اسلایدر 15 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تخلفات صورت گرفته در ورزقان جزئی بود و در نتایج انتخابات تاثیری نداشت

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سعید شبستری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رای مردم به عنوان حق الناس است اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی با وجود شور انتخاباتی و حضورپر شور مردم در پای صندوق های رای در کمال آرامش و به دور از بد اخلاقی های انتخاباتی برگزار شد.

رقابت ۱۸ کاندیدا در دور دوم انتخابات در استان

وی خاطر نشان کرد: در آذربایجان شرقی ۶۲۳ نفر به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این میزان ۶۴ نفر را بانوان تشکیل می دادند و تا زمان اعلام لیست کاندیداها ۱۰۳ نفر انصراف داده و ۲۱۰ نفر رد صلاحیت شدند که در نهایت ۳۱۰ نفر در انتخابات به رقابت پرداختند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات ۱۰ نفر به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند، افزود: جهت مشخص شدن تکلیف ۹ نماینده از ۱۹ نماینده استان، در دور دوم ۱۸ نماینده به رقابت خواهند پرداخت که تا به این لحظه خبری مبنی زمان برگزاری انتخابات مشخص نشده است.

 

 

وی تصریح کرد: از ۲۸۸۹ شعبه اخذ رای ۱۳۷۰ صندوق به شعبه های شهری و یک شعبه برای مسیحیان و ما بقی برای روستا نشینان در نظر گرفته شده بود.

صدور بیش از ۵۰ تذکر کتبی به کاندیداها در ایام انتخابات

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی میزان مشارکت مردم استان را در انتخابات ۶۲ درصد اعلام کرد و یادآورشد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده بودند که از این آمار ۱۴۳ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل داده اند.

وی بیان کرد: در طول تبلیغات و یا قبل از آن بیش از ۵۰ تذکر کتبی و شفاهی به مجریان انتخابات و مدیران و بیش از ۵۰ تذکر کتبی نیز به داوطلبین داده شده است.

عملکرد ستاد انتخابات آذربایجان شرقی

شبستری با اعلام اینکه در طول چند هفته گذشته ستاد انتخابات استان بیش از ۲۵ جلسه برگزار کرده است، ادامه داد: در طول این ایام ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تشکیل جلسات ۱۵۰ مصوبه را به تصویب رسانده و در همین راستا ۱۰ سمینار و ۵ جلسه مشترک را با هیئت نظارت برگزار کرده است.

 

 

وی به تعامل ستاد انتخابات استان با هیئت نظارت اشاره کرد و افزود: این تعامل باعث شد که انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه در آذربایجان شرقی برگزار شود.

مردم با حضور خود نشان دادند تصمیم گیرنده نهایی هستند

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: مردم با حضور خود در پای صندوق های رای با لبیک گویی به نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، افرادی که امین و عصاره ملت هستند را راهی مجلس کرده اند و به دولت های جهان نشان داد که زیر بار زور نخواهند رفت.

شبستری حضور مردم در انتخابات را نشانه اطمینان به نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: مردم ایران با این حضور خود نشان دادند که تصمیم گیرنده نهایی هستند.

پیام انتخابات مقابله با رانت و رأی به اعتدال بود

وی به پیام های مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مردم در این انتخابات خطاب به افرادی که از طرف مردم صحبت می کنند گفتند که اخلاق و تدبر در جامعه حاکم و غرور و تکبر کنار گذاشته شود و پیام اصلی آنان مقابله با رانت و رای به حاکمیت و اعتدال بود.

تخلفات صورت گرفته در ورزقان جزئی بود و در نتایج انتخابات تاثیری نداشت

این مقام دولتی به آمار ۱۴۰ درصدی ورزقان در انتخابات اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه برخی از افراد اصالتا اهل شهرستان ورزقان بوده ولی ساکن شهر تبریز هستند در روز انتخابات جهت حمایت از کاندیدای خود به این شهرستان رفته و رای داده اند و در روز انتخابات نیز برخی محدودیت هایی را برای تردد اتوبوس ها اعمال کرده بودیم که جلوی برخی از این اقدامات را گرفت.

 

 

وی ادامه داد: تخلفات شهرستان ورزقان به حدی نبود که در روند انتخابات تاثیر گذار باشد و به صورت جزئی بود.

کاندیداهای معترضی که می گفتند تخلف شده تاکنون مدرکی ارائه نکرده اند

شبستری با بیان اینکه ۶۴ نفر به عنوان داوطلب در مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده بودند ،گفت: از این آمار ۶ نفر تایید صلاحیت شده اند که در نهایت ۵ نفر به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی در پاسخ به ادعاهای افرادی مبنی بر تخلف در برخی شهرستان ها، اذعان داشت: باید بر اساس مستندات کار کنیم و آنچه که از صندوق ها بیرون می آید را قبول کنیم ولی با این وجود هرگونه تخلف قابل رسیدگی است و افرادی که ادعای تخلف دارند باید مستندات را ارائه کنند و در طول روزهای گذشته اعتراضاتی رسیده است که برای آنها مستنداتی وجود ندارد.

خبرنگار: مردم با انتخاب استاندار سابق ضعف مدیریت استاندار فعلی را نشان دادند/چرا جبارزاده حاضر به مناظره با بیگی نشد؟

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه ضمن انتقاد از سیاست های دولت تدبیر و امید در طول دو سال گذشته، تشریح کرد: مردم در روز انتخابات استاندار سابق را با رای بالا به عنوان نماینده خود انتخاب کردند و این اقدام نشان دهنده آن است که شما در مدیریت خویش ضعف داشته و باید استعفا بدهید.

 

 

این خبرنگار ادامه داد: استاندار سابق چندین بار از شما دعوت به مناظره کرده اما شما حاضر به مناظره نشده اید و این نشان دهنده ضعف مدیریت استاندار فعلی است.

معاون استاندار: دولت تدبیر و امید در مهار تورم و اشتغال زایی عملکرد قابل قبولی داشته است

شبستری در پاسخ به انتقادات این خبرنگار گفت: این نظرات شخصی شما است و ما شاخص هایی را برای ارزیابی اقداماتمان داریم که نشان می دهد دولت تدبیر  امید در بخش های اشتغال زایی و تورم و خیلی از بخش های دیگر اقداماتی قابل توجهی انجام داده است.

وی تصریح کرد: ما موظف هستیم که سیاست ها دولت تدبیر و امید را در جامعه اجرا کنیم و نماینده هیچ حزب و تشکل خاصی نبوده و بر همین اساس نمی توانیم مناظره کنیم و زمینه را برای حضور احزاب را در جامعه آماده می کنیم.

رحیمی: خبرنگاران در برابر خیانت های دولت گذشته سکوت کردند

در ادامه رضا استاد رحیمی مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از اصحاب رسانه، اعلام کرد: خبرنگاران جزو جامعه مدنی هستند و در دولت گذشته شاهد بودیم که جامعه مدنی و رسانه ها در مقابل خیانت هایی از جمله اختلاس ۳ هزار میلیاردی و بنزین های آلوده سکوت اختیار کردند.

 

 

مسئولین استان دیواری کوتاه تر از خبرنگاران پیدا نمی کنند

یکی از خبرنگاران در پاسخ به انتقادات استاد رحیمی بیان کرد: با توجه به این که قصد نداشتم به حواشی وارد شوم ولی اقدام فرمانداری تبریز مبنی بر جمع آوری بنرهای انجمن صنفی در روز ۲۲ بهمن و اظهارات تند آقای استاد رحیمی باعث شد که از حقوق خبرنگاران دفاع کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: مسئولین در آذربایجان شرقی دیواری کوتاه تر از دیوار خبرنگاران پیدا نکرده و در بیشتر مواقع خبرنگاران را محکوم کرده اند.

نا گفته نماند اکثر خبرنگاران حاضر در جلسه از حرف های توهین آمیز مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی ناراحت شده و اعتراضات خود را در همان جلسه اعلام کردند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *