استانی 05 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پزشکیان: چه کسی کرباسچی را دعوت کرده است؟/چرا از اعتبار من استفاده می کنید؟!

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، هنگاهی که لیست ائتلاف اصلاح طلبان تبریز به صورت ضرب الأجلی بسته شد، خبرهایی از اختلاف در این جبهه به بیرون از جلسات محفلی درز کرده بود؛ اختلافاتی که سران این جبهه سعی در پوشاندن آنها داشته و حاشا می کردند.

اما مجموعه اتفاقات و رفتارهای یک کاندیدای خاص نشان داد که اوضاع در جبهه اصلاح طلبان تبریز خوب نیست و هر چقدر هم که ریش سفیدان این جریان بخواهند اختلافات را حاشا کنند باز جایی خود را نشان خواهد داد.

منظور از کاندیدای خاص، مسعود پزشکیان نماینده فعلی مردم تبریز می باشد؛ او از ابتدای بسته شدن لیست ائتلاف اصلاح طلبان تبریز، با این ائتلاف سر ناسازگاری داشت و با توجه به روحیات شخصی اش که رک و پوست کننده و بی پرده سخن می گوید در برخی مواقع مخالفت خود را با لیست اعلام کرد. او ابتدا بلافاصله بعد از اعلام لیست اصلاحطلبان و در واکنش به لیست ضعیف این طیف گفت: “خودم مستقلاً لیست خواهم داد و در روزهای گذشته نیز با حضور در ستادهای تبلیغاتی چند تن از نفراتی که در لیست اصلاح طلبان جای نگرفته اند عملاً مخالفت خود را با لیست بسته شده اعلام کرد.”

اما اوج مخالفت پزشکیان با لیست اصلاح طلبان دیروز بر روی پله های درب اصلی سالن شهید پور شریفی رخ داد. او که قبل از همه در سالن خالی از جمعیت حضور یافته بود با مشاهده صندلی های خالی و بادکنک های رها شده در کف سالن که قرار بود با هواداران اصلاح طلبان پر شود به نشانه اعتراض سالن را ترک کرد. اما شنیده های آناج نشان می دهد او روی پله های درب اصلی سالن شهید پورشریفی سخنان تندی را بر علیه ائتلاف اصلاح طلبان بیان داشته است. پزشکیان با لحن تندی به چند نفر که دور و برش را گرفته و مصر بودند که به سالن برگردد گفته: «چرا اسم من را به لیست اضافه کردید؟ چرا از اعتبار من استفاده می کنید؟ اصلاً چه کسی کرباسچی را دعوت کرده است؟

شاهدین می گویند سخنان پزشکیان به قدری تند بوده که مسعودی ریحان ترجیح داده به او نزدیک نشود و تنها چند جوان با اصرار وی را به سالن برگردانده اند.

پزشکیان با بیان این جمله که اصلاً چه کسی کرباسچی را دعوت کرده، در لفافه به این تحلیل مهر تائید می زند که آوردن کرباسچی با آن سابقه فساد، آخرین میخ بر تابوت اصلاح طلبان تبریز بود. چه اینکه استقبال مردمی هم، تحلیل پزشکیان را تکمیل کرد.

پزشکیان دیروز در راهروهای سالن شهید پورشریفی پرده از اختلافاتی برداشت، که اصلاح طلبان سعی در پوشاندن آن داشتند تا بتوانند انتخابات را بدون چالش سپری کنند لیکن مجموعه اتفاقاتی که دیروز و همچنین از چند روز قبل بروز و ظهور داشته عملاً این مهم را به اذهان متبادر می کند که لیست اصلاح طلبان وزن کافی برای کسب اعتماد مردم را ندارد چرا که لیست موجود از کارآمدی لازم برای نمایندگی مردم تبریز اسکو و آذرشهر برخوردار نیست و از همین روست که پزشکیان می گوید: “چرا از اعتبار من استفاده می کنید؟!”

همایش دیروز اصلاح طلبان بازی دو سر باخت این جریان سیاسی در تبریز بود. هم با آوردن کرباسچی و اعلام حمایت این شخص از لیست ائتلاف اصلاح طلبان، ادعای اصلاح طلبی را به محاق برد و هم اینکه در عرصه میدانی نیز عدم رغبت و اقبال مردم به این جریان را بیش از پیش به رخ کشید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *