استانی 23 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خاک با آدمی سخن می‌گوید/دشمن می‌خواهد ارزش‌هایمان را تبدیل به ضد ارزش کند

به گزارش آوای ورزقان، سردار غلام عسگر کریمیان که برای بازدید از کاروانهای راهیان نور دانشجویی استان در مناطق عملیاتی خوزستان حضور یافته است در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، اظهار داشت: در ابتدا جا دارد ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض نموده و درود بی‌نهایت خود را نثار شهدایی کنم که به عشق حضرت زهرا همه هستی و سرمایه خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس فدا کردند..

وی در تبیین اهمیت سفرهای راهیان نور ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که ترویج فرهنگ جهاد و شهادت مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است و یا در بیانی دیگر می‌فرمایند: “خیلی‌ها می‌خواهند این فرهنگ از اذهان عمومی مردم زدوده شود و شما نباید بگذارید.

فرمانده سپاه عاشورا توضیح داد: اردوی راهیان نور بهترین محمل و بستری است که بتوان فرهنگ جهاد و شهادت را در دل و جان مردم نهادینه کرد چراکه در این سرزمین هم خاک با شما سخن می‌گوید و هم مطالبی که توسط راویان از ایثار و شهامت رزمندگان گفته می‌شود اثر تربیتی خاصی را به دنبال دارد که به اصطلاح در پشت جبهه چنین فضایی ابداً وجود ندارد.

 

 

وی ضمن تشکر از متولیان اردوی راهیان نور دانشجویی استان آذربایجان شرقی، بیان کرد: دوستان عزیز ما در بسیج دانشجویی استان، امسال بدون محدودیت عمل توانسته‌اند نزدیک به شش هزار دانشجو را به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام کنند که الحق و الانصاف کار بزرگی است که برکت‌های بزرگی نیز به همراه دارد.

سردار کریمیان که برای روایتگری در جمع دانشجویان در منطقه طلائیه حضور دارد گفت: ای کاش رسانه‌های جمعی نیز در اینجا حضور داشتند و از حالات و معنویات دانشجویان خبر و گزارش تهیه می‌کردند.

وی راه انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به دانشگاه‌ها را دوری از عافیت طلبی عنوان کرد و افزود: همه صفات فضیله انسانی در جبهه جمع بود و برای انتقال این صفات به شهرها و دانشگاه‌ها باید چند شاخص مهم را در نظر گرفت که از آن جمله می‌توان به ایثار و خود گذشتگی، عدم عافیت طلبی و ظلم پذیری و شورش بر علیه یزیدیان زمان اشاره کرد.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ارزش‌های ما را به ضد ارزش تبدیل کند و ما برای مقابله با دشمن راهی جز تمسک به شهدا و فرهنگ والای شهیدان نداریم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *