برابر دانشمندان عربستان است.

وی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز خشنودی کرد و اذعان داشت: طبق گزارش مرکز ملی آمار ایران بیش از ۷۰ درصد مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به بیماری یکی از قهرمانان ملی ایران، تاکید کرد: بیمه‌های اجتماعی باید در سطح کشور توسعه یابد، هزینه‌های هنگفت درمان و عدم توان بیمه برای پرداخت هزینه‌های درمان این قهرمان موجب شد تا از طریق مجازی برای وی پول جمع شود.

وی ادامه داد: عده‌ای با نگرش‌های سوسیالیستی مانع احداث درمانگاه و بیمارستان توسط بخش خصوصی می‌شوند، پسابرجام فرصت مناسبی است تا در بخش درمانی سرمایه‌گذاری شود و کیفیت خدمات رسانی افزایش یابد.

وی در واکنش به انتقادات برخی از نمایندگان مجلس به اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: خدا به برخی‌ها انصاف دهد؛ آقایان اگر آب نمی‌آورند لااقل کوزه را نشکنند.

قاضی زاده هاشمی با اعلام اینکه هنگام تحویل گرفتن این وزارتخانه، هشت هزار میلیارد کسری داشتیم، ابراز کرد: در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تراز منفی ندارند؛ دانشکده علوم پزشکی تبریز نیز رتبه چهارم کشوری را در بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است.

وی در پایان یادآور شد: حضرت آقا از دولت انتظار دارند رشد کشور را به هشت درصد برساند. این رقم در دولت گذشته منفی ۶٫۸ درصد بود و در حال حاضر تقریبا مثبت دو درصد است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *