استانی 15 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به خاطر کم کاری وزارت خارجه حقوق اتباع آسیب دیده خارج از کشور تضییع شد/ پرونده شکایت از سفیر ایران در برزیل به علت نبود اسناد کافی مسکوت ماند

به گزارش آوای ورزقان، مصطفی افضلی فرد در گفت‌وگو با آناج در خصوص آخرین وضعیت پرونده بررسی عملکرد سفارتخانه‌های ایران و پیگیری شکایات از سفرای کشور، اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با جدیت تمام پیگیر این موضوع است و زمانیکه مسئولین وزارت خارجه در نشست این کمیسیون حضور یابند پرونده بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی شکایات ایرانیان مقیم خارج از کشور از سفرا و واکاوی عملکرد سفارتخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مباحث مجلس نهم است اما تاکنون علی‌رغم درخواست‌های مکرر دولتمردان برای پاسخگویی در نشست کمیسیون حاضر نشده‌اند.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه کمیته سیاسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیر قضیه است، ابراز کرد: وزارت خارجه باید وقتی را تعیین کند تا با بررسی جزئیات و استماع پاسخ مسئولین امر گزارش کامل در صحن علنی مجلس ارائه شود، ما به معاون کنسولی و مسئولین وزارت مربوط اعلام کرده‌ایم وقتی را برای حضور در کمیسیون اختصاص دهند.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج بررسی شکایت از سفیر ایران در برزیل، اذعان داشت: این شکایت از طریق اتحادیه دوستی میان دو کشور به دست ما رسید که در آن به تخلفات اداری و مالی اشاره شده بود اما از آنجایی که تاکنون اسنادی در اختیار کمیسیون قرار نگرفته پرونده مسکوت مانده تا مستندات ارائه و بررسی از سرگرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از عدم پیگیری حقوق اتباع ایرانی خارج از کشور توسط برخی سفارت‌خانه‌ها، عنوان کرد: تمرکز کمیسیون روی ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانونی صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده می‌باشد که تاکنون مورد بی‌توجهی از سوی مسئولین وزارت خارجه قرار گرفته است.

وی افزود: به علت اجرایی نشدن این قانون حقوق اتباع آسیب دیده تضییع شده لذا لازم است وزارت خارجه پاسخگوی کم‌کاری خود در این بخش باشد؛ برای جمع بندی موضوع و آگاه‌سازی مردم از نتایج بررسی باید هرچه سریع‌تر مسئولین وزارت در کمیسیون اصل ۹۰ حاضر شده و جوابگو باشند.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *