اخبار جهان 13 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

از رسوایی فیفا تا گاز گرفتن سوارز و ثبت رکوردهای استثنایی بازیکنان صاحب نام

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آسوشیتدپرس، با ورود به سال نو میلادی همه هواداران فوتبال در جهان منتظر بازی‌های حساس و اخبار جدیدی در سال ۲۰۱۵ هستند. مشخص نیست سال جدید هم می‌تواند همانند سال ۲۰۱۴ سرشار از اتفاقات جالب و هیجان انگیز باشد یا خیر؟
مهمترین حوادث فوتبالی در سال ۲۰۱۴ عبارت است از:

۱- قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴:
تیم فوتبال آلمان در تابستان گذشته چهارمین عنوان قهرمانی خود در بازی‌های جام جهانی را جشن گرفت.

بازی ژرمن‌ها در مسیر رسیدن به قهرمانی برای همیشه در خاطره‌ها باقی می ماند، یکی پیروزی ۴ بر صفر مقابل تیم ملی پرتقال در مرحله گروهی و دیگری پیروزی ۷ بر یک مقابل تیم ملی برزیل در مرحله نیمه نهایی.

۲- شکست سنگین تیم ملی برزیل در جام جهانی:
شکست معروف ۷ بر یک برزیل از آلمان در بازی‌های جام جهانی نخستین شکست خانگی آنان طی ۳۹ سال گذشته محسوب می‌شد. بسیاری معتقدند شکست برزیل مقابل آلمان بدترین واقعه بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ بود.

۳- دهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا:
سر انجام تیم رئال مادرید در ماه می ۲۰۱۴ به عنوان “لادسیما” یا معمان دهمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید. آخرین مرتبه که رئال موفق به کسب قهرمانی در چمپیونز لیگ شده بود به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد. این باشگاه اسپانیایی در تعداد قهرمانی‌های بدست آمده در چمپیونز لیگ رکورد دار است.

۴- گازگرفتن لوییز سوارز در جام جهانی:
لوییز سوارزمهاجم تیم ملی اوروگوئه در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل تیم ملی ایتالیا، کتف جورجیو کیه لینی مدافع حریف را گاز گرفت.هر چند داور این مسابقه صحنه را نادیده گرفت اما سوارز از سوی فیفا با محرومیت بلند مدت مواجه شد.
مهاجم سابق لیورپول و بازیکن فعلی بارسلونا طی چند سال گذشته باز هم چند فوتبالیست را گاز گرفته بود.

۵- رسیدن مسی به رکورد بیشترین گل زده در لیگ قهرمانی:
در مدت ۶۰ سال برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان تا کنون هیچ فوتبالیستی به اندازه لیونل مسی گل نزده بود. ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا با ۷۵ گل زده برترین گلزن این رقابت‌ها است. البته کریس رونالدو با ۷۱ گل زده در تعقیب مسی برای رسیدن به این رکورد است. مسی برای رسیدن به این عنوان افتخار آمیز فقط در ۹۲ بازی لیگ قهرمانان حضور داشت حال آنکه رائول رکورد دار قبلی در ۱۴۴ مسابقه ۷۱ گل به ثمر رسانده بود.

۶- ماجرای رسوایی فیفا:
ماجرای رسوایی مقامات فیفا در انتخابات دو میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در سال گذشته میلادی به اوج خود رسید. این ماجرا انتقادات و اعتراضات گسترده‌ای علیه سپ بلاتر به راه انداخت اما وی همچنان بر ریاست کمبود فیفا اصرار دارد. مایکل گارسیا مأمور تحقیق در این زمینه گزارشی کامل از تبانی انجام شه تهیه کرد اما فیفا با وجود درخواست‌های متعدد هنوز حاضر به انتشار عمومی آن نشده است.

۷- دونوان از تیم ملی آمریکا خط خورد:
با وجود اینکه لاندن دونوان بازیکن کهنه کار تیم فوتبال آمریکا گل پیروزی بخش این تیم مقابل مکزیک بود اما پس از راهیابی به بازی‌های جام جهانی از فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از سوی یورگن کلینزمن خط خورد.
دونوان در سال ۲۰۰۰ وارد تیم ملی آمریکا شد و از محبوبیت فراوانی در این کشور برخوردار بود و همه از اینکه کلینز‌من او را انتخاب نکرده شوکه شدند. دونوان دارای رکورد بیشترین گل زده برای تیم ملی آمریکا در بازی‌های جام جهانی بود. وی پس از اینکه نتوانست به برزیل برود رسما در سن ۳۲ سالگی اعلام بازنشستگی کرد.

۸- حذف اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴:
تیم ملی اسپانیا قهرمان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ بود و انتظار می‌رفت در جام جهانی ۲۰۱۴ از عنوان قهرمانی خود دفاع کند اما اینطور نشد و این تیم با وجود بهره‌بردن از ستاره‌های صاحب نام در همان مرحله گروهی حذف شد. شکست ۵ بر یک مقابل هلند و ۲ بر صفر مقابل شیلی از بدترین نتایج کسب شده اسپانیا در این جام بود.

۹- دومین قهرمانی منچستر‌سیتی در ۳ فصل:
پس از دو دهه سلطه منچستر‌یوناتید بر صدر جدول لیگ برتر انگلیس، سرانجام نوبت به یکه تازی منچستر‌سیتی رسید. سیتیزن‌‌ها توانستند در ۳ فصل گذشته به ۲ عنوان قهرمانی در لیگ جزیره دست یابند.

۱۰- اعلام بازنشستگی بازیکنان بزرگ فوتبال:
در یک سال گذشته بازیکنان بزرگ بسیاری اعلام بازنشستگی کردند. بازیکنانی مانند تیری‌آنری، اریک‌آبیدال، مائورو کامورانسی، لاندن دونوال، رایان گیگز، گابریل هنز، کارلوس پویول، ریوالدو، کلارنس سیدوف و خاویر زانتی بطور کامل از دنیای بازی فوتبال خداحافظی کردند.
اما فلیپ‌لام، میروسلاو کلوزه، پرمرته ساکر، استیون جرارد، فرانک لمیارد، دیوید ویا، دیویه دروگبا، ژابی آلونسو، ژاوی، ژوزف‌یوبو، فرانک‌ریبری و جیورجوس کاراگونیس فقط از رقابتهای ملی اعلام بازنشستگی کردند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *