بازنشری 25 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

از رانندگی در خیابان‌های ترکیه تا قوانین ویژه مصرف دخانیات

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، “مسافران عزیز”، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

turkey

تئهحهتئد

۱_برای خروج فرش نو به گواهی خرید و برای خروج فرش کهنه به گواهی هیئت‌مدیره یک موزه نیازمندید

۲_سرویسهای بهداشتی در ترکیه پولی بوده و صاحبان آنها مکلف به پرداخت مالیات درآمد خود میباشند. هزینه توالتهای عمومی حداکثر ۵۰ کروش یا نیم لیر ترک است که معادل حدود ۳۵۰ تومان میباشد.

۳_ مراحل ازدواج اتباع خارجی اندکی با اتباع ترکیه متفاوت است، اتباع ایرانی می بایستی از کنسولگریهای ایران برگ تجرد گرفته و به تائید وزارت امور خارجه ترکیه در انکارا برسانند. حداکثر زمان برای اتمام مراحل ازدواج در ترکیه  ۲ روزاست.

۴_ در صورتیکه مالک خودرو، در داخل خودرو حضور داشته باشد، منعی برای رانندگی ندارید و به راحتی می توانید تنها با یک گواهینامه ی بین المللی رانندگی کنید.

۵_ مصرف مشروبات الکلی در خیابان ممنوع است.

۶_ افراد دارای گذرنامه های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض پاسپورت خود پیش از سفر اقدام کنند در صورت عدم توجه به این موضوع، در هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ ۳۲۵ لیر به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود که با محاسبه نرخ ۱۵۰۰ تومان برای هر لیر، این رقم معادل ۴۸۷ هزار تومان خواهد شد.

۷_ حضور بیش از سه ماه در ترکیه مستلزم اجازه رسمی از مقامات و تمدید مدت اقامت در ترکیه می باشد از این رو اقامت بیش از حد مجاز جریمه و حتی اخراج را به همراه خواهد داشت.

۸_به علت عدم وجود قرارداد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضای این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.

۹_چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

۱۰_  اگر اقدام به فحشا و یا ایجاد آسیب های اجتماعی کنید اخراج خواهید شد.

۱۱_ ممنوعیت استعمال دخانیات در تمامی اماکن عمومی سر بسته و امکان سیگار کشیدن در ورودی های سینماها، تئاترها، مراکز خرید، پارکهای کودکان، رستورانها و قهوه خانه ها و اماکن مشابه وجود دارد.

۱۲_ ممنوعیت حمل داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون (Metadon) توسط مسافران به کشور ترکیه.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *