تولیدی 06 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام سلدوز قلی‌پور

بسم رب الشهداء و الصدیقین

زندگینامه شهید والامقام سلدوز قلی پور

به گزارش آوای ورزقان، شهید والامقام سلدوز قلی پور فرزند خلف علی اصغر در خانواده ای متدین و مذهبی در روستای اروج کندی دیده به جهان هستی گشود. شهید والامقام بعد از پشت سرنهادن دوران کودکی بعلت نبود امکانات در روستا و فقر مالی خانواده نتوانست درس بخواند برای همین برای اینکه بتواند کمک خرج خانواده باشد به کار کردن در مزرعه پرداخت.

شهید والامقام علاقه فراوانی به یادگیری نماز و قرآن خواندن داشت برای همین با سعی و تلاش فراوان توانست قرآن خواندن را یاد بگیرد. شهید والام اوقات فراغت خود برای کسب معرفت و ابد پای منبر امام جمعه مسجد می نشست و علاقه فراوانی به انجام امورات دینی داشت.

اهل عبادت و راز و نیاز به درگاه خداوند متعال بود و دوستان و رفیقان خود را امربه معروف و نهی از منکر می نمود. عاشق ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان بود. با فرا رسیدن ماه محرم سیاه پوش سرور سالار شهیدان می شد و در تشکیل دسته جات و هیئت های مذهبی از تمام وجودش سعی و کوشش می نمود .

شهید آرزویش این بود که برای دفاع از کشور به جبهه برود و از خاک پاک کشورش در مقابل تهاجم اجانب و بیگانگان دفاع برای همین از طریق سپاه پاسداران بهخدمت سربازی اعزام گردید و در حین آموزش نظامی در پادگان آموزشی تهران به اثر ریزش کوه به درجه رفیع شهادت نائل گردید .

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *