بازنشری 26 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

“رهروان” را چه شد؟!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، زمانی حول ریاست علی لاریجانی در مجلس جمع شدند و اما حالا هر کس ساز جداگانه خود را برای انتخابات می‌زند.
اگرچه روایت ورود یاران فراکسیونی لاریجانی به انتخابات مجلس دهم با مستقل شرکت کردن رئیس مجلس در انتخابات کمی متفاوت‌تر از گذشته رقم خورد، اما این موضوع در نهایت باعث نشد تا اعضای این فراکسیون از حمایت لاریجانی در مسیر انتخابات بی‌نصیب بمانند.
 همین چند روز گذشته بود که عوض حیدرپور یک عضو فراکسیون رهروان ولایت از قول مساعد لاریجانی برای حمایت از نامزدهای رهروان در انتخابات خبر داد.

 

رهروان با کدام کاروان؟ / سرنوشت یاران لاریجانی چه می شود؟
چالش‌های انتخاباتی رهروان
اما فراکسیون رهروان ولایت مجلس در حالی چند ماه پیش از آغاز رویدادهای انتخاباتی عزم خود را برای حضور در انتخابات مجلس دهم جزم کرده بود که با شروع فصل انتخابات دچار دگرگونی شد و حتی برخی از اعضای این جریان سیاسی از فروپاشی رهروان گفتند.
با این حال بهروز نعمتی نائب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس همچنان امیدوار به ارائه لیست رهروان برای مجلس دهم است.
وی در روزهای بی خبری از  فراکسیون رهروان ولایت به دلیل تعطیلات چند هفته ای مجلس، چندین بار از ارائه لیست انتخاباتی فراکسیون رهروان گفت، نعمتی حتی هفته گذشته قول داد که در صورت جمع بندی چهره‌های سرشناس رهروان ، فهرست انتخاباتی رهروان در پایان هفته منتشر شود که عملا این اتفاق روی نداد.
این درحالی است که پیش‌تر سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از تصمیمات چهره‌های شاخص این فراکسیون برای حضور در انتخابات مجلس دهم پرده برداشته بود.
نعیمی رز تاکید کرد: ما درمورد رویه حضور رهروان در انتخابات از آقایان لاریجانی و جلالی سوالاتی داشته‌ایم که این بزرگواران در جواب به ما گفتند: “فراکسیون در سطح شهرستانها و یا مراکز استانها هیچ فعالیتی نخواهد داشت ولی در سطح تهران شاید تدابیری اندیشیده شود.”
رهروان با کدام کاروان؟ / سرنوشت یاران لاریجانی چه می شود؟
اما واکنش‎های پی در پی رهروانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که نعمتی به تازگی از تصمیمات جدید جریان سیاسی متبوع خود برای انتخابات مجلس دهم خبر داده است؛نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: رهروان ولایت یک فهرست ائتلافی منتشر می‌کند.
نعمتی ادامه می دهد: بر اساس جلساتی که با کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت داشتیم، تلاش خواهیم کرد تا یک لیست ائتلافی از مجموعه نیروهای رهروان و اعتدالگرایانی که بر مبنای عقلانیت تصمیم می‌گیرند، تهیه کنیم.
این نماینده مجلس همچین تاکید کرد: در صورت منتشر نشدن لیست ائتلاف رهروان با نیروهای اعتدالگرا در دو الی سه روز آینده ، قطعا رهروان ولایت فهرست مجزای انتخاباتی خود را با حضور نیروهای سرشناس این جریان منتشر خواهد کرد.
 استیصال رهروانی
استیصال درباره حضور رهروان برای انتخابات مجلس دهم اما بیش از پیش این سوال را به ذهن متبادر می‌سازد که بالاخره سرنوشت یاران لاریجانی در صورت عدم ارائه لیست چه خواهد شد؟
چالش‌ها و استیصال در تصمیم‌گیری این جریان سیاسی رهروان درحالی روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود که اخیرا سخنگوی ائتلاف اصولگرایان پس از انتشار لیست واحد اصولگرایان گفته که دو تن از اعضای لیست ائتلافی از اعضای فراکسیون رهروان هستند و همچنین به تازگی انتشار لیست “صدای ملت” با حضور چهره‌های سرشناس رهروان به نوعی منحل شدن تصمیمات این فراکسیون برای انتخابات را نوید می دهد.  البته حضور اشخاصی چون کاظم جلالی و بهروز نعمتی در لیست صدای ملت را می توان ائتلاف جدید رهروان با صدای ملت نامید، ائتلافی که هر چه باشد، سرلیست آن از اعضای فراکسیون نبوده و علی مطهری در سر لیستی این ائتلاف قرار دارد.
رهروان با کدام کاروان؟ / سرنوشت یاران لاریجانی چه می شود؟
در نتیجه و با همه تفاسیر، باید منتظر ماند و دید با وجود اینکه رئیس فراکسیون رهروان در اقدامی در لیست صدای ملت قرار می‌گیرد آیا این فراکسیون باز هم لیستی مستقل برای انتخابات ارائه خواهدکرد و یا اینکه سوت پایان فعالیت‌های انتخاباتی این فراکسیون به صدا درآمده است، هر چند که پیشتر هم برخی خبر از فروپاشی این فراکسیون داده بودند.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *