استانی 27 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پروژه‌ای که ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر منتقل کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، تقاطع غیرهم سطح “شهدا و جانبازان دانشجو” با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در عرض ۷ ماه به بهره‌برداری رسید که یکی از اهداف احداث این تقاطع کاهش بار ترافیکی و زیبایی جلوه بصری شهر بود.

هرچند در اوایل کار مسدود شدن خیابان و طی کردن مسیر یک دقیقه‌ای در عرض بیست دقیقه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت اما با این حال بالاخره باید این پروژه اجرا می‌شد و شهرداری نیز به منظور تسریع روند ساخت، اعتبارات مورد نیاز را در شرایطی که رکود حاکم بر جامعه مانع اجرای پروژه‌های عمرانی در سایر کلانشهرها شده است، تامین کرده و این پروژه را در سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح کرد.

هرچند این پروژه باعث کاهش بار ترافیکی در مسیر چایکنار تا گلکار شد اما ترافیک سنگین مسیر بلوار شهریار از تقاطع گلکار تا بلوار ولیعصر و سه راهی راهنمایی را نیز تشدید کرد، چراکه با احداث این تقاطع، رانندگان زیادی به جای انتخاب مسیر دانشگاه، خود را از پل جانبازان به راهنمایی  و بلوار ولیعصر می‌رسانند، لذا بار ترافیکی چایکنار در حجم بسیار بالایی در کمترین زمان به تقاطع کلگار رسیده و به دلیل وجود دو چراغ راهنمایی و عدم وجود تقاطع غیر همسطح موجب ایجاد ترافیک بسیار سنگین در این نقطه شده است.

در واقع تقاطع غیرهم سطح جانبازان در ظاهر تردد وسایط نقلیه را تسهیل کرده اما عملاً بار ترافیکی را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر منتقل کرده و تنها عاید این پروژه زیبایی و ایمنی مسیر بوده است.

البته این به معنای نفی الزام اجرای این پروژه نیست اما لازم است معاونت عمرانی شهرداری تبریز در احداث پروژه‌ها به مانند یک سیاستمدار در انجام یک حرکت عواقب بعدی آن را نیز در نظر گیرد و در جابجا کردن یک مهره، ۵ اتفاق بعدی را نیز پیش بینی کند، اینکه یک مهندس سیاستمدار نیست را همه قبول دارند اما حداقل مدیر پروژه می‌تواند ۲ اتفاق بعدی را پیش بینی کند و چنانچه غیر از این باشد دیگر او با عوام تفاوتی نخواهد داشت. هرچند مطمئناً پروژه ای به این بزرگی مطالعات ترافیکی داشته و احتمالا این موضوع نیز برای طراحان پروژه از قبل مشخص بوده است.

حال که شهرداری دست به جیب شده و بعد از احداث تقاطع غیرهم سطح گلکار، پروژه جانبازان را به بهره برداری رسانده؛ بهتر است فکری هم به حال ترافیک این سه راهی ( شهریار – بلوار ولیعصر و ۲۹ بهمن) کند تا اقدامات قبلی زیر سوال نرود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *