استانی 08 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم فعالیت دستگاه‌های ضد تگرگ در سطح استان/ دامپروران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، ایوب ایرانی فام در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش تگرگ و کاهش محسوس دما در استان، اظهار داشت: براساس اخطاریه هواشناسی طی روزهای دوشنبه تا جمعه امکان آبرگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در نواحی جنوبی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: کشاورزان باید از باغات و محصولات خود در مقابله سرما و یخبندان با استفاده از روش‌هایی همچون روشن کردن آتش و استفاده از بخاری باغی در برابر سرما محافظت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سم پاشی در روزهای مذکور با محدودیت همراه است، ابراز کرد: حمل محصولات کشاورزی با استفاده از وسایل نقلیه حفاظ‌دار وبهداشتی، تنظیم دما و رطوبت و روشنایی داخل گلخانه‌ها جهت جلوگیری از کاهش عملکرد با توجه به شرایط اقلیمی، تنظیم دما و تهویه داخل انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از اشاعه بیماری‌های انباری و اجرای عملیات باغی و زراعی زیر نظر کارشناسان باغبانی و زراعت و حفظ نباتات از اهم توصیه‌های سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی به کشاورزان در روزهای آینده است.

وی افزود: لازم است تمهیدات مورد نیاز جهت گرمایش سالن‌های مرغداری ودامداری‌ها برقرار شود و همچنین در استخرهای پرورش آبزیان، تمهیدات لازم جهت مواجهه با سرما و یخبندان درنظر گرفته شود.

ایرانی فام بر پخش کود در اراضی آبی و دیم با توجه به فرصت باقیمانده، محافظت از کندوها در برابر نوسانات دمایی، پاکسازی راه آب مزارع و باغات، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و قطع آبیاری در اراضی آبی در مناطقی که بارش وجود در روزهای مذکور تاکید کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: : لازم است دستگاه های ضد تگرگ نصب شده در مناطق مختلف استان فعال شوند.

گفتنی است براساس  پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش برف در شهرستان های تبریز، سراب، ورزقان، هریس، بناب و ملکان در روز دوشنبه نهم فروردین پیش بینی شده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *