سراسری 12 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مراقب نیرنگ‌های فتنه گران در انتخابات آینده باشیم/ نفوذ و حضور برخی عوامل فتنه در مجاری اجرایی کشور نگران کننده است

آوای ورزقان:مراقب نیرنگ‌های فتنه گران در انتخابات آینده باشیم/ نفوذ و حضور برخی عوامل فتنه در مجاری اجرایی کشور نگران کننده است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله «کاظم صدیقی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران اظهار داشت: شما دلدادگان به خدا دلدادگان راه دین، مومنان و نفس ضعیف خودم را به رعایت تقوای الهی، شناخت وظایف و مسئولیت‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و عمل به وظایف و ترک محرمات توصیه می‌کنم. در فرایض الهی حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی تصریح کرد: قرآن و عترت به انقلابی که نیمه قرآن و عترت است امانت خدا، پیامبر و ائمه و همچنین امانتی از سوی امام راحل و شهداست که به ملت ما سپرده‌اند و نماز امانتی است به گونه‌ای که هنگامی که حضرت امیرالمومنین به نماز بر می‌خاستند رنگشان را می‌باختند و دستپاچه می‌شدند و هنگامی که علت را جویا شدند فرمودند؛ وقت ادای امانتی رسیده است که آسمان و زمین از حمل آن به خود لرزیدند؛ بنابراین نماز را مهم بشمارید چرا که خیمه دین است.

**ادای نماز در اول وقت

خطیب موقت نمازجمعه تهران تاکید کرد: نماز اول وقت بخوانید و در آن هنگام خشوع و حضور  قلب داشته باشید، نماز را زیارت خدا بخوانید و هنگام آن نور بگیرید.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: در میان گناهانی که آسیب می‌زنند، مهم‌ترین آن‌ها زبان است، پیامبر اسلام(ص) در پاسخ به کسی که از وجود وی یک نسخه شفابخش و کارساز خواستند فرمودند؛ «احفظ لسانک» و دوبار این فرمایش را تکرار کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: در محیط خانه، اداره و درس باید زبان ما زبان دین و اخلاق باشد، نیش زبان، دروغ، تهمت، غیبت، لغو و تحقیر انسان را در پیشگاه خداوند بیچاره و بی‌آبرو می‌کند، مواظب باشیم که آبروی اشخاص را نبریم که آبروی مومن مانند خون مومن است و شدت هردو فاجعه در یک ردیف است.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: در ادامه نکاتی که پیش از این در مورد سوره حمد گفتگو کردیم الان هم دو نکته دیگر را مطرح می‌کنیم که موجب روشنایی دل‌ها باشد. در مورد سوره حمد ذکر این نکته لازم است که «بسم الله الرحمن الرحیم» از زبان گوینده‌ای که این مرحله را دارا باشد به گونه‌ای است که عالم اسماء الهی است و خود گوینده هم اسم «الله» باشد.

**مراقب حفظ کلام حق باشیم

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: وقتی اسم کسی را می‌بریم کار و توجه به اسم نداریم، مثلا وقتی اسم فرزندمان را می‌بریم به اسم لفظ توجه نمی‌کنیم و فقط به فرد توجه می‌کنیم، در حالیکه همه موجودات آیه‌ای از خداوند هستند و توجه مرآت و جمال خدایند، چه خوب است که خداوند با خدا زندگی کند، هرکس که با ما زندگی کند، خدا را در وجود ما بیابد.

وی تصریح کرد: اگر کسی به این مرحله برسد، بسم الله گفتن وی حقیقی است و اگر کسی به این مرحله واصل نشده باشد در گفتن الحمدلله هم قاصر است، سراسر عالم اسم و فعل خداست و همه اسماء خدا قشنگ هستند. این اسامی که فعل خدا از آن است جمیل اختیاری خداوند است و این جمال ستودنی است.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: عالم فعل خداست و هر کارخوبی که از ما صادر می‌شود، کار خداست، اگر انسانی به این مرحله رسیده باشد، به مرحله قرب نوافل نائل آمده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران بیان کرد: در حدیث قدسی که حضرت حق فرموده‌اند؛ «کسانی که نوافل را‌‌ رها نکنند و آن‌ها را پاسدار فرایض خود قرار می‌دهند و با التزام به هردو عمل می‌کنند، به جایی می‌رسند که زبانشان لسان الله و عین الله می‌شود»، زبان ما مجرای سخن حق تعالی است، همانگونه که حضرت موسی(ع) صدای خداوند را از پشت درخت شنید، زبان ما هم حکم شجره طوبی می‌شود، توجه به این نکته برای همه معرفت زاست و در روز جمعه در این اجتماعات برکات فراوانی است و شاید از اولیای الهی کسی در این بین وجود داشته باشد.

**ذکر خدا از اعظم عبادات است

وی در ادامه حدیثی از کافی شریف نقل کرد و افزود: مفضل از امام اباعبدالله صادق(ع) نقل می‌کنند؛ من به فدای شما یک دعای جامعی را به من تعلیم بفرمایید و امام صادق(ع) تحفه‌ای را که در پاسخ به ایشان دادند این بود که فرمودند؛ «حمد خدا را بگو، وقتی الحمدلله می‌گویی هیچ نمازگزاری نیست، مگر اینکه دعایش شامل حال تو می‌شود.» هرکسی که حمد تو را می‌گوید یعنی در دعای همه نمازگزاران حضور دارد.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: شما عزیزان و خودم را به خداترسی، تقوا پیشگی، پاک زندگی کردن، پاک چشمی و ارتباطات پاکیزه و خداپسند دعوت می‌کنم. در واجبات الهی ذکر خدا از اعظم عبادات است.

** انقلاب اسلامی امانت امام راحل(ره) و شهداست

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: دشمن را هم فراموش نکنید و هم دشمن بیرونی را از یاد نبرید، دشمن شما خیانتکار و بیرحم است، استکبار دشمن همیشگی شماست و قصد جان، ناموس و آبروی شما را دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی حاصل هدایت‌های امام راحل و جانفشانی‌های شهداست که به عنوان یک امانت به دست ما سپرده شده است مراقب حفظ این دستاورد بزرگ باشیم.

آیت‌الله صدیقی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) احیاگر علم و فرهنگ و مولد علم و عالم است که به جهان بشریت منت دارد و حتی از رؤسای مکتب اهل سنت هم ۴ نفر شاگرد ایشان بودند و اگر مجاهدت‌های علمی ایشان نبود، دنیای اسلام امروز نظام فقهی و حقوقی نداشت.

وی به نقل از حدیثی از امیرالمومنین(ع) در رابطه با پیامبر اکرم(ص) پرداخت و افزود:‌ ای دنیای عرب پیامبر(ص) برای شما برانگیخته شد و خداوند او را به عنوان بیدارگر، هشدار دهنده و امین کتاب سازنده‌اش برانگیخت، در حالیکه شما اعراب در بد‌ترین شرایط اقلیمی، دین و فرهنگ زندگی می‌کردید و صخره‌ها محل نشو و نمای شما بودند. خون می‌خوردید و خون می‌ریختید و به ارحام خود رحم نمی‌کردید. هیچ عقل، قانون و راهنمایی نداشتید و پیامبر(ص) بود که برای شما همه چیز آورد و عرب را با عجم متحد ساخت و این سنگر پیروزی‌های غیر مترقبه را عاید کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: انسان کامل در دامن پیامبر(ص) و دین پرورش می‌یابد، چنانکه پیامبر(ص) توصیه کرده‌اند امیدواریم همه در گفتن «لااله الاالله» صادق باشند و بدانیم که اتحاد ما پیامبر(ص) را خشنود می‌کند و دانشمندان را مایوس می‌کند.

وی گفت: به خاطر پیامبر اکرم (ص) زیر یک علم زندگی کنیم و ایشان را دشمن شاد نکنیم.

**مراقب نیرنگ‌های فتنه گران در انتخابات آینده باشیم

آیت‌الله صدیقی ضمن تقدیر و تشکر از مردم بیدار و ولایت‌مدار که در ۹ دی امسال هم در اجتماعات باشکوه بار دیگر به فتنه گران هشدار دادند بیان کرد: توجه داشته باشید که فتنه ریشه کن نشده است و در تشریح این مسئله به ماجرای برخورد حضرت امیرالمومنین(ع) در جریان پس از جنگ جمل و همچنین جنگ با معاویه پرداختند و فرمودند؛ در جنگ جمل ریشه فتنه کنده شده بود، اما تا معاویه زنده است این فتنه ادامه دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: ریشه فتنه همچنان ادامه دارد و دیدیم که در روز ۱۶ آذر بعضی‌ها از فتنه و فتنه گران عملا حمایت و هنجارشکنی کردند و نفوذ فتنه هشداری جدی است، به طوری که در حال حاضر هم کسانی که در فتنه بازارگرمی می‌کردند، شهر به شهر راه افتاده و دانشگاه هم محلی برای تبلیغات آن‌ها شده است و از حالا برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی کرده و می‌خواهند دستی داشته باشند چنانکه در متزلزل کردن پایه‌های نظام در آینده موثر باشند.

** فتنه گران توبه کنند

وی گفت: اما من به آن‌ها می‌گویم شما چندبار می‌خواهید دست غیب انقلاب، رهبری و محور انقلاب را تجربه کنید. من به این‌ها می‌گویم که توبه کنید، هم به سرانی که در حصرند و هم آنهایی که آزادند و در برخی جا‌ها حتی می‌بینیم کسانی که ممنوع التصویر بودند حضور دارند و در برخی مجاری اجرایی برخی عوامل فتنه جولان می‌دهند که این مساله برای مردم و مسئولان نگران کننده است.

آیت‌الله صدیقی در ادامه بیان کرد: اجلاس نماز از وقایع مبارکی است که ۲۳ سال است تکرار می‌شود و پیام رهبر عزیزمان مانند همه پیام‌ها کارساز و اجرایی است. اکنون وقت ارزیابی است و تاثیر این حرکت در ارتقای کمی و کیفی نمازگزاران مشهود خواهد بود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران مطرح کرد: این اجلاس پیامی است برای کسانی که از نظر دینی و مسئولیت‌های اجتماعی در توسعه مساجد، تامین امکانات و بالابردن سطح نماز به صورت کتاب، مقاله و مصاحبه صورت گرفته و باید ارزیابی کرد که چقدر تاکنون در این زمینه پیش رفته‌ایم و چقدر از قله فاصله داریم.

وی در ادامه بیانات خود از ارتش ولایتمدار و مکتبی نظام جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد که در رزمایش محمد رسول الله(ص) مقتدرانه شکوه و اقتدار و جلال و تجهیزات دشمن شکن را به نمایش گذاشتند. در آب‌هایی به وسعت ۲۲۰۰ هزار کیلومتر با انواع نمایش‌های تاکتیکی و مقتدرانه هم به دوستان داخلی و منتظران امام عصر(عج) دلگرمی دادند.

آیت‌الله صدیقی گفت: پیام این رزمایش به کشورهای همسایه نیز این بود که اینقدر به دامن بیگانگان پناه نبرده و ارتش ما هر حرکت شومی را می‌تواند در نطفه خفه کند.

** حساسیت غرب به عفاف و حجاب زنان

خطیب موقت نمازجمعه تهران ضمن یادآوری روز ۱۷ دی که در آن روز کشف حجاب از ناحیه رضاخان صورت گرفته بود، بیان کرد: حساسیت غرب به عفاف و حجاب زنان نشانه تاثیر این مسئله بر کاهش نفوذ استعمارگران است، آنچه که امروز آنان را زن انجام می‌دهند تحقیر زن و مردم‌سالاری است و این‌ها زنان را به عنوان ابزاری برای التذاذ مرد می‌دانند.

وی در ادامه اظهار داشت: این سقوط دنیای زن است، اما در فرهنگ حجاب تاکید بر هویت زن است، ما نباید حرکت انفعالی داشته باشیم و باید در مقابل این هجوم بی‌امان به جامعه زنان ما نیز هجوم ببریم.

** هشدار به حکومت بحرین در مورد آزادی شیخ سلمان

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه دستگیری شیخ سلمان در بحرین یک عمل ضدقانون، ضد اخلاق و ضد مردمی است، اظهار داشت: در بحرین اینگونه نیست که اقلیت سنی در برابر اکثریت شیعه حکومت کنند، بلکه آن حکومت گران ماموران انگلیس و آمریکا هستند که فکر می‌کنند با دستگیری، فشار و تخریب می‌توانند این حرکت‌ها را متوقف کنند، در حالیکه ۴ سال گذشته اما این حرکت‌ها خاموشی ندارد.

وی در پایان ضمن یادآوری پیام هشدار آیت‌الله سیستانی از نجف به حکومت بحرین در مورد آزادی شیخ سلمان گفت: ما هم این هشدار را به حکومت بحرین می‌دهیم و این خواسته قانونی مردم است و حکومت بحرین باید بداند که تا دیر نشده دست از این امور بردارید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *