بازنشری 06 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خام فروشی مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد است/اقتصاد متکی به غرب رکود به همراه دارد/دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشد

به گزارش آوای ورزقان، رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانا اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از نمونه مسائل با اهمیت و ضروری در حوزه اقتصاد است که در این خصوص می بایست به استعداد ها و پتانسیل های داخلی توجه داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اهمیت و نقش اقتصاد مقاومتی که از جمله خصوصیات آن، درون زا و برون نگر بودن است، گفت: دولت می تواند با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توام با استفاده از نیروی داخلی و درون زا از تکان های اقتصادی بین المللی و منطقه ای خود را مصون نگاه دارد و همچنین لازمه بهره مندی از تولیدات داخلی توسط تولید کنندگان موجب آن می شود که به غرب و بیگانه متکی نباشیم .

رحمانی تصریح کرد: در جهت توسعه اقتصاد و صنعت کشور نیز باید با کشور های منطقه نیز رابطه داشته باشیم البته نه با امریکا و اسرائیل.

رجب رحمانی در پایان گفت: باید از پتانسیل های موجود در معادن و همچنین برخورداری از صنایع داخلی نهایت استفاده شود و همچنین وابستکی به نفت کمتر شود. بحث دیگری که حائز اهمیت می باشد این است که، صادرات غیر نفتی و میعانات گازی افزایش یافته و همچنین فرآورده فروشی که به سهم خود موجب توسعه صنعت و صادرات می باشد نیز گسترده تر شود و از آن مهم تر بحث  خام فروشی می باشد که مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *