اسلایدر 23 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تشکر امام جمعه ورزقان از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی/توجه مسئولین به محرومیت زدایی از شهرستان ضروری است

آوای ورزقان: 22 بهمن جایگاه ولایت فقیه در کشور را به رخ جهانیان کشید/ کاندیداها با شعار های دروغ مردم را به چالش نکشند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان ورزقان با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی حضرت امام(ره) در خصوص سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی مبنی بر اینکه  سلمان رشدی مرتد و حکمش اعدام است، اظهار داشت: استکبار با اهانت به پیامبر(ص) و نسبت دادن وحشی‌ترین تروریست‌های جهان؛ به اسلام و مسلمانان در صدد ایجاد موج جدیدی از اسلام هراسی در جهان است و با انواع برنامه ها در این راه قدم گذاشته است.

وی با اشاره به قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ مبنی بر گرامیداشت چهلم شهدای قم، این قیام را گام بزرگی در جهت پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این چنین قیام‌هایی با کشت و کشتار ارتش رژیم پهلوی همراه بود.

خطیب نماز جمعه ورزقان خاطر نشان کرد: مردم ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، روز جشن انقلاب؛ که نشان از قدر دانی ملت از نظام اسلامی داشت به جهانیان ثابت کردند که هموراه و در هر شرایطی پشتیبان ولی فقیه خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی بهترین مردم جهان هستند گفت: اکنون ۳۷ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور هر روز مردم بهتر و با شکوه‌تر از دیروز  در صحنه ها حضور می یابند.

امام جمعه ورزقان تصریح کرد: نباید بعد از برجام و توافق به وجود آمده به دشمن خوشبین بود چرا که دشمن اکنون پس از ناکامی‌های متعدد در رویا رویی با جمهوری اسلامی تمام توان خود را در تغییر اندیشه و افکار ملت ایران به کار بسته است و با جنگ نرم در صدد پوچ کردن دشمن از دورن برای وارد کردن ضربه نهایی است.

وی انتخابات را تجدید قوا برای جامعه دانست و حضور حداکثری و با شکوه در انتخابات را مشت محکمی بر دهان استکبار برشمرد و خاطر نشان کرد: ملت بار دیگر و این بار در هفتم اسفند ماه به بد خواهان نظام نشان خواهند داد که پشتیبان رهبری هستند.

مهدوی با انتقاد از حمله ور شدن برخی افراد به شورای نگهبان را که اعمال خود و وابستگانشان بر همگان عیان است، افزود: نظام اسلامی مردمی‌ترین و مشروع ترین حکومت در جهان است.

وی انتخابات خبرگان را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: ملت باید با انتخابی آگاه و شایسته افرادی را به این مجلس بفرستند که توانایی تصمیم گیری درست در شرایط حساس را داشته باشند و اگر مردم خود شناختی از کاندیداها ندارند باید اسامی را که معتمدین ارائه می دهند مد نظر قرار دهند.

خطیب نماز جمعه ورزقان خاطر نشان کرد: کاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شهرستان ورزقان از دادن وعده‌های دروغ و قرار دادن مردم رو به روی یکدیگر خودداری نمایند چرا که این چنین کارهایی باعث ایجاد اختلافات قومی و در شهرستانی چون ورزقان می‌شود.

وی افزود: شهرستان ورزقان از توانمندی‌های بسیاری در زمینه معادن برخوردار است که نمونه بارز آن را می توان معدن مس سونگون؛ منبعی که برای توسعه استان به تنهایی کافی است را نام برد ولی متاسفانه با تمامی این توانمندی‌ها بودجه اختصاصی برای رفع محدویت‌های شهرستان کافی نیست و ما خواهان برخورداری تمامی اهالی شهرستان از منافع معدن هستیم.

امام جمعه ورزقان خواستار تلاش برای پیدا کردن راهکاری در خصوص بازپرداخت وام‌های حاصل از زلزله توسط مسئولین شهرستان شد و گفت: استاندار اولین سفر خود را به شهرستان ورزقان انجام داد و اعلام کرد محرومیت زدایی اولویت ماست، چیزی که در عمل محقق نشد.

وی الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد ارس را با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در این شرایط زمانی منتفی دانست و گفت: کاندیداها نباید با شعار الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد ارس مردم را به چالش بکشانند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان گفت: جای تاسف دارد که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان و اختصاص بودجه یک هزار میلیارد تومان به آذربایجان شرقی حتی یک ریال هم از این بودجه به شهرستان زلزله زده ورزقان هم اختصاص نیافت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *