اخبار جهان 13 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادعای دعوت نماینده کُرد به ترور از سوی آقای رئیس جمهور

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب  “دموکراتیک خلق ها”، چند روز گذشته در سخنرانی که در میان طرفداران حزبش داشت، از مردم دعوت نمود تا به سوی شهر “سور” در استان “دیاربکر” که میدان اصلی مبارزه ارتش ترکیه و پ.ک.ک است، سرازیر شوند.

وی از مظلومیت مردم منطقه، ظلمی که علیه کردهای منطقه می شود حرف زد و از حکومت نظامی طولانی مدتی که در سور اعمال شده شکایت کرد که سبب شده است، مردم نتوانند به روال عادی زندگی خود ادامه دهند. به همین دلیل هم از مردم خواست در اعتراض به این حکومت طولانی مدت در خیابان های سور راهپیمایی نمایند.

وی همچنین افزود که تعداد زیادی از غیرنظامیان در این درگیری ها جان خود را از دست داده اند و از خانه های خود آواره شده اند. دمیرتاش همچنین از دولت و عملیات های طولانی که در منطقه در حال ادامه است انتقاد کرد و همچون قبل به کشتار کردها اشاره نمود و از مردم خواست که در مقابل این ظلم ها سکوت نکنند و به سوی “سور” سرازیر شوند.

اردوغان در سومین دور از سفرخود به آفریقا، این دفعه به کشور “نیجریه” سفر کرده است. در این سفر، مقامات بلندپایه دو کشور، با یکدیگر دیدار و مذاکره نموده اند و اردوغان در کنفرانس خبری که به طور مشترک با “محمد بخاری”، رئیس دولت نیجریه داشت به سوالات خبرنگاران در مورد اهداف و دستاوردهای این سفر و مسائل پیرامون و داخل ترکیه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دعوت دمیرتاش گفت:” بهتر است پاسخ این سوالات در ترکیه داده شود. اما به دلیل حساسیت موضوع باید پاسخگو باشم. دعوت به یک گروهک تروریستی نمی تواند وظیفه یک نماینده پارلمان باشد. در این جا کاری که باید انجام شود مشخص است. البته می دانم که هم وطنان کُرد من به این دعوتی که بوی ترور می دهد پاسخی نخواهند داد. البته نیازی هم نیست کسی شخصا در این مورد مشخص از کسی شکایت کند. همه چیز آشکار است و در واقع دعوتی برای دادستانی ها است. فکر می کنم دادستانی ها باید وظیفه ای را که بر گردن دارند انجام دهند. چون کسی حق ندارد آسایش کشورم را بر هم بزند.”

اردوغان در ادامه بیان داشت: عملیات های امنیتی در مناطق درگیری در آخرین مراحل اجرایی خود است و به زودی تمام خواهد شد و هدف این عملیات ها را برقراری امنیت و آسایش در منطقه عنوان نمود.

گفتنی است، از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، در شهر “سور” حکومت نظامی و منع آمد و رفت برقرار شده است که سبب شده است مردم نتوانند به روال عادی زندگی خود ادامه دهند که همین امر موجب برانگیخته شدن خشم مردم شده است.

لازم به ذکر است، اردوغان در اقدامی دیکتاتورانه، سعی در سرکوب افرادی که متقاضی ادامه مذاکرات صلح با کردها هستند، می نماید و اکثر آن ها طی پیگرد از سوی مراجع قانونی قرار گرفته، بازداشت و روانه زندان می گردند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *