اخبار جهان 20 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تشدید تحریم‌‌های ایران سازنده نیست/ احمقانه است جلوی پیشرفت مذاکرات گرفته شود

آوای ورزقان:تشدید تحریم‌‌های ایران سازنده نیست/ احمقانه است جلوی پیشرفت مذاکرات گرفته شود
به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، رایس در خصوص احتمال اعمال تحریمهای جدید گفت: این اقدام در این برهه سازنده نخواهد بود.مذاکرات پیشرفت کرده است. ایرانی ها فراتر از پنج درصد غنی سازی نمی کنند در حالی که قبلا هیچ محدودیتی وجود نداشت. احمقانه است جلوی این پیشرفت گرفته شود آنهم زمانی که احتمال دستیابی به توافق جامع اگر قریب الوقوع نباشد ، محتمل است. اگر آمریکا بخواهد به طور یکجانبه تحریم های بیشتری تصویب کند ، این مذاکرات از بین می‌‌رود.
رایس در خصوص تهدید داعش اینطور پاسخ داد : جنگجویان داعش ضعیف شده اند. این جنگی نیست که بتوان یک روزه در آن پیروز شد. این تلاشی چند جانبه است و فقط تلاشی نظامی نیست. باید جلوی انتقال جنگجویان خارجی گرفته شود ، توانایی داعش برای تامین مالی خود کاهش یابد و با روایت این گروه از تنفر و بد جلوه دادن اسلام مخالفت شود. ما اکنون شصت کشور را در ائتلافی گسترده دور هم جمع کرده ایم. این کشورها در همه جنبه های تلاش برای تضعیف و در نهایت ، از بین بردن جنگجویان داعش مشارکت دارند. از جهت نظامی ، ما پیشرفته داشته ایم.ما کار با دولت عراق را تحت رهبری جدید حیدر العبادی نخست وزیر این کشور آغاز کرده ایم . این همکاری برای بازسازی آنچه در نیروهای امنیتی از لحاظ کمی و کیفی به طور قابل ملاحظه ای کاهش  یافته است صورت می گیرد. هدف دیگر این تلاش ها ، تقویت قبایل سنی در نهایت در یک گارد ملی به همراه پشتیبانی ما از پیشمرگهای کرد برای ایجاد یک نیروی زمینی کارآمدتر است که بتواند اراضی را از جنگجویان داعش پس بگیرد.اما جنگ با داعش زمانبر است. وضع در سوریه حتی چالشی تر است .
مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص روسیه پاسخ داد : آنچه ما انجام داده و آن را حفظ کرده ایم ، اتحاد بی سابقه با اروپا و شرکای مهم دیگر ، گروه هفت و جاهای دیگر بوده است که همگی معتقدند اقدامات روسیه غیر قانونی و بی ثبات کننده است و باید هزینه ای داشته باشد. این تاوان آنطور که افراد معدودی انتظارش را داشتند به صورت تحریم های اقتصادی مهم و دردناکی خواهد بود که ما موفق به اجرایشان شده ایم.اقتصاد روسیه در نتیجه تحریم ها و نیز قیمت های رو به کاهش نفت ، به میزان چشمگیری آسیب دیده است. صندوق بین المللی پول اعلام کرد روسیه رشد اقتصادی چندانی ندارد.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *