استانی 05 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مجلس خبرگان، فراجناحی است/ همه چیز ما ولایت فقیه است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ائل، ۷ اسفندماه انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگا ن رهبری برگزار می شود. در فاصله کوتاه باقی مانده تلاش می کنیم گفتگوهایی با کاندیداهای خبرگان در آذربایجان شرقی داشته باشیم.

مشروح گفتگوی ائل با آیت الله جواد حاجی زاده، امام جمعه شهرستان اهر بدین شرح است:

ائل: برخی از شبکه های خارجی معاند نظام جمهوری اسلامی ایران از برخی لیست های خاص حمایت می کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟

اول اینکه با توجه به تقارن ایام فاطمیه با انتخابات دو مجلس مهم کشور امیدواریم به برکات این ایام این امتحان موفیت آمیزی داشته باشیم و با حضور حماسه ساز مردم در سراسر کشور، طبق رهنمود های رهبری، پای صندوق های رای حاضر شویم که قطعاً این حضور حداکثری دشمن شکن خواهد بود.

مردم آذربایجان مردمی بصیر و فهیم و اگاه هستند و طبق معیار های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همانند دوره های مختلف، افراد اصلح را انتخاب می کنند و اگر مردم اینگونه عمل کنند، توطئه دشمنان و استکبار جهانی و غرب، نقش بر آب خواهد شد.

وقتی از مردم مظلوم منطقه حمایت می کنیم، متهم به تروریست بودن می شویم!

با توجه به اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه تاکید کرده اند آمریکا قابل اعتماد نیست  و وقتی کسی را تعریف میکند باید شک کرد، چرا که ما با آمریکا خصومت دیرینه ای داریم  و به خاطر اینکه کفر و اسلام با هم سازگار نیست، این خصومت قابل حل نیست؛ آمریکا با رژیم صهیونیست ارتباط صمیمی دار د و ما نیز این رژیم را نامشروع می دانیم.

ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نظام آزادی و دموکراسی نقش داشته ولی آمریکا با این حال ما را ناقض حقوق بشر و سلب کننده آزادی مردم می نامد و بارها از سوی مقامات غربی اعلام شده است که ایرانی ها تروریست هستند و وقتی از کشور های مظلوم سوریه و یمن  دفاع میکنیم، در لیست تروریست ها قرار می گیریم.

با توجه به وضعیت و تاریخچه امریکا، ما با غرب سازگاری نداریم  و اگر آمریکا برخی افراد را تعریف می کند، حتما این افراد تمایلی به آن ها دارند. چرا تاکنون ندیده ایم که امریکا از بسیجیان و انقلابیون ما تعریف کند؟! وقتی تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران دستگیر شدند و رهبرمعظم انقلاب به عنوان الگو از انان تقدیر کرد، باعث شد فشار ها بر روی سپاه پاسداران بیشتر شده و اولین و سختترین تحریم ها شامل سپاه شود.

دشمن بر از بین بردن پایداری نظام جمهوری اسلامی کمر بسته است

آمریکا از این وضعیت خسته شده است و می خواهد به بدنه نظام نفوذ کند و رهبرمعظم انقلاب نیز به این موضوع تاکید دارند. حتی در موقعیت پسا برجام نیز آمریکا دست خود را رو کرد و و اینها همه دلیل بر بی اعتمادی ما نسبت به امریکاست.

آمریکا به هر طریقی میخواهد به مملکت ما پای بگذارد و منافع خود را تامین کند و انتخابات را بهترین فرصت میداند تا برای هموار کردن راه، از افراد به عنوان پل استفاده کند و به خاطر همین آمریکایی ها و انگلیس ها لیست میدهند و حتی رهبر در این خصوص نیز تذکراتی داده اند.

دشمن با تمام وجود کمر بر این بسته که پایداری نظام را از بین ببرد ولی ما هم کمر همت بر این می بندیم که برای پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران، تمام تلاش خود را بکنیم.

اگر دشمن میگوید به اشخاص خاصی رای ندهید، باید مردم به این افراد که افراد خالص و مفید به انقلاب و نظام بوده اند و در خط ولایت حرکت کرده اند رای دهند تا توطئه دشمن شکست بخورد.

مردم در ۲۲ بهمن و ۹ دی نشان دادند که اکثرا در یک خط فکری قرار دارند. اگر ما طبق رهنمود های امام (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کنیم، انتخابات مطلوب و حتما مجلس قوی خواهیم داشت که این امر باعث تقویت خیمه ولایت می شود.

با توجه به اینکه شورای نگهبان در انتخاب و پالایش افراد کمبودی نگذاشته است ولی با این وجود باید دقت بیشتری داشت تا کسانی که تفکرات لیبرالیستی  و غرب گرایه  بر سر دارند در مجلس حضور نداشته باشد.
ائل: بعضی از جناح ها از مدت ها قبل سعی کرده اند فضای انتخابات و انتخابات خبرگان را فضای جناحی  جلوه دهند و لیست هایی  تحت عناوین مختلف با هدف جناحی کردن انتخابات و تشنج افرینی در انتخابات خبرگان و ایجاد تقابل بین خبرگان که اکثریت این افراد از چهره های فرا جناحی و ولایی هستند، منتشر کنند. به نظر شما در استان ما هم این مورد مصداقی پیدا کرده است که با لیست ها جو سازی کنند؟

مجلس خبرگان ما فرا جناجی و ولایی است و افرادی باید در این مجموعه نظارتی باشندکه مواضعشان رهبری  و ولایت باشد و اگر افرادی اسمشان در لیست جناحی است که خود قبول ندارند، اعلام برائت کنند و اگر اعلام برائت نمیکند به این معنی است که من این خط فکری را قبول و حمایت میکنم.

ائل: برخی در تلاشند تا شورای نگهبان را زیر سوال ببرند، نظر شما در خصوص این اقدام چیست؟

ما باید مقررات نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و طوری نباشد که این نظام زیر سوال رود، چرا که فقهای شورای نگهبان فقهایی هستند که از زمان امام (ره) و مقام معظم رهبری منصوب شده اند و افرادی که در این جایگاه قرار دارند، امید و مقتدر و عادل هستند، این افراد رضایت الهی را به خوشحالی افراد نمیدهند تا اسباب غضب الهی را فراهم نمایند.

رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) بارها در خصوص این شورا تذکراتی داده اند و اگر شورای نگهبان را زیر سوال ببریم کل تشکیلات نظام، مجلس و قانون گذاری ها زیر سوال میرود چرا که مسائل اصلی نظام که یکی از انان احراز صلاحیت نمایندگان و خبرگان است، به دست این فقهای فقید است پس بنابرین باید مقررات را رعایت کرد.

در ایام انتخابات برخی نگرش ها جناحی است و اگر فردی از این جناح احراز صلاحیت نشده باشد غوغا سالاری میکنند و حتی مدعی می شوند که ظلم و اجحاف شده است که نمیدانیم روز قیامت این افرادی که شبهه ایجاد میکنند چه جوابی خواهند داد.

خطاب به شیخ اصلاحات گفتم شورای نگهبان همان شوراست، فاز شما عوض شده است!

حتی در زمان شیخ اصلاحات که ایشان شورای نگهبان را زیر سوال برده بودند که شورای نگهبان وارد فاز جدیدی شده ولی بنده نقدی تحریر کردم که شورای نگهبان همان شورای قبلی است، این شما هستید که وارد فاز جدیدی شده اید.

اگر شورای نگهبان نبود، عوامل نفوذی وارد تشکیلات میشدند و اصل نظام را از دست ما میگرفتند، حضور شورای نگهبان نعمت بسیار بزرگی است که در قانون ما آمده است و اینطور نیست که هر کس هر وصله ای میخواهد به شورای نگهبان بچسباند چرا که در انتخابات زحمت بسیار زیادی بر عهده دارند.

 امیدوارم ما هم قانونمند باشیم همانطور که امام (ره) تاکید کرده بود، اینها از برکات نظام جمهوری اسلامی است که رهبر انقلاب نیز همانند مردم در مقابل قانون قرار گرفته است و این مورد در هیچ جای دنیا به غیر از نظام جمهوری اسلامی ایران رایج نیست.

در دوره انتخابات قبل که جریان فتنه در کشور مطرح شد، نتیجه همین غوغا سالاری بود، اینکه  قانون را رعایت نکردند و تخلف کردند ولی طبق فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، تخلف از قانون جرم است.

ائل: نظر شما در خصوص ادعای برخی در مورد شورای رهبری چیست؟ برخی افراد به قصد ویژه خواری حتی در آزمون نیز شرکت نکردند.

قبل از انتخابات موضوع شورای رهبری مطرح شد که هیچ جایگاهی در قانون اساسی ما نداشت و اینکه طیف اصلاح طلب اعلام کردند که به طیف “جیم” رای نمیدهیم مثل ایت الله جنتی، آیت الله یزدی و آیت الله مصباح؛ این گروه شائبه ای را مطرح کردند که این فقها در شورای نگهبان نسبت به کاندیداها اغماض داشته اند.

من واقعا متاسفم که این افراد،عظمت ولایت را ترک کردند و زیر پیمان افراد دیگر فعالیت میکنند و بعد از عمری خدمت در خیمه ولایت، خیمه دیگری مقابل این خیمه برپا کرده اند، توصیه میکنم از این رفتار برگردند حیثیت خود را خراب نکنند چرا که همه چیز ما ولایت فقیه است که به تعبیر آیت الله مشکینی، رهبر به عنوان نعمت عظما هستند.

اگر این افراد برای خود دکانی باز کنند رونقی نخواهند داشت، مردم مسیر رهبری را شناخته اند وقتی مسئله شورای رهبری را مطرح کردند، خلاف قانون بود و وظیفه ما خفظ قانون است این قانون خون بهای شهیدان است، انتخاب ما یک رهبر است نه شورای رهبری.

اینکه جریان شورای رهبری را مطرح کرده اند میخواهند برای خود دوره ای جمع کنند و برای آینده هدف هایی را پیش بینی کرده اند ولی این را باید بدانند تا مادامی که مقام معظم رهبری هستند هیچ کاری نمیتوانند بکنند و امیدوارم خداوند به رهبری معظم انقلاب طول عمر با برکت عنایت فرماید تا حتی مجلس خبرگان به روز مبادا نرسد.

اینها همان هایی هستند که از بیت امام سو استفاده میکنند و کسی غیر از اینها شواری رهبری را مطرح نمیکند چرا که همه به دنبال یک رهبرند و حتی در مسئله ائمه هم اینچنین بود؛ طرح شورای رهبری در بحث امامت و ولایت معنی ندارد و باید در ولایت یک نفر قرار گیرد وگرنه اختلاف ایجاد میشود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *